afmelden vanwege de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:50

Sjonniej schreef:
Of je doet er je voordeel mee, kijkt protecollen terug van eerdere proeven bij die jury en je weet waar die jury op let.

Dat heeft zin als de jury serieus jureert. Maar als de jury de helft van de proef niet eens kijkt valt er weinig aan te doen ben ik bang.

Sjonniej

Re: afmelden vanwege de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:00

In dat soort gevallen kun je er weinig mee, maar de bokker voor mij haalde aan dat zij het liever helemaal niet weet. Daar ben ik het niet mee eens.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:40

[quote]Sjonniej schreef:
Of je doet er je voordeel mee, kijkt protecollen terug van eerdere proeven bij die jury en je weet waar die jury op let.[quote/]

daar geloof ik niet in. als het daar van af moet hangen.....
ik wil iedere proeg optimaal rijden. (ik zeg niet dat dat ook lukt, maar dat is het streven) je houdt jezelf voor de gek als het daar van af moet hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:55

Fitzroy schreef:
Ik ben het niet met jullie eens, 10 en Sjonniej. Er zitten gewoon echt juryleden tussen die er lijken te zitten om mensen af te branden. Wat heeft het dan voor waarde om te starten?
Dan kun je imo beter thuisblijven, hoef je ook niet al die moeite te doen voor waardeloze punten en een rotgevoel.

Idd, ik ben een paar weken geleden na de proef door de jury gevraagd wat ik in vredesnaam met zo'n oude fokmerrie in de ring deed, zag er volgens hem niet uit met zo'n uier en hangbuik....
Volgens hem moest ik of rijden of fokken }:0
Als je dan vervolgens je protocol ophaalt en 168 punten hebt voor een proef waar je normaal dik winst mee rijdt heb ik echt niet de behoefte nog een keer bij die persoon in de ring te komen :n
Dat heeft er niks mee te maken dat ik niet tegen commentaar kan maar het moet wel redelijk zijn en over het rijden gaan, niet over het feit dat mijn paard 16 is en al wat veulens heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:02

even voor het juiste beeld...dit jaar heeft ze GEEN veulen maar haar uier blijft gewoon wat zichtbaar omdat ze al wel meerdere veulens heeft gehad :D
recente foto's staan in mijn profiel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:46

marloezzke schreef:
daar geloof ik niet in. als het daar van af moet hangen.....
ik wil iedere proeg optimaal rijden. (ik zeg niet dat dat ook lukt, maar dat is het streven) je houdt jezelf voor de gek als het daar van af moet hangen.

Dat is maar net wat je ermee doet, kleine dingetjes kun je prima rekening mee houden. Ene jurylid let meer op impuls, andere meer op stelling en buiging. Dan kun je daar toch je voordeel mee doen, door daar zelf rekening mee te houden, en net een beetje extra impuls erin te rijden, of net een beetje extra buiging om je binnenbeen te vragen. Het ene jurylid houdt van een vlugge proef, waarbij kleine storingen dan niet zo belangrijk zijn, de ander houdt van een constante proef, waarbij het tempo ondergeschikt is. Of liever wat voor de loodlijn, of liever wat dieper ingesteld.
Je kunt niet je proef rijden op basis van het commentaar van de vorige keer, maar met kleine dingetjes kun je wel rekening houden.

(okee we dwalen af)

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:43

Ik zou me nooit afmelden als er toevallig 'die ene' jury zit.
Er zijn af en toe wel jury's die idd niet opletten, en vervolgens staat er bijna niks op de coupon en wat er op staat klopt nog niet ook.
Dan heb je ook nog beroemde 'zeikjury's' maar daar ga ik lachend de ring in en denk in mezelf 'we zijn toch heel goed' :+ En trek me niet teveel van de punten aan als die wat lager zijn dan anders. Maar ik ben niet zo goed met namen dus de meeste jury's ben ik zo weer vergeten (behalve één omdat ie me zo hoge punten gaf voor mn eerste proef ooit :D )
Ik weet dat we niet de mooiste combinatie zijn en mijn paard is niet het mooie dressuurpaard, maar ik probéer zodra de jury in zicht komt gewoon te 'knallen' (iets wat meestal nog niet echt lukt) en een zo goed mogelijke indruk te maken, ookal heeft de jury van te voren gezegd 'dat wordt niets'. Voor mijn gevoel denkt elke jury dat over ons van te voren, dus dan probeer ik dat beeld toch maar positief te veranderen, meer kun je niet doen. :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:15

Ik zou het overwegen bij 1 jurylid. Niet omdat je daar geen winst bij zou kunnen rijden, maar door de opmerkingen die écht niet kunnen. Zo las ik eens bij een vrouw die een 'gewoon' paard had. Niets bijzonders voor de rest. Werd zij na de proef bij de jury geroepen en kwam terug in tranen. De jury had gezegt dat haar paard van geen kant klopte en dat hij nog wel een goed adres wist in België om spieren 'bij te spuiten' in de achtehand van het paard. Het telefoonnummer had hij opgeschreven op de coupon van de vrouw. Dat vind ik écht niet kunnen.. Dat je lagere punten geeft omdat het paard niet in staat is om zijn achterhand goed onder de massa te plaatsen a la, maar zulke opmerkingen :\

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:24

Ik ga echt niet afmelden vanwege een bepaalde jury. Er is er eentje die me ooit ook eens in tranen heeft gekregen waardoor ik bijna de tweede proef niet meer durfde te rijden. Maar ik vertik het om af te melden, laat mezelf niet kennen. Alleen een volgende keer ben ik wel beter op haar commentaar voorbereidt en mogelijk dat ze dan commentaar terug krijg. Ik laat me namelijk geen tweede keer vernederen.
Gelukkig hebben de meeste jury's het beste met je voor en proberen negatief commentaar toch goed in te pakken. Je rijdt er tenslotte om er wat van te kunnen leren. Opm "waar denk je in godsnaam waar je mee bezig bent" gaan er voortaan maar via mijn andere oor uit. En dat kwam echt niet omdat ik mijn paard mishandelde oid maar hij liep enigszins scheef, waar we dus met de training ook aan werken.

Afmelden omdat iemand laag punt, vind ik onzin. Jammer dat er moeilijker winstpunten te verdienen zijn, maar als je perfect rijdt kunnen ze er toch niet omheen. Dan maar rijden voor de oefening en uiteindelijk komen de punten dan toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:08

DendroFleur schreef:
Maar ik vertik het om af te melden, laat mezelf niet kennen.

Voordat ik toch 10 euro ga betalen om mijzelf of mijn paard af te zeiken....ik ben geen masochist :D
Dan ga ik liever wat leuks doen met mijn geld.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:09

Maar op het moment dat je weet welke jury je hebt, ben je die 10 euro van de proef toch al kwijt.

(Ik neem tenminste aan dat je dat overal pas in de week voor de wedstrijd weet, als de startlijst bekend gemaakt is)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:11

Dan kun je het geld an benzine besparen.
En de tijd van poetsen, wassen en vlechten ook in wat anders stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:15

Ja, maar dan houd je iig je diesel en eten/drinken in je zak :D
Je gaat toch niet starten bij iemand die je al eens tot tranen heeft gebracht en waarbij je de 2e proef niet eens hebt durven starten :?
Het is verdorie een hobby....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:53

Ons debuut (B) met een Haflinger tussen de paarden was wel even schrikken. M'n proef wás ook slecht, dat geef ik zo toe, maar toen ik 148 punten had en de combi na mij 199, een bloedmooi paard maar het dier stond 2x verticaal en vloog geregeld op de rem, was ik toch wel even met stomheid geslagen...
Die avond was er relatief laag gejureerd, 80% 179 of lager en 20% achterin de 190 ;)
Toch is het is ook mijn eer te na om af te melden en zou ik zo weer bij die man starten...graag zelfs :) We zijn inmiddels een half jaar verder en presteren goed, ik ga dan met een stralende lach me aanmelden en dan lachend de hele proef door, puur om te laten zien niemand ons uit de dressuurring kan houden :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:56

Fitzroy schreef:
Ik ben zelf jurylid maar als ik bepaalde juryleden op de lijst zie staan, is de neiging om af te melden wel wat groter moet ik zeggen. ;)

Heb het overigens nog nooit gedaan maar er zitten juryleden tussen, waarvan ik denk: vind je het eigenlijk wel leuk om te jureren of reageer je je eigen frustratie af op de ruiters?

Dit heb ik ook die neiging en gedachtes :D ik heb wel 1 jurylid waar ik de neiging bij heb als ik zie dat zij mijn ring jureert om te vragen of ik in een andere ring mag ivm jury van eigen vereniging. Nog nooit gedaan maar krijg de neiging...

Ik start ook gewoon bij mijn eigen instructeur. Ik heb daar ecnt die proeft geen voordeel in tegendeel als ik waardeloos rij krijg ik boze blikken en roept zij mij rustig na de proef bij haar.
Ik zou nooit afmelden voor een jury. Ik gebruik die proef dan om dingen uit te testen in de proef bijv hoger instellen of met iets meer druk rijden. Dat doe ik bij een jury waarvan ik weet dat ik nooit een wp bij haar zal rijden. Betalen moet ik toch dus dan maar een goede trainingsproef :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:07

Wij weten pas welke jury we hebben op het moment dat we de ring binnen gaan dus :') (staat niet op de startlijsten die online staan) Wat dat betreft is afmelden bij ons vrij moeilijk ook.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:22

Meestal weet ik van te voren ook niet welke juryleden er gaan jureren. Bij sommige wedstrijden zetten ze het op de startlijsten maar bij de meeste niet.
Dus het blijft altijd een verrassing.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:25

Lia_ schreef:
DendroFleur schreef:
Maar ik vertik het om af te melden, laat mezelf niet kennen.

Voordat ik toch 10 euro ga betalen om mijzelf of mijn paard af te zeiken....ik ben geen masochist :D
Dan ga ik liever wat leuks doen met mijn geld.

Dat geld ben je toch kwijt (meestal 2x 8 euro) en als je pech hebt (en eigenlijk ook terecht) krijg je er nog een boete overheen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:29

ik heb het toppic niet doorgelezen maar
als je je afmeld vanwege dat je die jury niet tof vind, vind ik best wel laf
en als je niet tegen commentaar kunt doe dan ook niet mee!
elke jury kijkt naar andere dingetjes en dat is juist zo fijn! want daar leer je juist van
en als je een keer niet goed rijd dat is dan maar pech hebben!
ik heb ook welleens gedacht zooo mn proef ging goed en had ik maar 168 punten
maar nadat ik de foto's terug zag dacht ik oke de jury had gelijk!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:30

Lia_ schreef:
Ja, maar dan houd je iig je diesel en eten/drinken in je zak :D
Je gaat toch niet starten bij iemand die je al eens tot tranen heeft gebracht en waarbij je de 2e proef niet eens hebt durven starten :?
Het is verdorie een hobby....

Mijn eerste reactie was om de jury te bellen en voor een les af te spreken. Ze had gelijk over het scheeflopen maar heeft een andere ruiter inderdaad zo ver gekregen dat hij naar huis is gegaan. Dat mag toch nooit de bedoeling zijn.
Ik heb er achteraf wel van genoten dat ik in de 2e proef wel een winstpunt had en ben erg benieuwd wat ze de volgende keer van ons vind. Ik heb "helaas" een apart paard dus vergeten zal ze me niet snel. Ik heb wel 2 weken gespannen gereden omdat het dus beter moest. Werd er dus niet beter van.
En het is inderdaad een hobby maar als de jury niet wijzer is zal ik de wijste moeten zijn }> .

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:33

Ik heb het nog nooit gedaan maar ik zeg niet dat ik het nooit zou doen. Tuurlijk heb ik regelmatig jury´s gehad waar ik dan heel boos om werd door bepaald gedrag of uitspraken die er bij mij echt niet goed in gingen maar ik hoor ook zo vaak wél leuk commentaar. Nee, het is nog nooit zo bont geworden dat ik een jury heb onthouden en dat ik daar niet bij start. Ik ben sowieso slecht in namen en slecht in gezichten onthouden dus nee ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren. Ik moet ook wel zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit dezelfde juryleden tegenkom, ik start dan ook wel vaak in een andere provincie maar dat is dan gewoon omdat daar meer concurentie rijdt en ik grotere concoursen veel fijner vind.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:34

Ik heb 1 jury waar ik niet bij start. Dat is de ex van mijn stiefvader, zet ik een hele nette proef neer krijg ik 153 punten.. :n

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:35

Belachelijk gewoon. Je hebt nu eenmaal strenge en minder strenge jurys. Als je alleen maar gaat bij de jurys die je liggen krijg je een verkeerd beeld van je prestaties...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:39

Oakland1990 schreef:
Belachelijk gewoon. Je hebt nu eenmaal strenge en minder strenge jurys. Als je alleen maar gaat bij de jurys die je liggen krijg je een verkeerd beeld van je prestaties...

Tjonge jonge, lees het topic dan eens. Het gaat hier vaak niet eens om het strenge van een jury maar het gaat vaak zat over opmerkingen die nergens op slaan en die vaak helemaal níéts met de gereden proef te maken hebben.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:38

superlise schreef:
Oakland1990 schreef:

Tjonge jonge, lees het topic dan eens. Het gaat hier vaak niet eens om het strenge van een jury maar het gaat vaak zat over opmerkingen die nergens op slaan en die vaak helemaal níéts met de gereden proef te maken hebben.

Inderdaad.
Bij mij ging het ook om een jury die best hoog gepunt had voor wat ik liet zien.
maar totaal niet geen passend commentaar had.
En ik vroeg me werkelijk af of ze eigenlijk wel wist waar het hoofd en de kont van een paard zitten. :D