Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar wij hebben er zelf meer last van geloof ik
Alleen ze is wat nukkiger naar haar maatje (ruin)
Weer wat geleerd
Morrie05 schreef:Weet dat het bij sommige paarden wel zo werkt maar wij hebben een 7 jarige merrie die 3 jaar een veulen heb gehad en nu niet en die is echt zo erg hengstig dus hoop voor jou dat het werkt.
Dat geeft hoop!
Ze gaat er ook alleen maar zachter van lopen...
Zo min mogelijk been en gewoon volhouden, dat werkt bij die van mij het beste. Kan haar nu wel rijden, maar merk nog wel verschil. Ik doe meestal alleen wat licht werk of ga buitenrijden. Flinke training draait toch alleen maar uit op ruzie
WesseLady schreef:Herkenbaar probleem![]()
Zijn er hier ook ervaringen met extreem hengstige merries voor en na dracht?
Ik wil mijn merrie volgend jaar laten dekken en hoop stiekem dat ze daarna ook minder hengstig wordt. Gaat dat lukken...?
ik kan de klok erop gelijk zetten, ze heeft een cyclus van 28 dagen, zomer EN winter.

monique4 schreef:Bitje, gelukkig dat je bent blijven zitten.
Maken jullie merries ook zo`n rare kauwbeweging, mijn merrie doet dit, ik knijp haar dan wel eens in de schoft, ghehe even plagen dan doet ze dat ook en dan trilt ze helemaal, de ge*ile merrie
monique4 schreef:Bitje, gelukkig dat je bent blijven zitten.
Maken jullie merries ook zo`n rare kauwbeweging, mijn merrie doet dit, ik knijp haar dan wel eens in de schoft, ghehe even plagen dan doet ze dat ook en dan trilt ze helemaal, de ge*ile merrie

)