Precious20 schreef:Prisca schreef:Tja ik sta hier anders in. Ik heb altijd bijrijders gehad en nu niet meer. Ik vroeg toen een bijdrage in de "verzorging"en niet in het "rijden"voor dit had ze dan in ruil een goede stal met binnenbak alle mogelijkheden. Ik geef die persoon een paard ter beschikking en goede spullen en ook de garantie dat hij niet verkocht wordt of wat dan ook. Dit in overleg en termijnen. Ik had toen deze bijdrage financieel nodig anders was het niet te betalen. Denk ook dat de meeste die een bijrijder hebben ook puur financieel hebben en niet omdat het geld verdienen is.
Als hij dan kreupel was betaalde ze gewoon door. Mijn stalling loopt toch ook gewoon door?. Ik ga er dan ook vanuit dat ze op "haar" dagen gewoon de verzorging voor rekening neemt. Paardrijden is meer dan op de rug zitten. Ik zie hier toch vrij dieronvriendelijke reacties.
Jullie liefde voor het betreffende paard houdt dan wel snel op hoor?. Als een bijrijder het zo zou doen zou die zo kunnen vertrekken voor die persoon 10 andere. Als het je eigen paard is zou je dan ook stoppen met betaling van stalling als die kreupel is?.
Je betaald dus voor de de goede stal, maar wat heeft een bijrijdster aan een binnenbak als er niet gereden kan worden?
Nu ben ik er zowieso niet voor om geld te betalen. Maar je reden is in mijn ogen niet helemaal logisch.
Overgens vind ik het geen dier onvriendelijke reacties. Tenslotte is het niet je eigen paardje, maar het paard van een ander
dat je verzorgt. Ik vind het juist uitkijken dat je niet misbruikt word. Dat je én grote stallen leeg loopt te scheppen én daar geld voor neer moet leggen.
.