problemen met huurders van stal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:19

Urielle, jouw paarden klinken wel woestelingen whahaha!
Heb zelf altijd brave paarden gehad en zie graag mensen een deken rechttrekken/halster goed doen enz. als het mede-pensioners zijn.
Heb echter vorig jaar ook van mijn verzorgster gehoord dat er twee meiden over het hek zijn geklommen in onze eigen wei, waar dus alleen onze eigen paarden lopen, omdat een deken scheef hing.
Kijk dat gaat me te ver, is liefbedoeld maar paard in kwestie was net nieuw en een 3jarige hengst van 1,65 ;)
Er hing een bord op het hek (dat op slot zat) met mijn telefoonnummer erop en ik neem altijd op en woonde vlaknaast de wei...
Vreemden wil ik niet aan mijn paarden, met oog op ongelukken, opvoeding en ziektes.
Maar stalgenoten mogen dat van mij best doen hoor.
Laatst liep een paard in onze kudde ook met scheve onderdeken, kende het paard niet en heb dus extra voorzichtig de deken goedgelegd, dat kan ik dan niet laten.

TS, jullie hebben ze dus nog een kans gegeven begrijp ik?Wees zelf wel heel consequent, dat je de regels niet laat verslappen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: problemen met huurders van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:30

dus ze blijven nu wel Amosje of hoepelen ze als nog op?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:33

Tjemig.... DE voorwaarden zijn toch duidelijk?
Daarnaast.... Welk weldenkend mens zet een sober ras als een Fries op 6 (!!!!) kilo krachtvoer per dag plus wortelen?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:37

Ik ben het met iedereen eens :wave: laat ze maar een andere stal zoeken ~~}>

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:39

Ik reageer even op de beginpost.
Maar ik zou bij je standpunt blijven. Zijn hun het er niet mee eens? Laat ze dan een andere stal zoeken, nog tien voor hen die een stal willen huren hoor!
Dit is natuurlijk niet leuk en ook al verhuur je, het moet wel leuk blijven, zowel voor jou, voor hun, als voor de andere paarden en de andere huurders.

Ik lees dat jullie al een gesprek met hun gehad hebben. Wat vreemd dat ze nog over die tractor klimmen voor het hooi zeg.
Maar goed ik hoop dat het zo goed blijft gaan voor jullie!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:44

ik zou het niet weten ze zijn er niet meer overbegonnen, en zijn ineens heel vriendelijk
heb ook al stalgeld gekregen van deze maand
ik kan er niet aanuit
de fries is idd ook veeels te dik

ik zag wel vorige week een zoekertje op internet staan en aan de gegevens enzo te zien vermoed ik dat hun het zijn.. maar het zoekertje was nauwelijks bekeken dus ik denk niet dat ze snel iets anders gaan vinden aan "onbeperkte weidegang"

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:50

Vreemd :\
arme fries :(:)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:03

amosje schreef:
ik zou het niet weten ze zijn er niet meer overbegonnen, en zijn ineens heel vriendelijk
heb ook al stalgeld gekregen van deze maand
ik kan er niet aanuit
de fries is idd ook veeels te dik

ik zag wel vorige week een zoekertje op internet staan en aan de gegevens enzo te zien vermoed ik dat hun het zijn.. maar het zoekertje was nauwelijks bekeken dus ik denk niet dat ze snel iets anders gaan vinden aan "onbeperkte weidegang"

Zoiets als bij jullie vinden ze nergens anders, dus nu dimmen ze wel even, ik zou ze er gewoon uit gooien hoor.
Deze mensen zijn nooit ergens lang gebleven en waarom?? Omdat ze overal zo dwarslagen?

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:15

Urielle: Dat klanten/bezoekers niet zomaar aan andermans paarden mogen zitten vind ik heel normaal. Maar als de pensionhouder in het oog krijgt dat er een deken scheef hangt, zou ik het toch maar heel raar vinden als hij dat zo zou laten tot de eigenaar 's avonds komt. Je betaalt toch ook voor het toezicht houden op je paard?
Ik zou snel een andere stal gaan zoeken als ik mijn paard aantrof met de deken op de grond en een pensionhouder die dat niet in orde wil brengen omdat hij zogezegd niet aan mijn paard wil komen.
Als je paard zo gevaarlijk is dat hij een bekend persoon die zijn deken wil komen goed leggen de stal uit trapt, moet je denk ik even bezinnen of je dat paard uberhaupt wel wil aanhouden.
Trouwens, als het goed is ben je verzekerd voor schade aan derden door je paard, en heeft je pensionhouder een bedrijfsverzekering. Dus gebeurlijke ongevallen zijn goed gedekt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:06

En hoe gaat het nu met die mensen TS?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:36

tot nu toe gaat het weer, doen we ze binnen en komen hun optijd voeren, soms zijn ze ook optijd zodat ze het zelf beetje kunnen doen, mja wel nog zo commentaar en meningen geven op van die kleine dingetjes en op andere hun doen enzo maarja dat zul je er niet uitkrijgen

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:42

Hier precies hetzelfde probleem gehad. Heb de mensen uiteindelijk vriendelijk gevraagd om te vertrekken, heb ze een maand de tijd gegeven.
Uiteindelijk gingen ze met van alles en nog wat dreigen, en toen stond dus hun paard met spullen buiten aangebonden. Ben ik heel simpel in.
Ze hebben zich gewoon aan jou regels te houden. Ideen en meningen geven mag, maar niet stoken/roddelen oid. Dan ben ik er snel klaar mee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:41

Rapperijder schreef:
Urielle: Dat klanten/bezoekers niet zomaar aan andermans paarden mogen zitten vind ik heel normaal. Maar als de pensionhouder in het oog krijgt dat er een deken scheef hangt, zou ik het toch maar heel raar vinden als hij dat zo zou laten tot de eigenaar 's avonds komt. Je betaalt toch ook voor het toezicht houden op je paard?
Ik zou snel een andere stal gaan zoeken als ik mijn paard aantrof met de deken op de grond en een pensionhouder die dat niet in orde wil brengen omdat hij zogezegd niet aan mijn paard wil komen.
Als je paard zo gevaarlijk is dat hij een bekend persoon die zijn deken wil komen goed leggen de stal uit trapt, moet je denk ik even bezinnen of je dat paard uberhaupt wel wil aanhouden.
Trouwens, als het goed is ben je verzekerd voor schade aan derden door je paard, en heeft je pensionhouder een bedrijfsverzekering. Dus gebeurlijke ongevallen zijn goed gedekt.

Nee, ik betaal voor de huur van een kale box en het gebruik van de facaliteiten. Dat is wat ik afneem, niet voeren, niet verzorgen, niks mee doen.

De paarden zijn helemaal niet gevaarlijk, maar een ongeluk met een paard zit in een klein hoekje en beginnerspaarden zijn het ook weer niet, door verleden, geslacht of leeftijd. Als je ze kent kun je ermee lezen en schrijven maar het is juist niet mijn bedoeling dat een pensionhouder met mijn paarden rond gaat sleuren, dus zo goed zal hij ze ook niet leren kennen ;) . Ik ken ze en weet dat paard X agressief reageert op mannen en dat je bij paard Y even alert moet zijn bij het halster aandoen ofzoiets. Iedereen weet wel van zijn paard wat de momenten zijn dat je denkt: Oei, nu even voorzichtig, of het nu is dat hij reageert op de vos in de derde box, er tussenuit klettert wanneer er een trekker langskomt of uit durft te halen als je zijn voeten op wilt pakken. Dat kun je nooit allemaal in de gebruiksaanwijzing zetten, op een gegeven moment merk je zelf niet eens meer dat je iets op een bepaalde manier doet.. tot iemand het anders doet :+

Pensionhouder heeft idd bedrijfsverzekering, maar daar valt niet onder dat mijn paarden hem verwonden omdat het verzorgen/trainen van mijn paarden niet onder zijn beroepsactiviteiten valt. Mijn eigen paard valt onder mijn familiale aansprakelijkheidsverzekering, de paarden van anderen vraag ik me eigenlijk af bij wie dat terecht komt en welke verzekering er uiteindelijk voor de kosten op zou moeten hoesten. ;)

Maar goed, bij TS op stal is het nu weer rustig, en iedereen zijn eigen ideeen.
Ik heb over een paar maandjes mijn eigen toko, heerlijk!