een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovis

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:17

Ik rij niet met muziek aan. Wel als ik een kur moet oefenen dan wel eens. Vaak staat er bij ons al wel muziek aan. Vind het wel kunnen als je de omgeving nog kan horen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:19

Oh ja hoor! Deed ik altijd op het strand.
Mp3spelertje op en gaan!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:27

Ik rij af en toe ook met mp3 speler. Dan ben ik zelf relaxter en gaat het rijden ook beter!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:29

Ik ook!
heel soms, en dan wel heel zacht dat ik de geluiden om me heen wel nog kan horen !

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:35

ik ook ,wel 1 oortje in en niet te luid.
vind het wel ontspannen rijden.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:39

Rij nooit zonder Ipod (enkel als me bat leeg is)

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:47

ik vind het wel leuk om ermee te rijden,
zeker tijdens losrijden (ik durf wel eens te gaan wringen tijdens het losrijden en met muziek is dit zo opgelost :) )
vind het dus wel fijn
tijdens het oppakken zet ik de muziek vaak stiller

lautje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:45

Ik doe het zelf nooit omdat ik me dan niet meer kan consentreren, maar als jij je nog kan consentreren en de geluiden om je heen nog hoort lijkt het me wel kunnen. :D ;)

DonnaSomeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:27

Ik ben er voor mezelf niet zo'n voorstander van aangezien ik snel afgeleid ben, maar als jij denkt dat je er niet al te afgeleid door word en je gaat geen nieuwe/ingewikkelde dingen doen maar gewoon ontspannen/recreatie rijden vind ik het best kunnen. Ken meerdere mensen die het doen, ik heb het nog nooit problemen zien opleveren. :)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:47

Ik heb wel eens muziek aan gehad terwijl ik bij m'n pony was, maar vind dit eerlijk gezegt niet heel prettig. Heb dan een beetje het idee me niet helemaal op hem te kunnen concetreren. Op de weg zou ik het sowieso niet doen, te gevaarlijk. Grote kans dat je verkeer niet hoort enz.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:49

Ik doe dat wel eens. Maar paarden merken dat weldegelijk, mijn grote goedzak vond het uiterst vreemd en werd en zelfs wat gespannen van. (muziek stond niet eens zo erg hard).

Whatever572

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:31

Buiten zou ik het niet zo gauw doen, dan hoor je auto's ensovoort niet

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:03

Ik heb 1 keer met mp3 gereden, mij beviel het helemaal niet. Elke keer als er een nummer opkwam die me niet helemaal beviel, ging ik weer stappen en een ander nummer opzoeken. Ik rijd liever met de radio op de achtergrond, of op mijn ipod, dan hoef ik de liedjes ook niet 'uit te zoeken'.

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:04

Rij soms met mp 3 maar vind dat ik me minder kan concentreren. Met buiten rijden lijkt het me geen goed idee in verband met de veiligheid.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:38

mang schreef:
yildiz schreef:
Een auto is geen paard! ;)
Als ik train wil ik mn volledige aandacht bij mijn paard hebben, alles aanvoelen en daarop inspelen. Muziek leidt misschien niet zo zeer af, het ligt subtieler, het beinvloedt je wel degelijk.

dat is misschien niet bij iedereen zo. ik maak mijn huiswerk ook altijd met muziek omdat ik me anders niet kan concentreren terwijl sommige mensen juist totaal niet kunnen leren met muziek. dus dat verschilt denk ik .

Dit heb ik ook,
zelf rijd ik niet met muziek, maar mn verzorgpaardjes staan aan huis bij iemand, dus ben altijd alleen, dus buiten t rijden om heb ik wel muziek opstaan,

xxberdienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:45

ik heb het ook gedaan omdat ik kur op muziek rijd en ik kon dus niet oeven maar met de muziek op mijn ipod en maar een oortje in gaat het prima ik deed het ook met andere mensen ik de bak en er was niks aan de hand gewoon een beetje goed opletten maar dat moet je altijd met andere mensen in de bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:21

Hier ben ik totaal geen voorstander van, je bent bezig met een levend dier, en muziek beïnvloedt je zeker. Als je met een paard bezig bent heb je je volledige aandacht nodig bij je paard en niet bij muziek...

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:49

Ik weet niet op het veilig is maar ik doe het ook regelmatig

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:29

Ik zou het zelf nooit doen.
IK wil me volledig consentreren op mijn paard en dat lukt mij niet met muziek.

Buiten zou ik het sowiso niet doen!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:44

Ik gebruik de luidspreker op mijn telefoon altijd als ik mijn kur oefende en vind t ook heerlijk om muziek om me heen te horen, maar om nou een oortje in te doen. dat zou me nou niet trekken. Ik heb momenteel ook alleen jonge paarden te rijden, dus t lijkt me ook niet verstandig ;) maar iedereen moet zelf weten wat ie wil, toch?
Er rijden wel altijd bij ons een stel die dan de telefoon op de luidspreker hebben staan. In het voorbijgaan hoor je daan de muziek, echt superirritant en de jonge paardjes waarderen t niet altijd... dus tegen hun zou ik wel zeggen; doe een oortje in!!!!
by the way, als ik het doe met kur oefenen, zit er niemand bij me in de bak, ik hou er niet zo van om anderen te hinderen... ;)

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:42

Ik denk niet dat het echt heel gevaarlijk is maar ik denk wel dat het zonder veiliger is, ik weet niet precies waarom. Ik doe het zelf in ieder geval nooit, omdat ik dat niet nodig vind en omdat ik gewoon volledig met mijn paard bezig wil zijn. Maar goed het is je eigen mening, als je het fijn lijkt dan zou ik het gewoon een keer proberen. ;)

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:43

Ik doe nooit tijdens het rijden oortjes in van een mp3-speler of iets dergelijks... Wel heb ik praktisch altijd een radio aanstaan als ik in de stal ben en als ik buiten aan huis ga rijden dan zet ik de radio aan een verlengsnoer buiten ;) Vind het als je met 'bakwerk' bezig bent wel ontspannend op de achtergrond :) Maar ik zou dus niet echt oortjes in doen, dan voel ik me toch net iets te zeer afgesloten ben ik bang... :P

joke_devos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:16

Qimm schreef:
waar ik gewerkt heb stond de radio altijd over de speakers in de bak, ik vond het wel fijn om er een muziekje bij te hebben hoor :)ddd

Dat vind ik ook erg fijn. Bij ons op stal zet ik ook altijd de radio aan als ik aan het rijden ben (en als er geen les is ;) ). Ik heb ooit nog es met mijn mp3 speler gereden maar vond dat best wel lastig ...

kimroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:35

veilig zeker niet.. je hoort al minder dan je paard doet, en je hoort zeker minder als je een oortje in hebt met muziek. zo kun je veel minder verwachten en beland je eerder op je kont :D

SiggHorsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:54

Muziek heb ik niet nodig,
ik geniet zo al van mijn paard