Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Morgalyen schreef:Mijn eerste paardje was de oude fries van mijn oma, dus ook een koudbloed. Hij was stronteigenwijs en had ook zijn trots, maar ik heb veel van hem geleerd. Een paard dat je geen feedback geeft door zijn eigen zin te doen als je het niet goed doet is misschien wel lief, maar het wordt pas echt leerzaam als je door trial en error achter je fouten komt.
) verzorgpony, haar heb ik een half jaartje verzorgd en toen werd ze te koop gezet. fienaaa schreef:Ik denk dat je een paard/pony moet kopen die bij je karakter past... En tsjah, als beginner kun je denk ik beter een verzorg pony of manege lessen nemen !
Annabella schreef:Wat ik nog even wil toevoegen,
Er zijn natuurlijk ook mensen die niets vragen van een paard, rondje hobbelen, en noemen dat rijden. Dan is een paard al snel braaf.
Maar wil je toch even wat meer uit je paard halen, hindernisje pakken, zijwaarts, verzameld laten lopen of gewoon een nette houding dan is dat een sluk makkelijker bij een warmbloed.
een Koudbloed is liever lui dan moe.