Sportbh en hoe het eruit ziet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:56

Ik heb een sportbeha van Nike: http://perry2008.perry01.netivity.nl/pr ... /zoek_yes/

Zit heerlijk, staat goed. Is een mooie beha vind ik voor de prijs.
Zit wel wat hoger maar lijkt net een hemdje onder je shirt als ie er iets boven uit komt. De kleur zwart ben ik trouwens ook erg blij mee.

De vorm van je borsten blijft gewoon mooi is mijn ervaring.
Ik had juist met de Triumph sportbeha dat het geen gezicht was onder een shirtje.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 22:21

@prisca. Bij mij geeft die Fila-bh juist wel een mooi ronde vorm! Alleen minder steun dan de shockabsorber. Draag jij dezelfde bh thuis zonder en op wedstrijd met bh eronder?

@ Miepie. Die bh`s gaan in maten van s, m, l.. Zijn het dan niet meer topjes? Volgens mij zou dat bij mij echt nooit goed zitten..

Kiwipitje

Re: Sportbh en hoe het eruit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:16

Jaaaaaa heb een fijne BH gekocht van Shockabsorber (level 3). Waar ze rond in blijven!

Annemarie17h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:25

Sportbh zit fijn :d
Heb ik ook het meest aan ;)

xxx

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:16

Wat een ongelofelijk nuttige bijdrage in dit topic :n.
Vroeg nog aan het meisje in de lingerie winkel naar Fila sport BH's. Ze heeft die zelf ook verkocht, maar die geven voor grotere cupmaten ECHT niet genoeg steun zei ze.

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:37

http://champion.timarco.nl/Product224b6e40-9d3c-4c74-806c-11a4e04e1588.aspx

Ik heb ook geen kleine maat (75E) en ik draag al jaren Champion bh's. Zie link hierboven. Goede ondersteuning. Totaal geen klachten over.

Heb ook een Puma: http://www.neck.nl/bilder/a0002/210/0/02/024848ha_65.jpg
Maar die zit een stuk minder lekker, en geeft voor mijn gevoel ook stuk minder ondersteuning. Al kunnen de bandjes wel kruislings. Maar de cups vind ik niet zo lekker zitten, stof is wat minder stevig. Bij Champion is dat dubbellaags (om het zo maar te noemen)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:28

ManonR_ schreef:
Wat een ongelofelijk nuttige bijdrage in dit topic :n.
Vroeg nog aan het meisje in de lingerie winkel naar Fila sport BH's. Ze heeft die zelf ook verkocht, maar die geven voor grotere cupmaten ECHT niet genoeg steun zei ze.

Ik heb de Fila bh dus gekocht en hij geeft inderdaad minder steun. (Volgens mij is 70D een vrij gemiddelde cupmaat.) Intensief rijden zou ik niet aanraden met deze bh, maar een beetje stappen en draven kan volgens mij best, dus ECHT niet voldoende steun is misschien een beetje overdreven :) Ik heb hem nu alweer wat langer en wissel hem nu een beetje af met mijn level 4, maar de Fila draag ik veel minder.

Je zegt zelf een leven 3 shock absorber te hebben gekocht, volgens mij zou die mij ook niet genoeg steun geven.. Als hij dat jou wel geeft, zou je de Fila dus ook kunnen dragen, omdat dat qua steun hetzelfde zal zijn. Of is dat een verkeerde redenering?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:36

Heb een level 4 shockabsorber met het punttietjes probleem. De level 3 heb ik al gebruikt met paardrijden en had geen last van gewiebel. Voor hardlopen moet ik 'm nog testen :j.

Hoe de Fila werkelijk IS, geen idee, ik heb nooit een Fila sportbeha gehad.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:57

Ah, oke, dat vind ik ook wel interessant :P Ervaring in het verschil van drie met vier.

Ik zou de Fila ook niet aanschaffen, maar het gewoon bij de shockabsorber houden.. :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:00

Nou die shockabsorber level 4 is wel nóg steviger. Daar kun je volgens mij mee bungee jumpen zonder dat de boel verschuift.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:54

cocktail schreef:
Heb er al heel wat versleten in mijn leven, maar dit vind ik echt de beste! je ziet hem wel als je een laag truitje aan heb maar vind het echt super dingen (en geen punt tietjes)
Shock Absorber D+MAX SUPPORT LEVEL 4
Afbeelding

Deze heb ik nu ook gekocht. Had genoeg punten bij de Divoza om hem gratis te krijgen :D
Ben er erg tevreden over. Hij ziet er mooi uit en inderdaad, de voorgevel is rond in plaats van puntig (puntig was wel het geval bij mijn oude Shock Absorber).
Het blijft niet helemaal moervast op zijn plek liggen allemaal, maar dat verwacht ik ook niet met mijn 80E. In ieder geval zeer goede ondersteuning!

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:19

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:25

Miepie1980 schreef:
Ik heb een sportbeha van Nike: http://perry2008.perry01.netivity.nl/pr ... /zoek_yes/

Zit heerlijk, staat goed. Is een mooie beha vind ik voor de prijs.
Zit wel wat hoger maar lijkt net een hemdje onder je shirt als ie er iets boven uit komt. De kleur zwart ben ik trouwens ook erg blij mee.

De vorm van je borsten blijft gewoon mooi is mijn ervaring.
Ik had juist met de Triumph sportbeha dat het geen gezicht was onder een shirtje.

Welke maat heb jij dan in je BH?
Ik hoor van meerdere kanten dat een Nike sportbeha fijn moet zijn!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:31

Heb lange tijd geleden Shockabsorber gehad: was er niet zo wild van qua steun. Nu ligt er een Fila in de kast: die doet het wel geweldig, alleen ook hier weer het punttietjes verschijnsel en m'n slechte schouder speelt ervan op. Nu rij ik gewoon met m'n Marlies Dekkers': die houden ook alles netjes op zijn plaats. En laat ons zeggen dat dat in mijn geval een hele opgave is. :roll:

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 10:21

LeenC, je bent de eerste waar ik van hoor van ontevredenheid over de Shockabsorber. Mag ik vragen welk model je had? (Foto misschien?) Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat een normale BH meer steun zou geven! (Ik geloof wèl dat het bij jou zo was hoor!)

Nog een vraagje voor de rest. Ik heb zelf heel vaak dat de bandjes van de bh`s te lang zijn. Als ze op het kortst zijn, zijn ze goed, of nog net te lang. Is dit een bekend probleem?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:24

ik heb ook een shockabsorber maar vind dat die niet echt lekker zit.
Waar ze achter kruisen knelt dat als een gek.
Heb nu een Swegmark en vind die heerlijk zitten.
Maar voor mij is het nu het fijnste met mijn bodyprotector!!! Geen gezwiep meer ed met mijn maat 80 D :D Ik zou ook niet meer zonder willen rijden.
LeenC schreef:
Heb lange tijd geleden Shockabsorber gehad: was er niet zo wild van qua steun. Nu ligt er een Fila in de kast: die doet het wel geweldig, alleen ook hier weer het punttietjes verschijnsel en m'n slechte schouder speelt ervan op. Nu rij ik gewoon met m'n Marlies Dekkers': die houden ook alles netjes op zijn plaats. En laat ons zeggen dat dat in mijn geval een hele opgave is. :roll:

dimmalimm74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:42

Ik ben ook nogal rijkelijk bedeeld door moeder natuur ;) maar ik ben eerlijk gezegt ook afgestapt van de schock absorber.
Ik had er zelfs nog een strak topje overheen (soort sport BH-topje) maar die onderband en de bandjes deden na het rijden zo zeer dat ik gewoon hele rood-paarse strepen had (was nog wel het oude...misschien wel 1e model). Was absoluut de goede maat...maar niet uit te houden om een tijdje aan te houden.

Ik heb nu de Anita Rosa Faia model 5527 en over deze ben ik echt heel erg tevreden. Draag hem zelf zonder het topje eroverheen en na het rijden hoef ik hem niet gauw uit te doen omdat ik het niet meer hou van de pijn. Ook voor zumba blijft alles mooi op zijn plaats. :D

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 12:02

Wat vreemd. Zo zie je maar weer hoe persoonlijk een bh is.. Ik vind de bandjes juist bijzonder prettig! Omdat ze heel breed en er vulling in zit. De onderband doe ik inderdaad wel wat losser als ik de bh langer aanheb (`s avonds op de band bijvoorbeeld).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 23:20

intressant topic,ik heb zelf een flinke maat(70DD/E)
maar ik heb nog geen goede sportBH gevonden waarbij ze niet zo op en neer hopsen.
ik heb er niet echt lichamelijk last van,maar ik vind het een vervelend gezicht.

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:16

Ik vind een sportbh helemaal niks. Ik heb 75E en draag met rijden een gewone bh. Daarover draag ik dan een spaghettitruitje maat xs en dan mn gewone shirt. Alles blijft heerlijk op zn plaats. Draag deze combi ook met hardlopen... Met een sportbh vallen mn borsten tegenelkaar, waar mn huid blijkbaar niet kan...

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:54

Ik heb de sport beha van de Hema..zitten super :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:59

TS: ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Ik heb jarenlang bij shockabsorbers gezworen maar vond de pas-vorm vreselijk.

Een verkoopster raadde mij toen de sportbeha's van freya aan omdat ze bij shockabsorber nu zelfs aan het klooien zijn met rekbare meterialen in de cups (hoe verzinnen ze het! Heb je eindelijk een sportbeha die alles op zijn plek houdt, gaan ze het alsnog rekbaar maken :roll: )

En geloof het of niet, ik vind de freya's zelfs nóg beter dan de shockabsorbers. De bandjes en tailleband zijn zachter, breder en steviger én de vorm onder kleding is veel natuurlijker. Dat jaren-70-punt-borst-effect is veel minder. En ze zijn ongeveer even duur en ze zijn er net als shockabsorber ook in grote of moeilijke maten. Echt een aanrader dus.

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:37

mijn sportbh is van de decathlon, en die zit echt wel goed al zeg ik het zelf :D

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:17

paardebloemp schreef:
LeenC, je bent de eerste waar ik van hoor van ontevredenheid over de Shockabsorber. Mag ik vragen welk model je had? (Foto misschien?) Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat een normale BH meer steun zou geven! (Ik geloof wèl dat het bij jou zo was hoor!)

Nog een vraagje voor de rest. Ik heb zelf heel vaak dat de bandjes van de bh`s te lang zijn. Als ze op het kortst zijn, zijn ze goed, of nog net te lang. Is dit een bekend probleem?

Sorry voor de late reply: was het topic even uit het oog verloren. Nu vraag je iets: is ondertussen alweer een tien jaar geleden dat ik die had. Weet wel nog dat hij niet kruiste achteraan en dat het geloof ik een level 4 was. Ik keek even op hun website en ze zijn wel serieus geëvolueerd in die tijd. De bandjes zijn bij sommige modellen nog hetzelfde. Iemand schreef in dit topic dat de nieuwste materialen zouden rekken en dat dit helemaal geen goed idee lijkt. Idd, en dat is ook wat m'n Marlies Dekkers beter maakt dan al wat ik tot nog toe kocht. Haar BH's zijn redelijk prijsig, reken een kleine €100, maar ze houden hun vorm en rekken nergens uit. Zoals je hem koopt, draag je hem ook. Bij de modellen waarbij de fijne bandjes achteraan kruisen, hebben je uiteraard het meest steun.

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:46

Ik draag een sportbh van de de hema en daarover vaak nog een ondersteunend hempje. Zitten ze als een huis wel plat maar dat vind ik geen probleem.