Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zo zijn er hier nog wat paarden die om wat voor reden dan ook 's nachts binnen staan. 24/7 op een volle wei zou ik ook niet snel doen, maar als hij ook een periode in de paddock staat, én hij wordt regelmatig gereden dan zie ik eigenlijk geen probleem
) en 's avonds en 's nachts moet in de wei. Als het minder warm wordt dan gaan ze gewoon weer 's nachts op stal.
, maar ook daar heb ik de dag erna op de wedstrijd (m2) vrij weinig van gemerkt.Karin schreef:Een wedstrijdpaard kan IMO ook prima overdag (een paar uur) op een wat vollere wei en de rest van de 24 uur op een kalere wei of op zand. Daarvoor hoeft een paard niet per se 's nachts op stal.

Karin schreef:Ik ben het met Miepie eens, voor geen enkel paard lijkt het me goed om 24/7 op een volle wei te staan. Misschien is dat voor een 'grasmaaier' zelfs nog wel slechter dan voor een paard dat regelmatig gereden wordt, die laatste krijgt tenminste z'n trainingsuurtjes nog.
(natuurlijk niet té veel, maar als jij veel sport eet je toch ook wat meer
)