Super goede pony, ruiter zoeken of verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:52

Ik heb een E-pony voor een jaar 'uitgeleend' en dat bevalt tot op heden zeer goed. Ik heb iemand gevonden bij de ponyclub waar mijn dochter ook rijdt...

en helaas is dochterlief dus enorm gegroeid... doet dit jaar examen, en daarom uitgeleend en staat haar jonge D-pony te koop..
Hier zoek ik geen ruiter voor, dit is er echt eentje voor het hogere werk....

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:56

Hoi,
Waarom zet je geen advertentie op marktplaats en bokt?
Het is een prachtige pony, maar ik denk dat de bijrijdster wel een beetje te zwaar/groot is voor deze schoonheid.
Maar goed, ik begrijp je keus.
Jammer dat je ver weg woont, mijn dochter is net 13 en rijd diverse pony's door, en rijd thuis op mijn paard.
Heeft enkele al uitgebracht op wedstrijden.
Maar gewoon advertentie zetten, anders het meisje van 9 onder goede begeleiding zetten.. ze moeten het uiteindelijk samen doen.
Onze eerste pony was ook 4 terwijl mijn dochter 6 was ;)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:24

Ik zou gewoon goed om je heen kijken.
Als je iemand vindt kan je gewoon een paar keer samen de pony
doen en kijken of er een klik is en of de ruiter goed genoeg is.
Zou hem graag voor je rijden, maar ik woon niet echt heel erg in de buurt,
zeg maar helemaal niet.
Veel succes.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:30

mocht je nog een ruitertje zoeken, ik ben op zoek naar een goede d pony-pony om uit te brengen voor mijn zoontje
hij is 10 jaar en mag met mijn pony(haflinger) m2 starten.hij kan ook al z-oefeningen en rijd ook af en toe op mijn jonge paardje
hij zou heel graag bij het rabotalentenplan willen rijden maar dan moet hij met een d-pony uitkomen
Afbeelding

BigOne

Re: Super goede pony, ruiter zoeken of verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:25

Ook een c pony mag in het talentenplan, er is een poolse ruiter geweest die met een grote C internationaal reed, maar deze pony moet alles nog leren en voordat deze Z bevestigd is, is jouw zoon er ook te groot voor. Er staan genoeg Z2 D pony's te koop maar of die goed genoeg zijn?
En persoonlijk vind ik het feit dat iemands doel is om in het talentenplan te rijden soms ten nadele van een jonge pony gaan omdat deze niet altijd de tijd krijgt om zich goed te ontwikkelen want het moet naar de Z2, zeg niet dat jij zo bent maar als je zoon dit graag wil zou ik een ervaren pony kopen waar hij mee verder kan, maar daar moet je wel het geld voor over willen hebben.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:09

bigone schreef:
Ook een c pony mag in het talentenplan, er is een poolse ruiter geweest die met een grote C internationaal reed, maar deze pony moet alles nog leren en voordat deze Z bevestigd is, is jouw zoon er ook te groot voor. Er staan genoeg Z2 D pony's te koop maar of die goed genoeg zijn?
En persoonlijk vind ik het feit dat iemands doel is om in het talentenplan te rijden soms ten nadele van een jonge pony gaan omdat deze niet altijd de tijd krijgt om zich goed te ontwikkelen want het moet naar de Z2, zeg niet dat jij zo bent maar als je zoon dit graag wil zou ik een ervaren pony kopen waar hij mee verder kan, maar daar moet je wel het geld voor over willen hebben.

volgens het regelment mag je alleen met een d pony in het talentenplan en mijn zoontje is pas 10 jaar oud dus heeft nog tijd zat,een ervaren pony heb ik wel maar helaas niet in de goede maat en wegdoen doe ik hem niet,omdat we daar met het hele gezin mee rijden en ik heb geen centen om een z2 pony erbij te kopen,want d-pony die z2 lopen zijn niet betaalbaar.
en haalt hij het niet dan doet hij in iedergeval heel veel ervaring op.ik vind het zelf in iedergeval goed van hem dat hij weet wat hij wil bereiken.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:34

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:35

Voorproefje:

Afbeelding

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:43

Piaffe_Girl schreef:
zijn genoeg kleineren hoor
neem voorbeeld aan mij :D
1.55, 16 jaar :P.
en rijd al 11 jaar paard zullen vast wel meer zulke meiden zijn :)

ik ben ook niet groot dus zijn er vast wel meer, wel net iets groter dan 1.55 :P
ben 16 bijna 17 en ben ook maar rond de 1.60
dus er zijn genoeg kleinere veel suc 6 met zoeken!

zou iddr ook advertenties plaatsen op bokt of eventueel marktplaats
en beetje rondvragen in de buurt!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:49

De link naar het andere topic is eigenlijk een bekentenis van het stoppen met zoeken naar een amazone/ruitertje.

Zes weken heeft de grotere amazone (al eerder te zien in het topic op een foto) op de pony gereden. De basis zit er nu goed in. Nu is de pony eigenlijk helemaal klaar voor het jonge meisje; het is verbazingwekkend snel gegaan!! Wij houden het allemaal goed in de gaten en zullen haar ondersteunen bij het rijden (zowel wijzelf kijken mee als dadelijk instructie). Ik geloof erin dat dit een goede combinatie is, het meisje kan keurig zitten; de pony doet de rest.

Iedereen bedankt voor de tips en het meekijken!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:24

hmz, mn berichtje was al niet meer nodig lees ik nu...