Alleen naar het strand of bos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Re: Alleen naar het strand of bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:22

Ik reed met Melody wel heel veel alleen door het duin. Dan was ze rustiger.. Amor ook weleens maar vaker met een groepje.

Zafier ga ik niet alleen het duin in. Die is al gek met een rondje door de polder. Vind ie veel te leuk haha! Dus die zet ik mooi achter een paard in het duin..

Naar het strand toe ben ik nog nooit alleen gegaan. Mag ook niet van me vader. ;)

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:25

Ik rijd sowieso liever alleen buiten. Pony wil als er anderen bij zijn alleen maar voorop en racen. Ook gaat ze steeds op zoek naar mogelijke gevaren voor de groep en is dan dus veel schrikachtiger. :+

Dit is niet altijd zo geweest, de eerste keren ging ik altijd mee met een ander. Op een gegeven moment ging ik steeds vaker alleen en inmiddels zijn we daar zo aan gewend dat het veeel prettiger rijdt. :D Het is eigenlijk gewoon een kwestie van veel doen, dan wennen ze er vanzelf aan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:28

Ik kan met anderen buitenrijden maar ook alleen, maakt mijn paard helemaal niets uit, vind alles best.

Ik vind alleen rijden leuker als met met iemand, lekker helemaal eigen tempo bepalen en waarheen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 13:38

Oke nog meer goede ervaringen :P

Ik zal inderdaad die ICE in me tel zetten goed idee!
Ik rij in de winter altijd in een binnenbak moet daar met de trailer heen en daar zijn we ook heel vaak alleen en daar maakt ze ook niks meer van, in het begin was het wel erg spannend maar toen was ze nog een stuk jonger! Denk dat ze wel relaxt is op het strand alleen, langs de weg gaan we ook wel vaker alleen.

Moet wel eerste en stuk met de trailer maar ook dat is ze al gewend.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:32

Paarden zijn vaak ook rustiger op open vlaktes omdat ze de omgeving dan goed in zich op kunnen nemen. In het bos kan een rare boomwortel plotseling om de hoek zomaar een monster voorstellen natuurlijk. :P

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:10

Zo zie je maar dat paarden heel verschillend zijn want mijn paard is juist in het dichte bos heel rustig en zodra ik op een openvlakte stuit dan word hij onrustig.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:15

Wellicht zijn de tips al gegeven:

Neem altijd je mobiel mee, met beltegoed en genoeg batterij. Zet daarin je ICE-nummers, het nummer van een da en evt. andere belangrijke nummers (stalbaas ed).
Neem een touwtje oid mee, zodat je in geval van nood iets bij je hebt om te kunnen repareren. (Als je tuig stuk gaat bv.)
Laat bij voorkeur iemand weten waar je heengaat en hoe laat je denkt terug te zijn.
Officieel moet je ook je id bij je hebben.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:17

Ik rijd haast altijd alleen in het bos. Heerlijk, lekker op m'n eigen tempo, eigen route en je ziet nog eens wat dieren. Pony is gewoon goed opgevoed dus merk weinig verschil of ik samen of alleen rijd. :)
Ik neem geen telefoon mee hoor, voor bushritten in Zuid-Afrika is het wat anders, maar voor een blokje door het bos hier... Ik zeg wel altijd even dat ik weg ben, maar da's meer omdat ze dan weten dat ik laat ben voor het eten. :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:39

Ik vind een telefoon absoluut nodig. Er kan ook iets gebeuren buiten jouw schuld om...
Een ander die van zijn paard is gestuiterd, wild dat je tegenkomt, enz.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:33

De enige reden waarom ik kan bedenken dat je een telefoon nodig zou hebben, is als je van je paard bent gevallen en zodanig trauma hebt dat je niet op eigen kracht naar de dichtstbijzijnde mens kan komen die je EHBO kan verlenen.

Mijn eigen gesteldheid, mijn ervaring, mijn paard, en de omgeving waarin ik rijd maken bij elkaar opgeteld de kans dat ik in die situatie zo beland mijns inziens zo klein, dat ik bereid ben het risico (= kans x ernst gebeurtenis) te nemen zonder telefoon te rijden. :)

Die 4 factoren maken de kans voor iedereen uiteraard anders, en daarbij is ook niet iedereen bereid een even groot risico te willen nemen. :)

Als ik iemand anders zou tegenkomen die van zijn paard is gevallen, doe ik uiteraard wat nodig is (en ja, dan is het natuurlijk handig om een telefoon te hebben) om diegene te helpen. Maar ik vind niet dat mijn verantwoordelijkheid zover strekt dat ik daarvoor een telefoon mee zou moeten nemen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:30

Uiteraard, moet je dat natuurlijk zelf weten. :)

Ik vind het praktische aspect belangrijker.

(Je paard kan ook iets overkomen, bv.)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 08:26

Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb zoiezo altijd mijn telefoon bij me dus dat komt goed! Vind ik ook wel belangrijk! Heb nu ook in me tel gezet, bellen in nood enzo! Moet zeggen dat ik er wel een beetje zenuwachtig voor ben! Maar ik denk als ik eenmaal zit dat ik het heerlijk vind! Ik moet altijd eerst nog eens stuk met de trailer dus dan zal ik wel beetje zenuwachtig zijn!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:28

Ik rijd regelmatig alleen buiten en vind het heerlijk. Ik hoef dan niet met de trailer, maar toch. Genieten jij! :)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:28

Nou ik was vandaag helemaal klaar om te gaan, dus ik rond 9 uur bij de paarden dacht lekker vroeg kom ik daaraan is het echt bokkoud! Koude wind en dacht de wind bij zee is nog harder en kouder dus ben niet gegaan! Ik heb in de middag een buitenrit gemaakt en dat was ook even lekker! :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:20

Vindt dat het kan afhankelijk van je paard natuurlijk. Neem idd zoals gezegt is je mobiel mee, halstertouw, vertel hoelaat je van plan bent om thuis te komen helemaal handig is als iemand weet welke route je ongeveer rijd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:26

Morrie05 schreef:
Nou ik was vandaag helemaal klaar om te gaan, dus ik rond 9 uur bij de paarden dacht lekker vroeg kom ik daaraan is het echt bokkoud! Koude wind en dacht de wind bij zee is nog harder en kouder dus ben niet gegaan! Ik heb in de middag een buitenrit gemaakt en dat was ook even lekker! :D

Heerlijk! Ik rijd ook mijn hele leven al in mijn eentje hoor. Zelf al voor het tijdperk mobiele telefoon! ;)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:50

Ik rijd regelmatig alleen buiten, heerlijk door het bos en over het platteland met mijn verzorgfjord, geweldig om te doen! Heb altijd wel een mobiele telefoon bij en vantevoren check ik of die is opgeladen. Er kan immers altijd wat gebeuren :D .

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 10:41

Ankie2011 schreef:
Ik rijd regelmatig alleen buiten, heerlijk door het bos en over het platteland met mijn verzorgfjord, geweldig om te doen! Heb altijd wel een mobiele telefoon bij en vantevoren check ik of die is opgeladen. Er kan immers altijd wat gebeuren :D .

Thnx voor je reactie :D
Ik rij ook vaker langs de weg in me eentje, en zat te denken dat dat eigenlijk veel gevaarlijker is, die mensen die keihard met hun auto langs scheuren en trekkers en vrachtwagens, dus dan zou het strand eigenlijk nog veel minder gevaarlijk zijn.

Milo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:31

Ik ga ook altijd alleen het bos in. Wel zorg ik er voor dat ik een mobieltje bij me heb, en dat ze weten dat ik aan het buitenrijden ben. Ook als ik een andere route neem vertel ik dat aan iemand. Ik heb veel vertrouwen in mijn paardje, maar je weet maar nooit.. ;).

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:32

Ik ben 1x naar het strand geweest alleen en naar het bos ga ik zo vaak alleen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:20

Naar het bos ga ik graag alleen(of met leuke mederuiter,soms).
Alleen kan ik echt helemaal tot rust komen.
Heb altijd een telefoon bij me...en meestal een halstertouw en ik moet nog een clipje aan het zadel maken met nummer van stal erop...

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:06

ik rij ook wel eens alleen buiten dus het kan opzich wel maar is niet zo gezellig je kan ook iemand meenemen op de fiets.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:12

Ik ga regelmatig alleen buitenrijden, alleen het jammere is dat mijn pony dan onwijs opgefokt reageert op alles. Alles is doodeng.. Daarom neem ik mijn mobieltje altijd mee, en ik heb hem altijd op een plaats waar ik makkelijk bijkan als ik er naast lig of etc.
En het typische is, als iemand anders meerijd, is niks meer eng. De aansteller :+