paard heeft ataxie, maar is bij mij goedgekeurd?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: paard heeft ataxie, maar is bij mij goedgekeurd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:21

de vorige eigenaar heeft haar maar 3 maand gehad. Laten keuren en terug gebracht naar de handelaar. Toen de hele handel doorgeweest en bij de handelaar van mij gekomen. Daar heb ik haar gekocht. De handelaar geeft aan het niet geweten te hebben. En dat is zijn woord.

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:23

heb je het met de handelaar ernog over gehad of hij het paard terug wil nemen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:52

Joltsje schreef:
de vorige eigenaar heeft haar maar 3 maand gehad. Laten keuren en terug gebracht naar de handelaar. Toen de hele handel doorgeweest en bij de handelaar van mij gekomen. Daar heb ik haar gekocht. De handelaar geeft aan het niet geweten te hebben. En dat is zijn woord.

verschillende handelaars dus? aha, ja dan wordt het lastig....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:56

ik heb de handelaar niet rechtstreeks gevraagd om hem terug te nemen.

ik zit met een wond. dus ga er vanuit dat ij het niet doet. of voor veel minder geld
[MD] wat met deze wond doen?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:41

Die wond is idd een probleem.
Wij gebruiken altijd rundergal bij dat soort wonden.Trekt heel de wond dicht zonder dat je wildvlees krijgt

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:43

Er is niets zo gemeen als paardenhandel.
Wat is wijsheid.
Als je er echt werk van gaat maken, heb je kans, dat je op den duur meer geld kwijt bent aan je paard, dan wat hij je gekost heeft bij de koop. Het aller verstandigst is hem gewoon weer te verkopen. Heeft je geld gekost, maar je bent een ervaring rijker.

Superhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:33

Goh Joltsje, wat een verhaal. Geen wonder dat je ermee zit en ik snap heel goed dat je boos bent. Maar waarom ben je zo boos op de dierenarts die ook van niets wist en niet op de handelaar waar die ene man hem naartoe heeft teruggebracht die het wel wist? Die handelaar wist wel van dat verhaal van de kliniek die hem heeft afgekeurd en die heeft het niet gezegd, dus die persoon zit echt heel erg fout!

Mijn paard heeft bijna hetzelfde als Splendid. Mijn paard is ook eens gevallen waardoor er in de halswervels extra bot was gevormd (ofzoiets) en de zenuwen een beetje klem gingen zitten en ze was ook heel licht atactisch geworden. Je ziet het bijna niet, maar ik let er goed op en zie verschillen in verschillende periodes. Haar had ik al heel lang en we besloten haar aan te houden en een veulentje mee te fokken. Dat gaat super, ze heeft nu al 4 veulens! Maargoed, ik bedoel dat er hele periodes zijn waarop je helemaal niet ziet dat ze atactisch is, en andere periodes is ze wel weer erger (dan heeft ze een slappe staart). Waarom dat precies zo is weet ik niet helemaal. Ze is supervrolijk nu. Ik zal haar niet verkopen, maar als ik dat wil zou ze bij een goede periode zo door een keuring heen gaan komen zonder opmerkingen, want dan zie je het helemaal niet. (kan ze haar staart ook goed terugdrukken tegen haar kont)

Mijn tip zou zijn om bij jouw handelaar het telefoonnummer van die andere handelaar te vragen en boos te worden op hem: hij had het toch moeten zeggen... dat is hij toch verplicht?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 14:51

je hebt gelijk en daar ga ik nog achteraan.

Als ze willig is doet ze haar staart niet hoog. Bij het plassen, plast ze er níet in.

Ik kan de handelaar die het wel wist ook bellen, hij heeft een site