NessaX schreef:Ik denk dat ze bedoelt met 'modegril' dat alle meisjes gaan paardrijden op die leeftijd en je hebt dan ook meisjes die dan na een maand stoppen.
Heb het al vaak gezien ouders die super veel kopen en het kind na 2weken stopt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, maar nooit last van mijn rug.
m_ss schreef:er zijn overigens ook maneges waar je in ruil voor helpen op stal gratis/goedkopere lesjes kunt krijgen.
rijkleding is natuurlijk duur, maar in de eerste periode kun je best af met alleen een helm (koop die wel nieuw ivm veiligheid) en gewone regenlaarzen. als je het dan leuk vindt kun je altijd nog spulletjes als een rijbroek, handschoentjes, laarzen/chaps en zweepje aanschaffen; maar dat is veel tweedehands te krijgen. Ik heb alles (behalve dus mijn helm) gewoon van de tweedehandswinkel en marktplaats: ik vertik het om er zoveel geld aan uit te geven! (enneh: ik rijd al 16 jaar: dus niets om je voor te schamen.) Ook goede schoenen voor onder je chaps hoeven niet speciaal van de paardenzaak te komen. kheb heel lang berschoenen van de scapino gehad: super!
ik kijk altijd af bij de dure ruitermerken (zij denken na over hoe breed en hoog geschikte schoenen moeten zijn: dat doet scapino natuurlijk niet) en kijk dan hoe ik het zo goedkoop mogelijk kan kopieren

xGuusje schreef:Zeker is paardrijden niet slecht!
Het is super om te doen!
Op school hebben ze wel eens vertelt dat als je paardrijd je maagden vlies meer moet verdragen, en dat sommige meisjes daardoor wat eerder ongesteld worden? Maar of dat echt klopt weet ik niet. En als het mocht kloppen is dat helemaal geen probleem.
xGuusje schreef:Zeker is paardrijden niet slecht!
Het is super om te doen!
Op school hebben ze wel eens vertelt dat als je paardrijd je maagden vlies meer moet verdragen, en dat sommige meisjes daardoor wat eerder ongesteld worden? Maar of dat echt klopt weet ik niet. En als het mocht kloppen is dat helemaal geen probleem.