over vee-wild roosters stapppen tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: over vee-wild roosters stapppen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:33

Moeten er nog meer voorbeelden komen om het niet te doen?
Ik zou het, na het lezen van al deze berichten wel ontzettend dom en stom vinden als iemand toch nog zijn paard erover heen stuurt. Er zijn al tal van voorbeelden waar het mis ging, waarom dan toch nog je paard, die jou vertrouwt, eroverheen laten lopen?
Neem dan een andere route of ga er omheen als dat mogelijk is.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:46

Staat er ergens dat iemand het na het lezen van ervaringen/voorbeelden (negatief) het nog gewoon doet/blijft doen??

Ik zie nergens staan dat iemand het niks kan schelen dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd en er overheen blijven gaan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:54

Dat zie ik ook niet staan, en dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat ik het heeeel dom zou vinden, ik zeg niet dat er mensen zijn die dit doen. Ik wijs geen vinger, praat bewust in de ik-vorm zodat niemand zich persoonlijk aangevallen hoeft te voelen. Ik praat in het algemeen.

I rest my case :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:00

Majo schreef:
Moeten er nog meer voorbeelden komen om het niet te doen?
Ik zou het, na het lezen van al deze berichten wel ontzettend dom en stom vinden als iemand toch nog zijn paard erover heen stuurt. Er zijn al tal van voorbeelden waar het mis ging, waarom dan toch nog je paard, die jou vertrouwt, eroverheen laten lopen?
Neem dan een andere route of ga er omheen als dat mogelijk is
.

Daar basseerde ik mijn reactie op :)
No offence ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:36

Mooi :P

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:38

Nee heb het nog nooit gedaan, en zou het ook nooit doen ..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:45

Ik zou het ook echt nooooooit doen.
Weet nog goed dat een klasgenoot van mij dacht dat het wel kon.
Gevolg haar paard ter plekke af kunnen maken want het arme beestje was er door gezakt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:52

Zie dit topic nu pas en heb het niet helemaal doorgelezen, maar mag ik dan als ex-bewoonster van een huis direct naast een groot wildrooster iedereen die dit nog wel doet met KLEM verzoeken gewoon het hek naast het wildrooster te nemen, ook als je aangespannen rijdt, ook als je paard zo'n hek moeilijk vindt. Stap dan af of weet ik wat, maar GA NIET OVER HET WILDROOSTER!
De keren dat ik een dierenarts op de oprit heb gehad, paarden bloedende/gezwollen benen heb af staan spuiten, mensen (skeeleraars zijn ook zo dom... denken er overheen te kunnen rollen) met het gezicht, benen en/of armen stuk, bloedend in mijn keuken, zelfs een paar keer een ambulance kunnen bellen.
Echt, zodra er mensen met paarden of skeeleraars aan kwamen stond ik al met m'n handen aan m'n hoofd en als m'n zoontje in de buurt was stuurde ik die vooruit om het hek open te doen zodat luie ruiters die voor het gemak over 't wildrooster wilden, dan toch maar voor het open hek kozen.
Er door zakken was bij ons geen optie, het was een extra zwaar wildroorster omdat er ook 10-tonners en leopards van het leger overheen moesten, maar paarden, met of zonder ijzers, glijden geheid uit, zeker als ze met aanspanning gewoon zelfs in draf door gingen. Ontelbaar veel paarden heb ik in spagaat zien gaan... en dan gewoon doorrijden daarna... Onverantwoord.
Dus neem het maar aan van iemand die een jaar of 6 naast zo'n rotding gewoond heeft, NIET DOEN!
(zo... en nu weer van m'n kistje af :D )

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:48

Ik neem nooit onnodig risico met mijn paard.
Ik rijd dus ook al drie weken niet door gladheid.
En ik zou zeker niet over zo'n rooster heenlopen. :n

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:51

Bij ons ook 2 keer gebeurd.. leuk zo een wildrooster 1tje inderdaad ook ter plekke af kunnen maken en de andere heeft een engeltje op zijn schouder gehad.. Benen lagen wel tot op het bot open zowat. En had uiteindelijk niks gebroken en kon zelf de trailer oplopen.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:58

Ben erachter gekomen dat mijn paard dat niet durft :') Zo'n rooster lag tussen het bos en een (redelijk drukke) weg in, we moesten eroverheen om langs het fietspad terug naar huis te gaan vanaf het bos. En Andy neemt een sprong van 30 meter, rent bijna de weg op... Is gelukkig goed gegaan, was ook maar een heel smal rechthoekig rooster. Maar ik zou niet over een wildrooster gaan, en andy durft het al niet :P

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:03

Ik heb geen roosters in de buurt waar ik rij maar als je paard het durft en hij niet van die super kleine hoefjes heeft die er tussen kunnen komen lijkt het mij niet zo gevaarlijk hor ;)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:47

Ik rij nooit over vee roosters. Het zal maar mis gaan...
Ik rij er met een grote boog omheen.

anouuuk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:02

ik doe het ook nooit, veel te eng, er kan best veel misgaan ö

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:56

dat durf ik echt niet! :o

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 03:32

Ik doe dit eigenlijk nooit. Vind het doodeng dat ze met haar been tussen zo'n rooster komt!
Dan heb ik ook wel een druktemaker onder me en let niet echt op waar ze loopt, misschien zou ik het bij een rustiger paard wel doen die oplet waar die loopt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:44

Orlando_ schreef:
Staat er ergens dat iemand het na het lezen van ervaringen/voorbeelden (negatief) het nog gewoon doet/blijft doen??

Ik zie nergens staan dat iemand het niks kan schelen dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd en er overheen blijven gaan.

Nu zeg je twee tegenstrijdige zaken. Het "niks kunnen schelen, zoveel ongelukken" heeft namelijk niet per sé iets uit te staan met over een rooster gaan.
Die ongelukken zijn zeer triest, maar toch blijf ik over die roosters gaan waarvan ik weet dat het kan. Je gaat namelijk voorbij aan het feit dat er mensen zijn die op basis van FEITEN kunnen inzien of een rooster veilig passeerbaar is, indien het al noodzakelijk is om dat rooster te passeren (geen hek ernaast).
Dat de sukkeltjes beleidsmakers hier in NL niet op het simpele idee komen om langs elk rooster standaard een hek te maken, zoals dat in GB bijvoorbeeld wel is, dat zegt meer over het NL beleid dan over roosters.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:46

Doe het nooit! Bij ons in de buurt zijn er al ongelukken mee gebeurt. Die seconden die je sneller bent dan als je gewoon door het hek rijdt, zijn het niet waard.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:51

Ik doe het nooit!
Zou als de dood zijn dat het een keer mis zou gaan.
En het is maar een kleine moeite om het hek even open en dicht te doen.