lesgever mee nemen op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: lesgever mee nemen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:23

Mijn instructrice gaat vaak mee zodat ik haar kan helpen met haar pony en zij met de mijne.

Menwedstrijden kosten wat meer voorbereding en vooral een handje extra met het in en uitladen van je wagen en het inspannen van je pony.

Het enige wat ik hooguit van haar te horen krijg is dat ik moet gaan rijden, en niet moet tuttelen :P.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:26

Mijn lesgeefster gaat soms ook wel eens mee op wedstrijd so what is toch niet erg!?! Wie dat wel vind heeft peg zo denk ik erover. Zijn je mede concurrenten het niet eens dat daar iemand jou zachtjes wanneer je langs rijd tips geeft jammer dan moeten ze ergens anders rijden? Nee mij boeid het niks hoor! Ze gaat dan gewoon mee, als ze wilt! :). Me zus is overigens ook lesgeefster en die gaat ook eigenlijk altijd wel mee dus heb altijd iemand die tips geeft! ;) Op een afgezonderd plekje buiten ga ik altijd even alles op alles zetten waardoor mijn proeven net iets mooier worden.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:50

Ik zou mijn instructrice juist graag vaker mee willen hebben. Ze gaat alleen mee met selectie wedstrijden en kampioenschappen. Ik vind het juist fijn als ze er is want dan krijg ik mijn paard toch meestal net wat fijner. Gewoon omdat ze aanwijzingen geeft die ik zelf op die momenten vergeet of omdat ik zelf soms te veel om heen zit te kijken en mee ga liften. Dan vind ik het fijn dat ze even zegt; wel blijven paardrijden!
Gelukkig is mijn lesgeefster niet zo iemand die midden op het losrij terein gaat staan bleren maar gewoon aan de zijkant. Ze zegt zelf ook als je instructie wil moet je maar bij me in de buurt rijden en anders niet.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:56

Mootje schreef:
Ik vind dit ook verschrikkelijk. Sommige mensen krijgen complete privélessen met losrijden voor CC. Dan ben je i.m.o. echt verkeerd bezig!

Nu is mijn springinstructeur wel vaak op de wedstrijd waar ik ook start. Hij zal hoopguit kijken naar mijn parcours en dit dan in mijn eerstvolgende les bespreken!

Even tussendoor, wat is CC?
Haha, ik heb hier dus duidelijk geen verstand van :P
Maar het lijkt me ook wel irritant als er iemand in de bak gaat staan die een iemand echt les gaat geven daar..

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:41

CC= concour in mijn ogen of niet! :=

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:46

Ik vind het prima als iemand zijn/haar instructie meeneemt, maar dan moet degene niet midden in de bak gaan bulleken en een volledige les gaan geven.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:59

ik zou willen dat mijn instructrice wat vaker meeging, maar dat wil ze zelf niet omdat ze zoveel leerlingen heeft en als die zien dat ze met mij mee is willen die dat ook en daar heeft ze geen tijd voor, met 20 paarden op stal die naast de lessen ook nog gereden moeten worden

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:03

Ik vind het echt donders irittant, je hebt er echt een paar bij (ook gewoon ouders) die gaan midden in de bak staan en schreeuwen echt keihard naar hun kind. Vreselijk irritant. Als je les wilt geven doe je dat maar thuis. Ik snap best dat je nog even zus en zo wil zeggen maar lesgeven NEE!!
Wel kan het bij springen (als de ouders er niks van snappen) het handig zijn dat er iemand (die het wel snapt) mee loopt parcours verkennen.

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:13

Ik heb het ook nooit gedaan, maar vind het wel een beetje belachelijk als ze je
dikke privélessen daar gaan geven. Dat had je maar eerder moeten doen ;)
Maar ik bedoel, je instructeur/instructriese mee nemen is toch helemaal niet erg :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:28

Vind het vooral irritant dat ze dan in de bak gaan staan die toch al vrij krap is om met zn 20 los te rijden en verwachten dat iedereen moved voor hun ruiter... :+ En die waar ik het over heb staat dan liefst nog heel hard brullen ook :(:)
Joh zet je dan gewoon BUITEN de losrijpiste en zeg wat als je ruiter voorbij komt oid maar ga niet de hele piste in palmen.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:12

eigenlijk mag je geen instructeur mee nemen.
hij of zij mag hoogstens soms een opmerking geven,
maar mag jou niet uitgebreid les gaan geven daar.
vooral op kring,regio-kampioenschappen word daar streng op gecontroleerd en kun je zelfs uitsluiting krijgen!
dus let op, paar opmerkingen mag, maar een les niet.

@eikeif96 . bij parcour verkennen is het nooit erg, en een hulpje bij hindernis opbouwen is ook wel handig :P
maar idd, lesgeven is echt zoooo irritant, van die krijsende moeders , bokkerige pony's en huilende meisjes, terwijl het er echt niet beter op word.
en ons raar aankijken als we er iets te dicht op rijden... :(

Prosperlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:40

Ik vind het altijd wel handig ;)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:39

Vinden jullie dat nu echt een probleem? Mijn lesgeefster is er bijna altijd bij en ik zou het niet anders willen.
Als mijn paard eens lastig begint te doen, weet zij mij naltijd de beste raad te geven om het zo snel mogelijk op te lossen.
Zelf vergeet ik soms dingen uit de les door de zenuwen. ;)
Als mijn lesgeefster erbij is voel ik me ook altijd zelfzekerder.

Soms geeft ze mij les via een oortje en anders gewoon naast de piste. Ze gaat wel nooit in de inrijpiste staan, maar dat mag ook niet.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:04

Mijn lesgeefster gaat vrijdag wel even kijken op de FK :D wilde zooooo graag dat ze mee ging om tog nog DE puntjes op de i te zetten :D Omdat ik zo superfijn les van haar heb , en toen vreog ook of ze sowieso wilde komen kijken :D

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:06

nou ik vind het juist prettig!
je bent er niet laat mee, je kunt dan nog
net even de puntjes op de i zetten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:43

BrittOllie schreef:
vooral op kring,regio-kampioenschappen word daar streng op gecontroleerd en kun je zelfs uitsluiting krijgen!

Dan mag je mij aanwijzen waar dat staat in het reglement :?

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:24

het lijkt mij opzich niet z''n probleem maar ze moeten idd niet keihard gaan lopen schreeuwen..... maar als je je instructrice meeneemt en die geeft hier en daar wat tips ok.. en het is al helemaal handig als je ouders hebt die niets met paarden hebben. dan heb je tenminste nog iemand die je snapt:P

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:15

Urielle schreef:
BrittOllie schreef:

Dan mag je mij aanwijzen waar dat staat in het reglement :?

idd, je mag alleen geen aanwijzingen geven tijdens de proef.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:16

en CC betekent Concours (wedstrijd dus)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:47

Instructeur is prima, maar niet midden op het losrijterrein ;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:34

nou vant weekend waren er veel mensen die hun lesgevers mee hadden op de Brabantse kampioenschappen.

Ik vond dit zeer irrritant.
waren op 1 groot veld wel 7 mensen die les aan het geven waren.misschien zelfs meer, en daar is het dan gewoon te druk van.
en die mensen schreeuwen dus wel,die gene die les hebben denken dan meteen dat ze overal voorrang op hebben, dat was wel heel irritant.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:58

Ik neem haar niet mee, zij neemt mij mee :+ Ik rijd (nog) geen wedstrijden als zij niet mee kan, daar ben ik met dit paard nog te onzeker voor. Echt lesgeven doet ze niet meer bij het losrijden, maar ze kijkt wel toe en zal bijsturen als het nodig is. Fundamentele dingen moet ik uiteraard eerst thuis voor mekaar hebben, anders blijf ik beter thuis. Met mijn vorige paard ging ik bijna altijd "alleen" op wedstrijd, nooit problemen mee ondervonden, maar als ze er wel bij was, dan merkte ik dat toch in punten.

horsefashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:41

Mijn lesgever gaat vaak mee op wedstrijd. Hij helpt me bij het zadelen en staat aan de kant van de inrijring en geeft me vaak enkele tips. Vlak voor het binnengaan staat hij klaar met extra tips en nadien krijg ik een uitgebreid verslag! :D

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:52

ik neem mijn instructeur niet mee op concour.. als die zelf toevallig moet rijden helpt die me wel.. maar hij gaat geen les staan geven op het veld.. (dat vind ik toch wel zoooo irritant als mensen dat doen) als ik langs rij zegt die bijvoordbeeld meer linkerbeen ofzo.. :+ hij bekijkt dan ook hoe ik de proef rijd en zegt wat er goed en fout ging..! en thuis besteden we dan extra aandacht aan de punten die minder gingen:D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:46

Ik neem haar ook nooit mee op wedstrijd. Heel soms is ze er toevallig omdat ze zelf moet rijden of haar dochter, en als ze dan ook bij het inrijden staat helpt ze me nog wel eens een beetje. Maar meer even een paar dingen zeggen, geen echt dikke verhalen zeg maar.
Ik erger me ook vaak aan mensen die ze meenemen en dan midden in de bak gaan staan schreeuwen. En die kinderen denken dan vaak ook dat ze op zo'n moment alle ruimte mogen krijgen.. Nou dan heb ik vaak de neiging om die mensen omver te willen rijden :+
En dan vraag ik me ook af: Waarom moet dat allemaal nog net nu gebeuren? Zo ben je een beetje fout bezig..
Dat je gewoon even kort krijgt te horen wat er mis is of waar je aan moet denken of wat dan ook, dat is fijn en goed. Maar gewoon les gaan geven, midden in de bak gaan staan en lekker hard gaan schreeuwen, nee dan zit er iets mis wanneer dat moet gebeuren nog net voor de proef..