Met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:50

Ik rijd meestal met cap...maar ik zal toegeven, in de zomer vind ik het verschrikkelijk iritant en zweterig (en ja ik heb een cap met luchtgaten). In de zomer laat ik mn cap dus soms ook thuis...vertrouw mn paardjes dan ook 100%. Maar toch...ik weet het...er kan altijd iets gebeuren en dat houd ik ook altijd in mn achterhoofd.

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:12

Altijd mét cap. Als jij in de zomer van je pony afvalt en je valt met je hoofd op de grond heb je denk ik meer hoofdpijn dan de hoofdpijn die je krijgt van je cap..

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen om de hoofdpijn te voorkomen, veel drinken helpt vaak wel, maar ik weet niet of dat jou probleem verhelpt..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:16

Ik rijd altijd met cap, heb ook nooit problemen of last van...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:53

Ik rijd altijd met cap. Ik rijd op een pony die niet van mijzelf is, dus het is gewoon een stukje verantwoordelijkheid van mij tegenover de eigenaar. Hoewel het nooit ter sprake is gekomen of ik al dan niet een cap zou moeten dragen, zou het gewoon niet bij me opkomen om geen cap op te doen.
Ook als ik een eigen paard zou rijden zou ik nog een cap dragen, hoe mak het paard ook is, al is het maar een stapritje.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:56

:j
Ik heb een dure GPA, en merk niet eens dat ik er een op heb.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:01

zekers een cap!
ben niet zo van de caps op m'n hoofd maar als je eraf valt en
je hebt letsel dan vergeef je het jezelf nooit
(ik niet tenminste)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:57

ALTIJD MET cap.

Als je er hoofdpijn van krijgt, heb je dan wel de goede maat?
Ik merk niet eens dat dat ding op mijn hoofd zit namelijk.

En er zitten volgens mij van die luchtgaatjes bij voor de ventilatie van voren in die plastic streep zullen we maar zeggen.

Ben ook heel zuinig op mijn cap, die is me heilig.

En weet je, niet alleen voor mezelf, maar je zal de hulpverlener zijn die je bij elkaar moet rapen als je met je hoofd op iets hards bent geland. Ik denk namelijk niet alleen aan mezelf.

Ik vind het zomers niet warm, ik vind zelfs het klepje nog werken tegen de zon ook.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:00

met cap, ik rijd dan wel altijd zonder cap, maargoed, dat is me eigen risico.
heb ook een haflinger, oke, met veel arabischbloed erin, dus het is een heethoofd, dat hoor je niet vaak nee, maar het is wel zo.
veel steigeren en bokken, maar ik weet dat ik het uit kan zitten, dus rijd ik zonder cap.
je moet het zelf weten, beter cap en koppijn, dan erafvallen en dood zijn.

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:05

ik rijd altijd met :D

lisalisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:23

Ik rijd altijd met cap!
Heeel af en toe vergeet ik het, maar dan rijd ik wel gewoon

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:31

Toen ik nog paard reed, reed ik ook altijd zonder cap. had er zo'n hekel aan dat vieze zweetding, totdat ik een keertje wakker werd in het ziekenhuis. En met een fikse hersenschudding 2weken plat moest, toen was het plots allemaal anders de cap ging op. sterker nog ik kocht een nieuw cap en altijd op gedaan.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:33

Ik heb ook het hoofdpijn probleem, alleen in de zomer! Ik weet ook wel deels hoe het komt, bij mij dan, ik heb een te lage bloeddruk. Daardoor mag ik bv als het warmer wordt dan een graad of 23, 24, ook niet te intensief rijden of sowieso inspannen, want ik krijg dan hoofdpijn en soms kan ik flauwvallen (als mijn bloeddruk door de warmte te snel daalt).

Helaas is er bij mij niks aan te doen, dus ik rij gewoon niet als het erg warm is... Gelukkig heb ik er met normale of koude temperaturen geen last van, dus conclusie: ik rij altijd met cap en neem eventuele hoofdpijntjes op de koop toe...

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:04

Jaa het hoofdpijn probleem heb ik zelf ook altijd.
Maar dat heb ik in de winter ook. Heel vervelend. Maar toch doe ik hem echt nooit af. Want je weet maar nooit hoe link je SAMEN met je paard kan vallen. Heb er zelf ervaring mee, ik dacht ook wel dat ik hem voor een keer af kon doen, zie je net dat ik met het paard viel en dat ik een gat in mijn hoofd had.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:22

Altijd met cap, ik vind het ook stom van mensen om zonder cap te rijden en zeker als ze een buitenrit maken. Je weet nooit wat er kan gebeuren, hoeveel je je paard ook vertrouwt.

Een vriendin van mij rijd haar paard al 10jaar, buiten, binnen weer of geen weer. En die is mooi met paard en al vorige week over de kop gegaan. Ben echt onwijs blij dat ze haar cap op had, want die is nu stuk. Ze ligt al in het ziekenhuis, maar het had nog veel erger kunnen aflopen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:13

SusieQ87 schreef:
Altijd met cap, ik vind het ook stom van mensen om zonder cap te rijden en zeker als ze een buitenrit maken. Je weet nooit wat er kan gebeuren, hoeveel je je paard ook vertrouwt.

Een vriendin van mij rijd haar paard al 10jaar, buiten, binnen weer of geen weer. En die is mooi met paard en al vorige week over de kop gegaan. Ben echt onwijs blij dat ze haar cap op had, want die is nu stuk. Ze ligt al in het ziekenhuis, maar het had nog veel erger kunnen aflopen.

Hoooi!! De vriendin in kwestie meld zich..

Ik ben idd erg blij dat ik mn cap op had. En dat terwijl ik normaal gesproken altijd zonder cap naar buiten ga. Maar had zoiets van tis fris. Paard is ook fris. Laten we t cappie maar op zetten. En blij toe achteraf. Anders had t heel anders met me afgelopen. Ik lig nu al 6 dagen int ziekenhuis. Mag hopelijk maandag weer naar huis.

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:29

Meeeeeeeeeeeeeet!!!! Altijd hoe en wanneer en waar dan ook!!! ppfff zonder cap rijden is gekkenwerk...stel je eens voor als je paard bokt en je word ervan afgedonderd en je komt op je koppie terecht zonder cap....auw??? of als er een vers gedraaide drol ligt :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:30

ik rij meestal met cap,
maar op een echt betrouwbaar paard doe ik geen cap op..
En in het bos rij ik altijd met cap op.
You never know

sannej95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:52

Ik zou gewoon met cap gaan en als je echt dizzy wordt moet je misschien een nieuwe cap kopen

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:56

Er kan altijd iets gebeuren, dus ook altijd je cap op doen. Misschien is het -idd- een goed idee om een andere te kopen. ;)

rodoldeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:43

Op de manege moet ik met cap rijden.. hoe heet het ook is. en op mijn verzorg ponys rij ik wel eens zonder cap, maargoed als ik m bij me heb doe ik m altijd op!

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:42

het ligt er aan hoe je paardje is.
in de winter rij ik altijd sowieso met cap,
in de zomers soms zonder,
maar das eigen keus.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:03

ik rijd altijd met cap!

1994Kaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:15

ik rij liever met cap,
ook al val ik eigenlijk nooit, ik wil het niet riskeren dat ik toch val en dan hersenschuddingen, breuken oid oploop.
zeker aangezien mijn verzorgpaardje niet altijd de braafste is.. :o

moonhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:00

ik zou gewoon met cap rijden het is wel veiliger
en anders ben je niet verzekert als je valt
( heb zelf een met van die lucht sleufen)

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:07

Nou ik probeer altijd aan een cap te denken.
Maar ik vergeet het vaak.