15carlijn15 ik snap je niet? wat bedoel je?
Ik zeg alleen dat mijn paard moeilijk is met opstappen en de eerste 2 meter wegstappen is oppassen,
daarna is hij het braafste jongetje van de klas
NO PROBLEMOS... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) vind ik dus echt niks. Ten eerste omdat het heel paardeigen is om spanning in zijn vooruit eruit te krijgen, dus hoe meer je gaat zitten tegenhouden hoe meer je paard weer over de zeik gaat omdat hij die spanning niet kan ventileren. Dan dus nog beter erop en maar zien waar het schip strandt. Ten tweede omdat het ook nog eens gevaarlijk is voor jezelf als je er naast staat. Ten derde omdat het risico op onverwacht lostrekken wel heel groot is, zelfs met hoofdstel en longe eraan. Je ziet er op de grote concoursen regelmatig een los rondlopen en dat vind ik dus wel enorm storend en gevaarlijk. En in reactie op het 'snurken': dat doen ze aan de hand net zo goed, dus dat verschil snap ik niet. listiglistje schreef:Gewoon rijden![]()
15carlijn15 ik snap je niet? wat bedoel je?
Ik zeg alleen dat mijn paard moeilijk is met opstappen en de eerste 2 meter wegstappen is oppassen,
daarna is hij het braafste jongetje van de klasNO PROBLEMOS...

rocksyboy schreef:Ja goed, maar dat is jou mening. Ik breng meerdere paarden uit, in verschillende klasses. Ook paarden die het eng vinden, gek doen, noem het op.
Maar toch kan ik ze onder me houden. Is puur een stukje respect van je paard naar jezelf toe. Mijn paarden, bokken niet, steigeren niet, staken niet onder het zadel. Nooit niet.
Omdat ik dat niet toe laat.
Die van mij doet het niet om me eraf te gooien, die gaat gewoon van de stress volledig door het lint, stopt ook niet als je eraf ligt. Dat is niet alleen mij gebeurt. Zo was hij ook met inrijden, of als je zadel zonder dekje erop legt. Niet ieder paard kan je zo op stappen
Als hij 2 rondjes aan de longe heeft gelopen, ik hem aan de hand de baan heb laten zien en dan mams een rondje mee heb laten lopen, kan ik hem keurig rondsturen. Zelfs met rondvliegende parasols. Dus dat stukje respect wat er volgens jou zou ontbreken is echt bullshit. rocksyboy schreef:Ja goed, maar dat is jou mening. Ik breng meerdere paarden uit, in verschillende klasses. Ook paarden die het eng vinden, gek doen, noem het op.
Maar toch kan ik ze onder me houden. Is puur een stukje respect van je paard naar jezelf toe. Mijn paarden, bokken niet, steigeren niet, staken niet onder het zadel. Nooit niet.
Omdat ik dat niet toe laat.