Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannej95

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:48

Ik hbe ze zelf.
Ze zijn wel lomp, maar heerlijk warm.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:53

Volgens mij heb ik die je wil kopen TS, en ik rij er 's winters altijd mee. Nog nooit in de beugel blijven hangen oid. Ze zijn heeeeerlijk warm en ik kan er ook goed mee lopen/rijden. Superfijn dus!

Kleine edit: Het hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf hoe breed je beugels zijn.. Ik heb echt nog een paar cm vd beugel over als ik met deze laarzen rijd. Als je beugels smaller zijn kan ik me voorstellen dat het gevaarlijk is ja.

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:16

Ik rijd al met thermo laarzen vanaf dat ik ze heb, dat is zo'n 4 jaar geloof ik (zijn dit jaar helaas overleden, dus wil nieuwe kopen).
Heb er nooit problemen mee gehad, ik merkte juist bij mij dat ik met thermo laarzen mijn benen beter stil kon houden en je krijgt er geen koude voeten mee. En als het héél koud is kun je er altijd nog een dubbel paar sokken onder doen, want ze vallen over het algemeen vrij ruim.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:59

peaches schreef:
Ik heb pas deze gekocht bij agradi. Ik ben er best tevreden over. Nog niet echt kooude voetjes gehad. Ze waren ook niet zo achterlijk duur en lijken wel een nette rijlaars en er zit reflectie op wat ik ook wel fijn vind.

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 37100/1393

Deze heb ik toevallig vandaag besteld! Hoe valt de maat bij jou? Er stond dat ze klein uitvielen dus dat je beter een maat groter kon bestellen... Ik hoop ze i.i.g. voor het weekend binnen te hebben dus de komende dagen nog even koude teentjes... ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:35

Ik heb ze van BR. Al een paar jaar (denk 4 jaar) en ze bevallen prima. Rij er ook mee als dat zo uitkomt. Lekker warm.

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:13

Ik heb de Ariat Grasmere laars, heel warm en kan je ook gewoon mee rijden

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:14

Ik heb ook die van BR, zitten heerlijk en rijden prima.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:18

WZlove schreef:
Ik vind ze echt niet om mee te gaan rijden.
Levensgevaarlijk!
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren, misschien zijn ze leuk voor gewoon op stal mee aan te lopen, maar mee rijden. Nee dat niet.

Hier ben ik het helemaal mee eens

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:02

Ik heb net deze gehaald, zijn dus ook echt om mee te lopen EN te rijden:
Afbeelding

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:04

Ik vind het niet fijn, mijn zweetblad blijft op de laars hangen.
HH heeft ook een luxere uitvoering die volgens mij wat hoger is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:05

Ze moeten inderdaad hoog genoeg zijn. Dat zijn die van MH wel. VOor mij zijn ze eigenlijk nog te kort, maar ik heb geen last van het zweetblad

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:05

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:08

heb thermo laarzen op markt gehaald
cavallo , maar nog koude tenen,heb nu thermo sokken gekocht voor er in, gin vandaag al beeter gelukkig

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:11

De laarzen die ts aangeeft, blijven met dat randje waar het rubber overgaat in stof steeds achter de beugel hangen... Erg vervelend.
Ikzelf heb thermolaarzen van MH en als het echt koud is rij ik daar ook gewoon mee, echt niet dat ik laarzen ga wisselen in de vrieskou ;) . Het is wat minder soepel als met 'gewone' rijlaarzen, maar als het zou koud is kies ik toch echt voor warme voeten :D .

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:57

Over de discussie dat je ermee gemakkelijk in de beugels kan blijven hangen, dat verschilt gewoon per maat.
Ik heb zelf maat 39/40 en krijg mijn winterlaarzen amper in de beugels, dus ja, daar blijf je idd mee hangen. Heb je nou maatje 37 of kleiner ofzo dan heb je genoeg ruimte hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:17

Die goedkope winterlaarzen zijn wel gevaarlijk, maar de laarzen van MH absoluut niet.
Deze zijn gewoon echt ontwikkeld om mee te rijden en te lopen.

psalm_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:52

Ik heb zelf thermolaarzen.
Ik vind ze zelf heel fijn en lekker warm, maar af en toe blijf ik wel achter mijn beugel hangen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:32

Nou met die van MH blijf je echt niet hangen hoor. Maar goed, de stella Polaris is ook geen 20 euro, maar 200, daar mag je ook wel wat van verwachten.
Maar ook de Rimfrost is een fijne laars om ook mee te rijden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:20

Hahaatje schreef:
peaches schreef:
Ik heb pas deze gekocht bij agradi. Ik ben er best tevreden over. Nog niet echt kooude voetjes gehad. Ze waren ook niet zo achterlijk duur en lijken wel een nette rijlaars en er zit reflectie op wat ik ook wel fijn vind.

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 37100/1393

Deze heb ik toevallig vandaag besteld! Hoe valt de maat bij jou? Er stond dat ze klein uitvielen dus dat je beter een maat groter kon bestellen... Ik hoop ze i.i.g. voor het weekend binnen te hebben dus de komende dagen nog even koude teentjes... ;)

Deze heb ik ook sinds kort. Zijn best fijn ook om mee te rijden. Eerder had ik van Harry's Horse thermolaarzen, maar die waren een stuk minder warm en daar kon ik niet fijn mee rijden.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:39

Ikzelf heb deze:
Afbeelding

bevallen prima maar toch niet om te rijden ;)
Zie genoeg mensen die het wel doen, maar het lijkt mij niet fijn rijden ik draag ze gewoon om mee te lopen.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:40

eentje reed er met UGGS vandaag, dat vond ik toch wel zo verschrikkelijk :o
Ik wil er ook nog een paar kopen maar niet al te duur want ik trek ze toch alleen van de winter aan ;)

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:06

Ik gebruik ze ook met de hond wandelen

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:07

En als ik een blokje ga wandelen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:47

__Marloes__ schreef:
Hahaatje schreef:

Deze heb ik ook sinds kort. Zijn best fijn ook om mee te rijden. Eerder had ik van Harry's Horse thermolaarzen, maar die waren een stuk minder warm en daar kon ik niet fijn mee rijden.

Ik gebruik toch liever mijn thermobergwandelschoenen. De rits van de thermo laarzen gaan best stroef, al gaat het nu wat beter. Ook vind ik het jammer dat alleen de schoen van rubber is want zak je dus verder in de modder of sneeuw dan is je sok nog nat. Verder een hele mooie en wel fijnzittende laars vind ik!

Snowflakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:49

Ik gebruik ze liever om mee te lopen enzo
ik heb er een keertje mee gereden nou ik ben wel 10 keer blijven haken ik hou het lekker bij me skiesokken en me joppers :)