Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:26

Blijheid schreef:
Als je het niet vertrouwd om alles op internet te zetten, wat ik me goed kan voorstellen overigens, dan zou ik echt juridisch advies gaan inwinnen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Bel die dan op en vraag om advies, de rechtswinkel is ook een optie.

Veek beter advies dan dit kan ik niet geven, zo lang jij niet het hele verhaal kan vertellen. Daarnaast horen we hier natuurlijk alleen jou kant van het verhaal, en hoewel je het vast eerlijk verteld, kan het prima zijn dat ex-vriendin er heel anders over denkt en de feiten anders weergeeft. Dat maakt het lastig om advies te geven.

Ja terecht. uiteraard horen jullie nu alleen mijn kant van het verhaal! De gevoelens aangaande de gebeurtenissen zullen zeker verschillen de feiten zijn echt correct maar door jullie natuurlijk niet te verifieren! Natuurlijk reageer ik extra fel als het om haar gaat. Ik ben mijn partner kwijt waarmee ik 20 jaar ben samen geweest en voel mij uiteraard door beiden belogen en bedrogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:34

Tikara schreef:
Blijheid schreef:
Als je het niet vertrouwd om alles op internet te zetten, wat ik me goed kan voorstellen overigens, dan zou ik echt juridisch advies gaan inwinnen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Bel die dan op en vraag om advies, de rechtswinkel is ook een optie.

Veek beter advies dan dit kan ik niet geven, zo lang jij niet het hele verhaal kan vertellen. Daarnaast horen we hier natuurlijk alleen jou kant van het verhaal, en hoewel je het vast eerlijk verteld, kan het prima zijn dat ex-vriendin er heel anders over denkt en de feiten anders weergeeft. Dat maakt het lastig om advies te geven.

Ja terecht. uiteraard horen jullie nu alleen mijn kant van het verhaal! De gevoelens aangaande de gebeurtenissen zullen zeker verschillen de feiten zijn echt correct maar door jullie natuurlijk niet te verifieren! Natuurlijk reageer ik extra fel als het om haar gaat. Ik ben mijn partner kwijt waarmee ik 20 jaar ben samen geweest en voel mij uiteraard door beiden belogen en bedrogen.

Dat snap ik, het moet echt vreselijk zijn om zoiets mee te maken :(:)
Alleen mensen hier kunnen je moeilijk helpen als ze niet het hele verhaal weten, dus rechtsbijstand/rechtswinkel lijkt me de beste stap. Daar kan je in alle vertrouwelijkheid wel je hele verhaal vertellen en goed advies krijgen. Succes ermee, en sterke :)

griebels

Re: Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:12

Pff nu wordt het wel wat ingewikkeld...
Maar volgens mij ligt de fout al bij de DA zelf, daar hij een nota maakt op naam van iemand anders dan de opdrachtgever.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:22

griebels schreef:
Pff nu wordt het wel wat ingewikkeld...
Maar volgens mij ligt de fout al bij de DA zelf, daar hij een nota maakt op naam van iemand anders dan de opdrachtgever.

idd!

Ik heb het volgens mij wel eens aan mijn d.a gevraagd bij een verkoopkeuring - hoe het zat bij goed- en af-keuring verschillende betalers..toen was het dus volgens mij dat de opdrachtgever verantwoordelijk is/was. Op die naam is de afspraak gezet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:32

Citaat:
Ik betaalde stalling en verzekering voor dit paard (toen nog twee inkomens)

Ze heeft voor dit paard dierenarts laten komen en de rekening op mijn naam laten zetten. Er zijn dus nu een aantal zaken die ik moet uitzoeken:
a. ik kan aantonen dat het niet mijn paard was.
b. als (omdat ik de kosten betaalde) het wel als mijn paard wordt gezien of ik voor de kosten moet opdraaien terwijl ik er niets mee te maken heb.

a: Het is heel moeilijk na te gaan wie de eigenaar is die moet betalen aangezien jij de stalling en verzekering betaald hebt. Dus wettelijk gezien ben jij de eigenaar.
Ook al staat het paard op naam van een ander. (het is nl. geen eigendomsbewijs)
b: Het is in de paardenwereld heel normaal dat iemand anders (bv stalhouder/bijrijdster/verzorger) de DA belt.

Blijkbaar is de DA er niet uitgekomen met haar, dus komen ze weer bij jou.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:42

wat een verhaal...
maar ik zie het toch heel simpel, paard is niet van jou en is nu door haar verkocht dus is zij eigenaar, zij heeft DA gebeld en opdracht gegeven dus moet ook de rekening betalen. Kan wel zijn dat jij tijdelijk de rekeningen hebt betaald maar paard is door haar verkocht (weet je toevallig aan wie?)

Jij hebt brief dat je verder buiten schot zou blijven en deurwaarder mag niet zomaar ineens een dagvaarding sturen zonder eerst diverse aanmaningen te hebben gestuurd! Daar zijn wettelijke regels voor volgens mij.
Is het wel een echte deurwaarder of weer een ´grapje´van je ´vriendin´??
Laat die rechter maar beslissen, ik zou er niet zo bang voor zijn als ik jou was.
Verweer schrijven moet je zowiezo doen en haal die feiten die ik noemde maar aan, laat hun dan maar weer komen met een nieuwe brief!
En ondertussen wel even langs de wetswinkel....

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:44

Wat sta jij in een moeilijke positie zeg!
Zou idd je verhaal doen bij rechtswinkel e.d.
Die kunnen meer wettelijke informatie inwinnen dan heel bokt bij elkaar (ook al bedoelen we het goed ;))
Wens je heel veel strerkte.
Hoop dat je nog wat laat horen hoe het zich vordert! :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:02

Tja het is een wat vaag verhaal.
Is het nou jouw paard of niet?

Als het jouw paard is, neem je verlies en betaal de da. Niet over zeuren. Die paar tientjes is alle energie niet waard. Jij beseft immers zelf donders goed dat het hier niet om die paar tientjes gaat, maar om heel wat anders. Spaar je energie voor belangrijker zaken.

Zo niet, waarom betaal je dan nog zijn stalling enzo????
Laatst bijgewerkt door beantsje op 04-12-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:02

@beantsje : lees even wat posts terug, dan ben je weer 'bij' ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:04

beantsje schreef:
Tja het is een wat vaag verhaal.
Is het nou jouw paard of niet?

Als het jouw paard is, neem je verlies en betaal de da. Niet over zeuren. Die paar tientjes is alle energie niet waard. Jij beseft immers zelf donders goed dat het hier niet om die paar tientjes gaat, maar om heel wat anders. Spaar je energie voor belangrijker zaken.

Zo niet, waarom betaal je dan nog zijn stalling enzo????

Misschien even lezen????

:D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:06

Ik heb wel gelezen maar eerder presenteerde TS zichzelf wel als eigenaar.
Nu zegt ze dat ze dat niet is. Vind ik gewoon wat vaag allemaal.
Vooral begrijp ik niet dat - als ze idd zichzelf niet als eigenaar ziet - nog steeds de stalling en alles betaalt, zeker gezien de situatie met de 'vriendin'.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:10

Dan heb je toch nog niet alles gelezen. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:15

Dat is best genaaid.
Jij betaalde voor het dier, ze heeft je man én paard meegenomen en doodleuk verkocht?
En dan nog leuk proberen je een rekening aan te smeren. :r
Alleen daarom zou ik nóóit zoiets doen..
Je weet nooit wat men doet, jij hebt nu een tijd voor dat paard betaald en wat krijg je er voor terug?
Stank voor dank.

Die heeft lef. :oo

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:31

OK alles nogmaals doorgelezen en inderdaad, ik had gemist dat het paard in kwestie ook verdwenen is.

Alleen al het feit, dat de ex-vriendin het paard verkocht heeft, toont aan dat zij nog steeds de eigenaar was. Eigenaar ben je dus niet, da's duidelijk. Bovendien weet de DA dat eerdere rekeningen voor dit paard altijd naar haar zijn gegaan.

Ik denk bovendien dat de brief die de DA jou gestuurd heeft en waarin hij aangeeft dat hij jou niet meer zal lastigvallen, bindend is. Daar mag hij niet meer op terugkomen.

Ik denk op basis van de twee bovenstaande feiten dan ook niet, dat een rechter jou in het ongelijk zou stellen.

Aan de andere kant snap ik je angst dat hij vervolgens niet meer bij jouw paard zal komen.
Ik denk dat er maar 1 ding op zit, en dat is een goed gesprek met de DA om er samen uit te komen. Vertel gewoon wat er gebeurd is.
En aangezien gelijk hebben en gelijk krijgen twee verschillende dingen zijn, zou ik zeker aanbieden om een deel van de rekening toch maar te betalen.
Want laat je het op een rechtzaak aankomen, geeft dat ook de nodige kosten en het vreet energie. Ookal krijg je gelijk. En wat schiet je daar mee op? Dan is de DA nog steeds not amused.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:35

@beantsje: Lijkt mij niet dat je er na zon tijd nog uit komt met een gesprek met DA. Anders had hij dit zelf al wel gedaan lijkt mij?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:45

Het klopt wel hoor dat je na 2 jaar opeens een rekening kunt krijgen van je veearts,omdat de "andere" niet betaald.
Heb bijna hetzelfde mee gemaakt als TS.
Maar ik heb NIET betaald.Ik betaal gewoon niet voor iemand anders een rekening.TS je komt er wel uit hoor,je heb bewijs genoeg.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:47

Eefsoll schreef:
@beantsje: Lijkt mij niet dat je er na zon tijd nog uit komt met een gesprek met DA. Anders had hij dit zelf al wel gedaan lijkt mij?

Ik vind dit het proberen waard, gezien het feit dat ze na de bewuste brief niets meer had gehoord.
Maar goed, je kan natuurlijk ook met de deurwaarder in gesprek gaan.

Maar dan nog, ookal krijg je gelijk, wat doet dat met de relatie met je DA?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:55

dan nog, er zijn nog meer DA´s dan alleen die ene... bij ons op stal komen ze van drie of vier verschillende praktijken ;)

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:00

Niet geschoten is altijd mis, maar zou toch voor de officiele weg gaan.
En sowieso alle afspraken/overeenkomsten die besloten worden goed zwart op wit laten zetten etc.
Dat ze er niet nog eens op terug komen of wat dan ook!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:11

beantsje schreef:
Eefsoll schreef:

Ik vind dit het proberen waard, gezien het feit dat ze na de bewuste brief niets meer had gehoord.
Maar goed, je kan natuurlijk ook met de deurwaarder in gesprek gaan.

Maar dan nog, ookal krijg je gelijk, wat doet dat met de relatie met je DA?[/quote]
Net zoals met mannen, geen hand vol maar een land vol! :)
Hij zou van mij door de wc kunnen zakken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:14

" MamboBeach"
Helemaal mee eens!
Ik heb ook een andere veearts genomen,nadat ik hetzelfde mee maakte als TS.
Veeartsen genoeg hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:30

Aangezien zij een gedeelte van de rekening uitgekeerd heeft gekregen van haar verzekering zal dit ook nog wel bewaard zijn, vraag de verzekering om een kopie van de rekening en een afschrift van de aanvraag, dit, samen met de brief die je ontvangen hebt van de deurwaarder zorgt ervoor dat ze je nooit deze rekening in de maag kunnen splitsen,succes.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:42

Tjonge, zo zit je dus ineens met een rechtszaak aan je broek! Ik hoop dat de rechtswinkel je verder kan helpen en je zorgen wat kan wegnemen. Want ik denk (net als meerdere mensen hierboven) dat je heel sterk staat, maar het onzekere over de beslissing van de rechter geeft toch zorg/angst.
Dus hopelijk heb je wat aan de rechtswinkel voor het opstellen van je verweer, veel succes iig!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:04

Jeetje wat een aparte wending heeft het verhaal genomen zeg, sinds de beginpost?!
Als ik jou was had ik ten tijde van het vertrek al meteen gepolsd of jij niet als eigenaar aangewezen had kunnen worden aangezien je die stalling en verzekering aldoor hebt betaald, had ze mooi kunnen fluiten nar dr paard/centen :D
Maar goed, dat zijn oude koeien...

Ik vind het erg vreemd, dat wanneer de DA op papier laat weten jou hier niet mee lastig te vallen, je nu toch ineens wer lastig valt met dit verhaal (en idd letterlijk ineens; waarom niet even weer een herinnering ofzo maar meteen deurwaarder???)?
Ik denk echt dat je heel sterk staat en raad je aan even juridisch advies in te schakelen, denk dat ze echt geen poot hebben om op te staan;
* jij was geen eigenaar
* hebt niet de DA gebeld
* hebt hierin gelijk gekregen door de DA
(hamvraag als ik deze punten opsom; wat denken ze hier mee te bereiken _O- )

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:46

1. het is niet jou paard
2. Jij hebt de dierenarts geen opdracht gegeven om iets voor dit paard te doen .

Lijkt mij logische dat de dierenarts deze factuur niet op jou kan verhalen. Ik snap ook niet hoe hij de fout heeft kunnen maken om het wel op jou naam te zetten(je mag niet zomaar aannemen dat een ander de rekening voor iemand gaat betalen ook al weet hij dat jullie goede vriendinnen waren) en nu hij in de gaten heeft dat hij bij je ex en zn vriendin zn geld niet kan krijgen probeert hij het maar weer bij jou.

Ik zou als ik jou was met het juridisch loket gaan bellen en kijken of zij je advies kunnen geven.

Sterkte ermee...