Ouders met kinderen... In de paardenwinkel,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Ouders met kinderen... In de paardenwinkel,

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:36

haha ikzelf ging vroeger al en nu nog steeds het liefst alleen of met iemand verstand van paarden heeft naar een ruitershop, mijn moeder stelt namelijk de domste vragen aan verkopers. dat is iets waar ik me wel aan kan ergeren kindjes willen op paardrijden hup naar de ruitershop en mama maar domme vragen stellen haha

ninaaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:22

hahah, ja dat ken ik zeker! :+

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:14

Het moet gewoon goed passen zeker voor je dierbaarste bezit ;)

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:40

Dat vind ik ook. Toen mijn dochter een cap moest hebben toen heb ik niet naar het geld gekeken maar naar welke het beste past.

maxigirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:56

Het is inderdaad onverantwoord van die ouders. Maar wel de kunst en het vak van de verkopers om die ouders te adviseren en te overtuigen dat het echt onveilig is.
Misschien kunnen jullie er beter bij vertellen dat ze bepaalde spullen weer kunnen doorverkopen, want kinderen groeien er ook zo weer uit!
Tip! ;)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:14

Mijn dochter heeft een flitsende cap van casco mooi roze met paardjes erop,verstelbaar en goedgekeurd!!
Ik weet ook dat als de cap eens flink is gestuiterd je dan beter een nieuwe kan kopen.
Mijn dochter rijd zo trots als een pauw rond met haar flitsende goed passende cap.
Voor een broek kijk ik op marktplaats als haar maat niet op voorraad is uit de collectie van haar zus,zo heb ik ook een hele voorraad laarzen en jophers en chaps.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:18

En dat is precies de reden dat je as ouders geen 2ehands cap moet kopen; wie weet zit er al een scheurtje in door een val van iemand anders!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:33

Natuurlijk is het stom om een cap op de groei te kopen.
Maar dat die verstelbare caps niet goed lijken te zijn (in elk geval de budget versies niet) dat weet je als ouder van een beginnend ruitertje toch niet? (Of in mijn geval, als je zelf een beginnende ruiter bent :) )

Ik heb uiteindelijk wel een niet verstelbare cap, maar niet omdat iemand me heeft verteld dat die verstelbare minder veilig waren. Maar omdat ik zelf het idee had dat zoiets niet geweldig kon werken.

Yazz_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:15

gaby12 schreef:
Mijn dochter heeft een flitsende cap van casco mooi roze met paardjes erop,verstelbaar en goedgekeurd!!
Ik weet ook dat als de cap eens flink is gestuiterd je dan beter een nieuwe kan kopen.
Mijn dochter rijd zo trots als een pauw rond met haar flitsende goed passende cap.
Voor een broek kijk ik op marktplaats als haar maat niet op voorraad is uit de collectie van haar zus,zo heb ik ook een hele voorraad laarzen en jophers en chaps.

Goedgekeurd is niet het probleem,
Het probleem is dat ze goedgekeurd zijn. Maar niet veilig genoeg!
Ik heb er kinderen mee zien vallen. En die hadden na de val geen cap meer op hun hoofd! Maar alleen nog het gedeelte wat verstelbaar is, want eigenlijk zit het zo

Je koopt een frame van draadjes. Met een bescherming er omheen gemaakt
Een niet verstelbare cap is afgestemd op jou hoofd. En heeft dus niet de kans om zo te belanden na de val!
snap je?

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:35

Mijn nicht werkt in een 'paardenwinkel'
En ze had een keer een vrouw, met haar dochter, die vrouw was Wel 'Rijk' . ze wist niet welke cap het beste was voor haar dochter ze zat te twijfelen tussen 4 caps!
Toen heeft ze ze allemaal gekocht *D
Die mev. zij dat 5 kinderen had, maar toen ze de caps gekocht hadt, en wou ga zei haar dochter: Mam Ik heb geen 4 caps nodig :Y)

Mijn moeder kocht gewoon een die zei het beste vondt.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:49

Yazz_ schreef:
gaby12 schreef:

Goedgekeurd is niet het probleem,
Het probleem is dat ze goedgekeurd zijn. Maar niet veilig genoeg!
Ik heb er kinderen mee zien vallen. En die hadden na de val geen cap meer op hun hoofd! Maar alleen nog het gedeelte wat verstelbaar is, want eigenlijk zit het zo

Je koopt een frame van draadjes. Met een bescherming er omheen gemaakt
Een niet verstelbare cap is afgestemd op jou hoofd. En heeft dus niet de kans om zo te belanden na de val!
snap je?

Het is een echte stevige cap van casco mijn oudste dochter rijd er al jaren mee(geen roze hoor de gewone zwarte) en heeft al wat flinke klappen gemaakt(heeft toen wel een nieuwe gehad)en de cap was nog helemaal heel en hing zeker niet aan een draadje.
Je moet hem wel goed op maat zetten en de riempjes naar behoren op de juiste manier afstellen.
Ook al heb een een niet verstelbare cap en je zou daarvan ook de bandjes niet goed afstellen dan ligt die er ook af of op de neus van de ruiter,dat heb ik wel zien gebeuren kind reed met erg losse riempjes en hup na val de cap op haar neus en die was wel gebroken.
Dus het hangt ook wel af hoe je de cap aan doet en of die correct is afgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:22

Ik ken ze ja; mijn moeder was ook zo!
Gelukkig was de eigenaar van de winkel erg kundig en kon hij mijn moeder altij overtuigen om te kopen wat goéd was :D

Die verstelbare caps vind ik vreselijk := Gelukkig kon de eigenaar ook op dat gebied mijn moeder overhalen om gewoon een goed passende cap te kopen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:26

en dan heb je die kindertjes in je les en moet je aanraden om de cap wat meer op te vullen. omdat die nog meer beweegt als het hoofd en je vraagt je af waarom hun beentjes zo verkrampt zijn, nouja door die grote laarsen dus want anders vallen ze uit, vaak ook nog hun tenen dubbel wat ook weer doorwerkt in hun zit :P

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:31

ik heb een cap gekocht (verstelbaar) 2de hands... we kennen de mensen en die vrouw vond hem niet helemaal goed zitten en me ouders hebben hem over gekocht voor 25 euro in de winkel was die 150 euro... heb er 8 jaar mee gedaan en jaa heb nu eindelijk een nieuwe cap (jaajaa een verstelbare) de niet verstelbare caps pas ik gewoon echt niet. die knellen mij of die hangen mij om het hoofd heen...
sinds een half jaar rij ik met laarzen heb 8 jaar lang altijd stalschoentjes gedragen met chaps. omdat ik geen "kunststoffen" laarzen pas. heb nu leren die goed zitten en ben der super blij mee dat ik ze heb gekocht

esselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:55

als ik met mij mama of gelijk wie naar een paardenwinkel ga denk ik er eigenlijk nooit aan om alles 'op groei' te kopen , ik denk gewoon nu ik het kan gebruiken gebruik ik het en als het te klein word koop ik iets anders ja.

Mii_femmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:09

Mij is ooit verteld dat een loszittende cap nog gevaarlijker is, omdat hij zo van je hoofd kan afschieten en in je nek blijft hangen( riempje zit dus nog vast). als je dan van je paard valt en je beland op je rug, dan lijkt mij dat niet fijn!

maarja, sommige denken meer aan hun geld, dan aan hun eigen veiligheid

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:19

Celinee_ schreef:
Dat zou best kunnen Yazz, verbaast me eigenlijk niks. :)
Wij hebben ze nog wel in de winkel liggen, maar ze gaan haast niet. Er is vrij weinig vraag naar dus worden ze ook niet opnieuw besteld.

I kheb een cap van de Decathlon van 15 euro. Prima ding hoor, en verstelbaar met draaischijf. Gaat niet stuk.
Bij casco wel, dat zijn troepcaps, slechte pasvorm.
Maar Horka en Decathlon hebben nette caps voor niet al te veel geld die nog goed zijn ook.