Buitenritproblemen, ben het nu echt beu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:09

nou nou, wat een gezeur over dat wel of niet roken bij of op een paard!
Gaat toch heel dit topic niet over.

steek er nog maar snel eentje op :D :P

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 23:54

russel schreef:
In het bos of buiten hoor je niet te roken. punt uit. In elk bos geldt een rookverbond en brandende peuken weggooien van af je paard is helemaal not done.

wij hebben heir niet eens een bos :evaw:

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 23:54

jes_sira schreef:
Heb net nog lekker een uurtje geknuffeld/gespeeld/gekeuteld bij mijn schatje in het land. En heb ondertussen ook effe lekker een peukie opgestoken. Daarna lekker eten gemaakt voor haar, stalletje uitgemest, nog een peukie met een kop koffie uit de thermoskan en toen de koppel naar binnen gehaald. SO WHAT!!

O ja, wie heeft het over een bos? Dit is precies een voorbeeld van wat ik bedoel.
Kijk eerst naar jezelf!! En kijk naar het advies dat ze vraagt.
Laat je nooit iets (zweep of zo) vallen als je op je paard zit? Het lijkt mij toch de bedoeling dat je gewoon van je paard kunt stappen zonder dat er ongelukken gebeuren. Dat is waar deze topic om gaat!!
En niet over roken. Ja roken is slecht. Dat weet iedereen. Laat iedereen in zijn waarde en respecteer elkaar! Dat is wat ik wil zeggen en nu ben ik er klaar mee!

thanks you ghote the piont girl +:)+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:56

inderdaad :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:05

wopkelover schreef:

Thanks, you've got the point girl....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 12:31

Ninx schreef:
wopkelover schreef:

Thanks, you've got the point girl....

ben niet zo,n ster in engels _O-

sjantaaaall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:33

Vreselijk die kattige reactie's over het roken!
ja so what ze rookt, wat boeit dat nou weer?
Alsof het steigeren van het paard daar iets mee te maken heeft, echt lachwekkend! :')

Ik denk dat je hier een hoop tips hebt waar je misschien wat mee kunt..
Het kan ook geen kwaad om eens een join up te doen, dan krijgt ze wat meer vertrouwen in je en dan moet je het buitenrijden met hele kleine beetjes opbouwen en probeer een buitenrit dan altijd positief af te sluiten.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:43

sjantaaaall schreef:
Vreselijk die kattige reactie's over het roken!
ja so what ze rookt, wat boeit dat nou weer?
Alsof het steigeren van het paard daar iets mee te maken heeft, echt lachwekkend! :')

Ik denk dat je hier een hoop tips hebt waar je misschien wat mee kunt..
Het kan ook geen kwaad om eens een join up te doen, dan krijgt ze wat meer vertrouwen in je en dan moet je het buitenrijden met hele kleine beetjes opbouwen en probeer een buitenrit dan altijd positief af te sluiten.

Idd. En als je je kop stoot tegen de muur wordt je zwanger . :9

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:42

hihihihihihihi _O- _O-

okee jullie zijn echt droog bezig zo te zien
maar jullie hebben wel helemaal gelijk hoor

Abeltje77

Re: Buitenritproblemen, ben het nu echt beu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:51

Ik heb wel eens gereageerd op een oproep op mp van een vrouw die haar paard alleen had staan maar liever niet geheel alleen naar buiten ging. Die vroeg dus iemand die het gezellig vond om op de fiets mee te gaan. Heb ik op gereageerd met als gevolg dat we vele leuke buitenritten gemaakt hebben. Om de beurt op het paard en op de fiets. Het paard leerde zo alleen te gaan en zelfvertrouwen te krijgen, maar degene op de fiets kon altijd bijspringen.

Waarom probeer je zoiets niet? Of je zet een adver op mp waarin je vraagt of er een ruiter in de buurt zin heeft om te paard mee te gaan?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:01

ik zou (zeker de eerste keren, tot het buitenrijden gewoon helemaal goed gaat) niet afstappen onder het rijden! als het buitenrijden goed gaat, kun je misschien een keer proberen af te stappen als je het echt wilt.
Ook zou ik proberen niet alleen te gaan. misschien kan er iemand op de fiets mee? mijn vorige pony was ook een echte 'buitenrijpony' maar als ze alleen was ging ze ook steigeren en moeilijk doen. Als ik er dan even langs liep ging het goed, maar als ik weer opgestapt was (wat trouwens ook moeilijk ging toen) ging het niet meer. daarom denk ik dat het niet werkt om eerst (alleen) buiten te gaan wandelen, maar dat het beter is dat er gewoon iemand (op de fiets?) bij is.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:03

Citaat:
toen was ik even afgestapt om een peukie te roken
}:0

als je bezig bent je paard weer voor mekaar te krijgen ben je daar mee bezig en niet ergens anders mee punt.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:03

Als ik jou was zou ik eens zorgen dat iemand haar duidelijk maakt dat dat niet helemaal de bedoeling is.

Ik ben er niet voor om een paard maar meteen in mekaar te trimmen hoor, maar dit is gewoon gevaarlijk.
Dus: het duidelijk maken hoeft niet meteen met de zweep. ;)

En mocht dat niet lukken, dan is het misschien verstandig om haar te verkopen en een leuk recreatiepaard te kopen, want dat is deze duidelijk niet. :(

miawallace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:06

Als je iemand zoekt die mee gaat, is het veel gezelliger en veiliger!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:01

ok hier spreekt weidegenoot .

charise heb het je al eerder verteld waarom het niet lukt . :Y)

1. In de bak moet ze ook vaak even getemd worden .
2. de bak was slecht en je had al tijde niet gereden .
3. eerst samen band opbouwen en werken aan basis .
4. hEt as heerlijk koud buiten en alle paarden waren behoorlijk fris .
5. Weidegenoot gaat idd niet met jou mee naar buiten eerst paard en jezelf op orde . ;)

en tja dat sigaretje . mens stop toch met roken . :7

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:05

Ik heb niet alles gelezen, maar doet je paard dit ook als je met anderen de weg op gaat? Ik kan met mijn paard ook niet goed alleen buiten rijden, maar wel met andere paarden erbij. En met bijv iemand op de fiets ernaast. Zo bouw ik het rustig uit, en probeer ik af en toe alleen met haar iets verder te komen. Maar kleine stapjes. Eerst de oprit af (500 meter ofzo), dan het eerste spoor over, daarna het tweede spoor over (dat is de ellende bij ons, we moeten het spoor over, dus ik wacht altijd tot de treinen allemaal langs zijn). Tweede spoor is ongeveer een kilometer denk ik. En zo breid ik het elke keer een stukje uit, en elke pas voorwaards wordt beloond. Het gaat ontzettend goed. Ik denk dat ik wel veel verder kan met haar, maar ik wil dus voorkomen dat ze een keer naar huis rent, dan ben je weer helemaal terug bij af...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:06

Mijn favoriete bezigheid met mijn paarden is ook buitenrijden. Echter ook niet elk paard is hier geschikt voor. Ik heb in het verleden ook een kwpn paard gehad met een mooi papier....waarmee ik wel even zou buitenrijden..........nou er was echt altijd wel wat. Ik heb dit paard destijds verkocht en bij het aankopen van haar opvolger bij het proefrijden gevraagd of ik buiten mocht rijden om te checken of dit paard hiervoor wel geschikt zou zijn. Later heb ik er nog een fries bij gekocht die hiervoor wel geschikt is. Toch zijn deze paardjes ook niet bomproef en schrikken nog wel eens ergens van.
Je kunt inderdaad hulp zoeken en misschien komt het dan goed, maar als het niet beter wordt en je prioriteit is echt buitenrijden dan zou ik voor een paard kiezen wat hiervoor wel geschikt is. ;)

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:15

rij je in je eentje buiten of ben je met iemand anders?
misschien zou het helpen om samen met iemand anders buiten te rijden die heel braaf is dan worden ze al wat vertrouwder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:57

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen doet die van mij niet zo heftig.
Ik heb het als ik het erf af wil, begint ze te bokken en te steigeren.
Als er iemand naast loopt of met een groep andere paarden doet ze dit niet.
Ik heb ook van alles geprobeerd, heeel veeel wandelen,
er naast lopen bij enge dingen enz .
Maar het hielp ook allemaal niet.
Ik probeer dr nu gewoon door te pakken, en het werkt tot nu toe heel goed.
Ik ga niet hardhandig met haar om, maar laat haar wel weten dat ze fout bezig is.
Misschien kan je proberen te stappen met iemand naast je?
En anders zou ik proffesionele hulp zoeken , vóór het uit de hand loopt!

Succes. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:45

ik zou het dier verkopen..................

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:49

KiWiKo schreef:
ik zou het dier verkopen..................

dat kun je toch niet zeggen :P !

Op bokt moet je eerst ALLES gedaan hebben incl een aantal botbreuken voor je dit mag doen hoor! Anders ben je geen doorzetter en dierenliefhebber.etc etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:50

hihi ik durf :D :D

sterker nog ik zeg weg ermee, paard verkopen aan iemand die er lol van heeft, en zelf een ander paard kopen waar jij lol aan hebt :)

maar ik weet het, ik ben gek :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:01

Hey,

Even buiten het feit om dat je idd niet moet roken :D herken ik een mildere vorm van dit probleem.
Mijn draver is vaak heel heet in het voorjaar (lente kriebels :P ) en als ik wel eens moet piessen in het bos dan gaat hij ook zo maf doen. Niet steigeren god zij dank, maar je merkt de irritatie!! Meestal knijp ik dus maar tot ik thuis ben en is er niks aan het handje.........zou ik eerst ook uitproberen voordat je prof hulp zoekt! En hou vooral het ritje kort, bouw het langzaam uit. Begin met een banketstaaf 10 minuten en probeer door het vaak te herhalen heel langzaam uit te breiden. Volgens mij lost dan je probleem zich vanzelf op. Hij moet gewoon merken dat het echt leuk is om mee te gaan ;)
Een vriendin doet met haar paarden eerst longeren tot ze een beetje de motor warm hebben en gaat dan pas rijden, kan je ook proberen.
Suc6

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:02

Mijn verzorg pony had hier ook een handje van, regelmatig met de voorbeentjes in de lucht :)) . Ik werd het ook zat en keek al naar een andere pony.

Een boertje vertelde me "as de pony weer gaat steigere, sla dan een rauw ei stuk tussen de ore. Denkt 't beest dat ie z'n kop gestote heeft en bloed. Doet ie het nooit meer."

Ik deed hier lacherig over, maar heb het wel geprobeert, het werkte :D Bij mij heeft ze nooit meer gesteigert. Ik heb toch nog 8 jaar leuk buiten kunnen rijden.

Misschien een idee? :o Een ei kost niet zoveel, maar ik kan geen gerantie geven dat het bij elk dier lukt. Als het niet lukt, ei is goed voor het haar. (denk aan eishampo)

Ik wens je succes.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:25

hahaha _O- een ei kapot slaan tussen z'n oren!!!!
Kom we gaan lekker ff rijden, maar........eerst een ei pakken hahaha.
En dan maar hopen dat het ei onderweg niet kapot gaat in je jaszak.

Maar ja, als het helpt......