Menwedstrijden kosten wat meer voorbereding en vooral een handje extra met het in en uitladen van je wagen en het inspannen van je pony.
Het enige wat ik hooguit van haar te horen krijg is dat ik moet gaan rijden, en niet moet tuttelen
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Me zus is overigens ook lesgeefster en die gaat ook eigenlijk altijd wel mee dus heb altijd iemand die tips geeft!
Op een afgezonderd plekje buiten ga ik altijd even alles op alles zetten waardoor mijn proeven net iets mooier worden. Mootje schreef:Ik vind dit ook verschrikkelijk. Sommige mensen krijgen complete privélessen met losrijden voor CC. Dan ben je i.m.o. echt verkeerd bezig!
Nu is mijn springinstructeur wel vaak op de wedstrijd waar ik ook start. Hij zal hoopguit kijken naar mijn parcours en dit dan in mijn eerstvolgende les bespreken!

En die waar ik het over heb staat dan liefst nog heel hard brullen ook 
BrittOllie schreef:eigenlijk mag je geen instructeur mee nemen.
hij of zij mag hoogstens soms een opmerking geven,
maar mag jou niet uitgebreid les gaan geven daar.
vooral op kring,regio-kampioenschappen word daar streng op gecontroleerd en kun je zelfs uitsluiting krijgen!
dus let op, paar opmerkingen mag, maar een les niet.

Urielle schreef:BrittOllie schreef:eigenlijk mag je geen instructeur mee nemen.
hij of zij mag hoogstens soms een opmerking geven,
maar mag jou niet uitgebreid les gaan geven daar.
vooral op kring,regio-kampioenschappen word daar streng op gecontroleerd en kun je zelfs uitsluiting krijgen!
dus let op, paar opmerkingen mag, maar een les niet.
Dan mag je mij aanwijzen waar dat staat in het reglement

Ik rijd (nog) geen wedstrijden als zij niet mee kan, daar ben ik met dit paard nog te onzeker voor. Echt lesgeven doet ze niet meer bij het losrijden, maar ze kijkt wel toe en zal bijsturen als het nodig is. Fundamentele dingen moet ik uiteraard eerst thuis voor mekaar hebben, anders blijf ik beter thuis. Met mijn vorige paard ging ik bijna altijd "alleen" op wedstrijd, nooit problemen mee ondervonden, maar als ze er wel bij was, dan merkte ik dat toch in punten.
hij bekijkt dan ook hoe ik de proef rijd en zegt wat er goed en fout ging..! en thuis besteden we dan extra aandacht aan de punten die minder gingen:D