Gaat toch heel dit topic niet over.
steek er nog maar snel eentje op
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jes_sira schreef:Heb net nog lekker een uurtje geknuffeld/gespeeld/gekeuteld bij mijn schatje in het land. En heb ondertussen ook effe lekker een peukie opgestoken. Daarna lekker eten gemaakt voor haar, stalletje uitgemest, nog een peukie met een kop koffie uit de thermoskan en toen de koppel naar binnen gehaald. SO WHAT!!
O ja, wie heeft het over een bos? Dit is precies een voorbeeld van wat ik bedoel.
Kijk eerst naar jezelf!! En kijk naar het advies dat ze vraagt.
Laat je nooit iets (zweep of zo) vallen als je op je paard zit? Het lijkt mij toch de bedoeling dat je gewoon van je paard kunt stappen zonder dat er ongelukken gebeuren. Dat is waar deze topic om gaat!!
En niet over roken. Ja roken is slecht. Dat weet iedereen. Laat iedereen in zijn waarde en respecteer elkaar! Dat is wat ik wil zeggen en nu ben ik er klaar mee!
sjantaaaall schreef:Vreselijk die kattige reactie's over het roken!
ja so what ze rookt, wat boeit dat nou weer?
Alsof het steigeren van het paard daar iets mee te maken heeft, echt lachwekkend!![]()
Ik denk dat je hier een hoop tips hebt waar je misschien wat mee kunt..
Het kan ook geen kwaad om eens een join up te doen, dan krijgt ze wat meer vertrouwen in je en dan moet je het buitenrijden met hele kleine beetjes opbouwen en probeer een buitenrit dan altijd positief af te sluiten.

herken ik een mildere vorm van dit probleem.
) en als ik wel eens moet piessen in het bos dan gaat hij ook zo maf doen. Niet steigeren god zij dank, maar je merkt de irritatie!! Meestal knijp ik dus maar tot ik thuis ben en is er niks aan het handje.........zou ik eerst ook uitproberen voordat je prof hulp zoekt! En hou vooral het ritje kort, bouw het langzaam uit. Begin met een banketstaaf 10 minuten en probeer door het vaak te herhalen heel langzaam uit te breiden. Volgens mij lost dan je probleem zich vanzelf op. Hij moet gewoon merken dat het echt leuk is om mee te gaan

. Ik werd het ook zat en keek al naar een andere pony.
Bij mij heeft ze nooit meer gesteigert. Ik heb toch nog 8 jaar leuk buiten kunnen rijden.
Een ei kost niet zoveel, maar ik kan geen gerantie geven dat het bij elk dier lukt. Als het niet lukt, ei is goed voor het haar. (denk aan eishampo)