charles owen welk model zit prettig en hoe valt de maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: charles owen welk model zit prettig en hoe valt de maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:34

Maar ze zijn wel even breed toch? Er zit toch alleen hoogte verschil in?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:34

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:35

Nou ik heb meerdere modellen gezien en op gehad, en het zal wel optisch zijn. Maar bij een hoger model lijkt het minder breed. Het is ook persoonlijke smaak, maar ik vind een hoger model veel chiquer. Laag model is meer zon potdeksel.

Edit: als je een iets groter hoofd hebt, kan je beter een iets hogere nemen zodat je hoofd optisch niet zo groot lijkt. Als je een kleiner/smaller hoofd hebt is misschien een lager model beter.
Laatst bijgewerkt door Wanted2003 op 21-04-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:37

Ik vind die hoge van de foto hier boven niet mooi, die vind ik echt te hoog. Vind dan het champion idee nog erger.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:54

ja ik heb niet de mogelijkheid gehad om verschillende modellen te passen. was natuurlijk wel fijner geweest maar niet veel winkels hebben ze dus ik zou echt meoten gaan zoeken. Heb hem dus via Josie besteld en af gegaan op het model die ik het mooiste vond. Mar ik vind die hierboven inderdaad ook errug hoog maarja in jou profiel zie ik onderaan een foto waar je hem op hebt ofniet? Daar lijkt het mee te vallen met hoog.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:42

Marlou_ schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ELYSZNTH.jpg[/img]

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDUN66WG.jpg[/img]

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKBBEAJ6.jpg[/img]

Heb alle kaartjes er maar even aan laten hangen. Vind hem super gaaf om te zien maar of ie nou echt bij mijn hoofd past?

Fijn om geconfronteerd te worden met mijn dikke wallen :P Hij zit wel heel confortabel dat wel :j

Ik vind hem juist erg mooi staan! :D Hij is precies goed zo, en vind het echt niet een ''dop'' Ik denk dat ik dat model ook bestel of de showjumper.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 22-04-10 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote is niet toegestaan, img omgezet in url.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:48

Marlou_ schreef:
ja ik heb niet de mogelijkheid gehad om verschillende modellen te passen. was natuurlijk wel fijner geweest maar niet veel winkels hebben ze dus ik zou echt meoten gaan zoeken. Heb hem dus via Josie besteld en af gegaan op het model die ik het mooiste vond. Mar ik vind die hierboven inderdaad ook errug hoog maarja in jou profiel zie ik onderaan een foto waar je hem op hebt ofniet? Daar lijkt het mee te vallen met hoog.

Bedoel je mijn profiel? Ik heb de showjumper, die is niet extra hoog net als die van peanutbutter, maar wel hoger als de hampton. Weet je wat het is met de hampton, die heeft zon dikke rand in de cap zitten waardoor de cap van je hoofd af staat om het zo maar te noemen. De showjumper heeft niet zo'n dikke rand, waardoor die meer aangesloten zit. Plus hij is wel iets hoger.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 14:59

heb jij een foto van de voorkant?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:15

ja ik bedoelde uit jou profiel wanted :j Hij heeft inderdaad een dikke rand daarom lijkt ie zo breed! Als je kijkt bij mijn bovenste foto waar mijn haar eindigt zit er nog een heel stuk tot aan de achterkant van de cap.. ik moet er gewoon even aan wennen maar ben toch wel heel blij mee hoor.. Ben ook wel benieuwd naar een duidelijke foto van de showjumper :j als ie echt minder breed is.. wist niet dat dar ook nog verschil in zat.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:38

Nee heb geen foto van de voorkant, heb nu ook geen foto toestel, misschien vanavond of morgen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:14

Wanted2003 schreef:
Nou ik heb meerdere modellen gezien en op gehad, en het zal wel optisch zijn. Maar bij een hoger model lijkt het minder breed. Het is ook persoonlijke smaak, maar ik vind een hoger model veel chiquer. Laag model is meer zon potdeksel.

Edit: als je een iets groter hoofd hebt, kan je beter een iets hogere nemen zodat je hoofd optisch niet zo groot lijkt. Als je een kleiner/smaller hoofd hebt is misschien een lager model beter.

Mij was verteld dat als je een rond, klein hoofd zoals ik heb (maat 55 van CO) dat je deze hoge dan heel mooi staat. Heb je echter een langer en wat smaller gezicht kan je beter een wat lager model nemen. Die van mij moet je echt staan en is wel héél klassiek. Hij wordt echter zo weinig verkocht dat als je hem besteld hij speciaal voor je wordt geproduceerd. Naar wat ik had begrepen was die van mij het meest exclusieve wat CO kon bieden, ook qua materiaal. Voering is wat anders en het fluweel ook.
Maar hij moet je staan.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:07

Vind hem mooi staan hoor Marlou_! Helemaal niet te groot voor je hoofd. Volgens mij zijn ze allemaal even breed (heb ze allemaal opgehad).
Die van jou is erg mooi Laura (daar ging ik oorspronkelijk voor), maar toen ik hem op had stond ie me voor geen meter. Dus ik denk dat je wel gelijk hebt dat je met een groot hoofd juist geen hoog model moet doen.. Ik word bovendien ook nóg een paar centimeter langer haha, dan kan ik op paard niet meer onder de deur van de bak door :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:39

Denk idd dat het voor jou net iets teveel cap wordt Suus :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:06

Ik denk dat ik er gewoon even aan moet wennen en dan komt het wel goed. Ik ben er wel heel erg blij mee en vind hem super sjiek. Nou hopen dat ik er niet meteen knetterhard af donder _O- *klopt af*

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:11

Ik heb vanmiddag de Hampton in het donkerblauw gekocht! :D
Ik heb normaal een maatje 57, maar heb een maat 58 gekocht want de 57 zat eeeecht te krap! Ze (mevrouw van Empire Stableware) zei ook wel dat ze vaak wat kleiner vielen..

Ben er heul blij mee. Hij zit goddelijk!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:16

Ik had een pb gekregen van Josie van bokt waar ik hem vandaan heb. Ze had een foto naar engeland gestuurd voor mijn zekerheid wat ze ervan vonden.

Zij mailde terug dat ze hem god vinden zitten en dat hij groter lijkt omdat er meer vulling in zit dan de caps hier in nederland. Dat komt omdat de eisen schijnbaar strenger zijn in engeland.

Linda_Bien foto!? :D

noorah89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:25

Ik heb de wellington classic en ben er zeer blij mee. Ik vind dat hij het mooist zit van alle modellen van charles owen. Ik heb normaal gezien maat 58 en dit is ook zo bij deze cap! :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:00

Ik heb een maat kleiner gekocht als mijn eigen cap die ik nu heb maar mijn andere cap is echt te groot. Die is 57 en heb nu 56 en die zit heerlijk!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:11

noorah89 schreef:
Ik heb de wellington classic en ben er zeer blij mee. Ik vind dat hij het mooist zit van alle modellen van charles owen. Ik heb normaal gezien maat 58 en dit is ook zo bij deze cap! :)

foto?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:13

Ik heb een hampton sinds kort. Heb in mijn IRH cap maat 59, in mijn GPA een maat 58 en in de Charles Owen maat.... schrik niet... 61!!!! Had een maat groter besteld, maar die was echt te krap, dus nu 2 maten groter dan normaal.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:54

Ik heb de Hampton. Erg fijne cap, maar ik moet nog wel een beetje wennen aan het beeld. De cap is een stuk breder dan mijn andere caps. Toch een beetje een champignon idee. :+
Over de maat kan ik niet veel zinnigs zeggen. Ik heb maat 56 van Charles Owen, maar mijn andere caps lopen van 54 t/m 57. :=

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:57

Lucinda82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:26

Bij Horse Riders Classics (http://www.horseridersclassics.nl) kun je alle modellen passen. Dit is wel aan te raden, want ze vallen echt niet standaard een maat kleiner ofzo. Ik heb mijn cap daar vandaan en heb er goede ervaringen mee.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:15

Ik meld me ook even! Wil ook graag een charles owen aanschaffen maar nou hoorde ik dat een vergelijkbare cap, de hickstead makkelijker was met een knot maken. Nu twijfel ik een beetje maar weet iemand een adres waar ze ze allebei op voorraad hebben zodat ik kan passen?

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:42

Ik ga denk ik de namaak van charles owen kopen, Just Togs. Scheelt me toch wel heel veel geld en dan kan ik ook kijken of ik hem wel echt gepast bij mij vindt.