Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Donna89 schreef:haha nouja (had even je profiel gechecked) Jouw man weet waar hij het over heeft. die van mij krijg ik nog net zo ver nu mijn stalletje te doen omdat het echt niet anders kan! haha maar hij is gewoon hartstikke bezorg natuurlijk. na de 1e x kon hij er nog om lachen.. nu niet meer!
anyway, om nog even op je aanbod in te gaan.. als ik nou echt niks kan bedenken, je woont ongeveer een klein uurtje bij mijn paardje vandaan(staat in haaksbergen). het is te overwegen om is wat te regelen... als ik er niet uit kom..
Ik ben wel weer toe aan een nieuwe uitdaging. De laatste twee zijn naar mijn inziens zo goed als afgesloten (het paard waar ik eerder van vertelde en een Frans volbloed, ex-renpaard wat tot western-vrijetijdspaard omgeschoold moest worden
Die laatste was overigens helemaal geen grote uitdaging, het enige wat hij moest leren was bij de ruiter blijven wanneer een ander paard inhaalt of van hem wegrent) Donna89 schreef:ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen denken dat het allemaal aan mij ligt, en wel om de volgende uitspraken:
mijn moeder; 'Nouja wat raar, dit heeft ze bij mij nooit gedaan!'
Mijn bijrijder; 'ze was bij mij weer zo braaf, snap er niks van... Misschien doet 1 van ons wel iets verkeerd waardoor ze het juist wel/niet doet....
Misschien ja weet niet hoor, omdat je wat zwaarder bent als ik?'
nou en bedankt! Ik weet het allemaal ff niet meer!
) Donna89 schreef:Nouja ik weet niet of je al mijn berichten heb gelezen?
anyway het probleem heeft zich nu uitgebreid naar in de bak en dus al in de draf, dus ik denk dat het niet meer alleen buiten en galopperen is helaas..
toch bedankt voor het delen van je ervaring! zal er aan denken next time dat ik er weer op zit..
Donna89 schreef:Mijn moeder is idd het type wat zegt oke dan niet...
en van het gewicht.. nouja is best kwetsend om te horen..
Mijn bijrijder is meer het type van: ik kan de hele wereld aan en niemand doet me wat. Meisje is 18 en heeft nog niet echt zoiets meegemaakt. en denkt dat ze heeeeel stevig zit en super rijd. begrijp me niet verkeerd. ben erg blij met haar, ze is fanatiek. houd rekening met wat ik belangrijk vind. rijd netjes.. maar ze is geen anky! en heeft geen ervaring met de zogeheten 'probleempaarden'
Enige wat ik weet is dat ik misschien nog wat strenger rijd als zij.. als ik 2x been geef en je reageert niet dan word ik wat minder aardig... ik wil gewoon actie-reactie! en mijn bijrijder geeft dan eerst nog een kleine aanraking met de zweep en ja dan zo langzamerhand komt er een kleine reactie.
En ik ben meer van de instelling; kom, je staat 23 uur per dag in de wei/stal, dat ene uurtje kan je toch wel luisteren. en het is echt niet dat ik zo abnormaal veel van haar vraag.
enige wat ik op dat moment vroeg was iets versnellen/middendraf... nou als dat al teveel gevraagd is voor een 15 jarige...
ik zeg absoluut niet dat ik niks verkeerd doe, misschien moet ik soms wat minder doortastend zijn met mijn hulpen en ook ik heb gewoon nog lessen nodig..
maar dat kan toch niet alleen maar aan mij liggen,,? toch?!
Verder is het een merrie van ongeveer 173, stevig gebouwd.
en ik ben 1,69 en ook stevig gebouwd.. haha
Donna89 schreef:Adil hartstikke bedankt voor al je bemoedigende woorden.
ik ga morgen gewoon met mijn instructrice overleggen wat zij vind...
enne.. nouja misschien komen we wel bij jou terecht

Maar als je iemand dichter bij jou in de buurt kunt vinden, moet je dat vooral doen. Imo is het belangrijk dat je ziet wat een ander met jouw paard doet. Dat is iets wat moeilijker is tussen de afstand tussen jouw en mijn woonplaats.Donna89 schreef:tolines, weet ik ook wel, maar is gewoon niet leuk als dit soort dingen worden gezegd,. bedoel hoeveel mensen heb ik wel niet uit de brand geholpen met de paardjes..
Haha ja die laatste x met to, maar toen stond ze net op de nieuwe stal en was ze een week niet onder het zadel geweest ofzo...
Donna89 schreef:Nou.. we gaan het heeeel anders aanpakken...
Mijn instructrice heeft is ff goed gekeken onder het rijden en is even mijn paardje ´onderzocht´ Toch lijkt het zadel niet helemaal goed te liggen en we denken dat het toch te maken heeft met een pijnprikkel en dan dat ik combinatie met dat ze toch ook onder het werk probeert uit te komen. geef haar is ongelijk!
Dus.. vanaf nu alleen nog maar longeer werk en lekker stappen, misschien toch lekker buiten stappen en verder lekker rustig aan doen.
Tot ik een goed passend zadel kan kopen. (ben toch een arme net gediplomeerde student. (begin volgende week bij mijn nieuwe baan en word wekelijks betaald)
Dan ga ik haar helemaal door de molen halen en als alles weer goed is pakken we het werk langzaam weer op!
we hopen volgende maand weer verder te kunnen!
haha