geen vosse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:11

orienta schreef:
ik heb ook een vosmerrie,een jazz geen makkelijke tante

maar lijkt me niet dat dat aan de kleur ligt ;)

Nee, dat is papa zijn schuld :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:18

Mijn Vosse ruin is het meest geweldige paardje wat ik me maar kan wensen.
Dat is niet makkelijk geweest, maar nu is ie geweldig.

Ik heb het fabeltje ook wel gehoord inderdaad.

happy2014

Re: geen vosse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:20

wat een onzin, mijn vos (ruin) is een super paard met een geweldig karakter. Ik zie wel dat veel vossen lui zijn in dit topic. Grappig, die van mij is ook een beetje lui!

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:22

Ik heb hier 3 ( en 1 jaarling ) quarter vossen lopen en ze zijn allemaal superbraaf , ook de merries.
Nee geloof dat fabeltje niet erg.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:22

Denk niet dat het kleurtje er echt mee te maken heeft, ik wilde absoluut een vos toen ik opzoek was naar een paard, maar ik selecteerde op ruinen/hengsten. Heb het sowieso niet met merries, maakt niet uit welke kleur. Is hoe je er mee omgaat, niet welke kleur ze hebben.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:26

Mijn vos merrie is zeker geen makkelijke tante, maar ze is wel geweldig!!! En ben nog steeds erg blij met haar!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:30

Mijn vos merrie is absoluut geen makkelijke, maar als je weet wat je aan elkaar hebt gaat ze echt voor je door het vuur.
Denk echt niet dat het door haar kleur komt en anders maar wel, ik ben enorm blij met haar :+:

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:33

"rooien en valen benne donderstralen"
"zwart heeft geen hart"
"bij elke vos zit een steekje los"
"een schimmeltje wit, heeft ouder geen pit"
"vlekken zijn gekken"

enz enz. Zo kun je geen enkele kleur meer kopen. Misschien toch maar voor een 'saaie' bruine gaan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:53

Paarden in de kleur bruin lopen in de regen alleen maar schuin :+ :D

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:07

tja ik heb 2 rooien en misschien is er nog een 3e op komst. ik ben juist een vossenfan. liefst met veel wit. de ponymerrie is een aparte en niet heel gemakkelijk om het maar even simpel te zeggen, maar dit komt puur door de bloedlijnen. haar bruine familieleden zijn net zo. dus aan de kleur zal het wellicht niet liggen. mijn paard ruin is een lekker makkelijk dier zowel in de omgang als met rijden. een ongecompliceerd karaktertje heeft hij. verder is het wel frappant dat hij vos is want al zijn broertjes en zusjes en vele familieleden zijn donker tot wel zwart. enkel donnerhall was een vos maar dan wel een koffievos. dus nee ik denk niet dat de kleur van een paard zijn karakter bepaald. ik denk eerder dat je dat beter aan de afstamming kunt aflezen hoewel dit ook niet altijd wat zegt.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:31

Haha :+ Leuk dit topic, ik heb zelf ook een vosse merrie, maar sommige dingen die hier staan kloppen toch best wel hoor!
Lui, chagerijnig met poetsen, lelijk kijken en niet de makkelijkste met rijden. Maar goed, op dit moment gaat het gewoon poedersuiker in t algemeen..hopelijk komen we daar nog doorheen ';(