bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:26

Ik heb er nog nooit meegereden en ik heb er ook nog geen een.
Het lijkt mij echt niet lekker zitten :=

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:30

ik was er eerst ook heel erg op tegen, maar nu ik er 1 heb, voel ik er niet veel van. ik kan niet aansingelen als ik hem omheb, maar hij zit best wel lekker als je eraan gewend bent en hij een beetje naar je lichaam is gevormt. (trek hem van tevoren an vanwege warmte en dus betere vorm)
voel er nu niks meer van!

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:31

Ik heb er 1. In het begin vond ik het trouwens ook niet lekker zitten :P
Ik rij er elke week mee dus ik ben het nu gewend, maar ik rijd liever zonder..
Alleen is het probleem dat ik er nu zo aan gewend ben dat ik me dan minder veilig voel zonder :D
Laatst bijgewerkt door Ezzzyy op 26-04-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:32

LisaB schreef:
Ik spring altijd met bodyprotector. Ook tijdens het zadelmak maken heb ik er een aan. Eerst zit het stug, maar als je opwarmt, dan gaat hij naar je lichaam zitten en geef hij veel meer mee. Dan heb je er geen last van. In de zomer gaat hij dus sneller naar je lichaam zitten dan in de winter, dit in verband met de temperatuur.

Dit klopt :j

Ik heb alleen heel erg last als ik in de verlichte zit zit en hij is nog koud/hard dat die in mijn nek heel erg drukt.

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:37

ik gebruik mijn bodyprotector alleen voor het crossen. :)
met springen met jonge diertjes gebruik ik hem wel, maar vindt het niet fantastisch zitten.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:40

ik heb hem nu 1 keer gebruikt voor mijn crossles.
heb hem gekocht voor de crossen omdat het ibj de meeste verplicht is.
het is eerst wel erg wennen maar naar een tijdje heb je er niet zoveel alst meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-25 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:57

fenna1995 schreef:
Ik zou er 1 gaan kopen, maar ik vind die dingen dus echt verschrikkelijk zitten. :o voel me net spongebob, zo vierkant. :=

Had ik dus ook :j . Maar je kunt dus beter wat meer geld uitgeven aan een met blokjes? Die zitten beter dan die van bijv. HH? :')

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:37

Dewii schreef:
fenna1995 schreef:
Ik zou er 1 gaan kopen, maar ik vind die dingen dus echt verschrikkelijk zitten. :o voel me net spongebob, zo vierkant. :=

Had ik dus ook :j . Maar je kunt dus beter wat meer geld uitgeven aan een met blokjes? Die zitten beter dan die van bijv. HH? :')

deze was ruim 200 euro. maar andere hadden ze op dit moment niet bij de ej. :n met blokjes.. oké, ga binnenkort eens ergens anders kijken. Bedankt voor de tip.:)

Dewii

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:42

:= Het was eigenlijk niet als tip bedoeld, meer als een vraag van mezelf aan de mensen hier :')

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:46

Ik rij er elke dag keer mee (5 keer per week) en op het begin vond ik het ook heel erg wennen maar niet vervelend.. Verder kan ik er alles mee als ik hem aan heb, behalve mijn armen helemaal naar boven strekken want dan gaat hij mee (maar normaal gesproken doe je je armen ook niet naar boven strekken onder het paardrijden := ) Ik vind het een veilig gevoel geven, vooral omdat mijn pony nog wel een beetje aan het puberen is :=

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:57

Dewii schreef:
:= Het was eigenlijk niet als tip bedoeld, meer als een vraag van mezelf aan de mensen hier :')

oh, := maar het klinkt logisch. :j

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:00

ik heb er ook een, mijn pony gooide mij er in het begin 2 keer per dag af dus dan was het wel nodig maar nu heb ik hem alleen nog om bij springen

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:25

Heb hem op onbekend terrein en op manegepaarden altijd aan. (bij eigen pony van vriendin niet :') )

Ik vind het niet altijd prettig zitten, ook opstijgen op een groot paard hinderd mij soms. MAar dankzij dat ding heb ik nu wel 3 onbeschadigde ribben, die zonder bodyprotecter gebroken zouden zijn *:)

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:23

Ben van de week ook op een gevoelige manier van mijn paard gestapt en zit nu dus mijn pijn te verbijten achter de PC ..

Heb dus érg veel interesse in ervaringen met merken/modellen.
Btw.: ben een ouder en ruim bedeelde vrouwspersoon, zou wel prettig zijn als ervaringsdeskundigen uit mijn eigen doelgroep zouden (willen ?) reageren ;)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:31

Ik heb er mij woensdag mijn eerste aangeschaft :D
Dit omdat ik altijd buiten rij met dravers die soms toch temperament vol kunnen zijn. Ik voel me hiervoor ook veiliger wat ik dan ook doorgeef aan het paard.

Vond het wel raar dat ik Adult XL heb ivp S (wat ik in alle kleding maten heb). De S was me net iets te groot waardoor hij ongemakkelijk/onbeweeglijk zat. Heb er nu 1x mee gereden en vindt het zeker geen onaangenaam gevoel, eerder veilig gevoel. Het is wel wat aanpassen ook doordat je sneller zweet :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:41

Dewii schreef:

Heb verschillende merken gepast en vond ze op één na allemaal verschrikkelijk zitten. De fijnste vind ik de how's racesafe en die heeft blokjes (niet goedkoop, is via bokt ook te bestellen en een stuk goedkoper dan in Nederland in de winkel, je moet alleen wel je maat weten)

Crazygirl, neem aan dat jij een child XL hebt?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:46

ik rijd altijd met bodyprotector (behalve op dressuurwedstrijd) , vind hem hartstikke lekker zitten het houdt het daarboven ook een beetju vast :+ en in de winter is het lekker warm.
alleen als het echt heel heet is dan rijdt het niet zo fijn.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:47

ahaha ja.. inderdaad Child XL :D

Ik wou eerst ook de How's racesafe maar in belgie bestata hij niet echt. Had hem wel gezien in UK voor 135 euro maar heb blijkbaar rare maten. Bij borst en taille kan ik in de child XL en de Small maar qua lengte is de S te groot dus zonder passen is het moelijk te zeggen. Hierdoor ben ik een BP gaan passen in een winkel en deze zat direct goed en ook minder duur.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:54

Het is dat ik er een heb moeten aanschaffen voor het crossen. Verder zou ik dat ding nooit voor m'n plezier om gaan doen. Helemaal niet om mezelf "veiliger" te voelen. Als ik het daarvoor ga dragen dan stop ik er mee :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:55

Ik heb een How's Racesafe (met blokjes) en heb hem altijd aan met springen en crossen. Ik vind hem zeker niet in de weg zitten, tijdens het rijden merk ik nauwelijks dat ik hem aan heb. het is idd wel snel warm....

Ik heb maat adult M met korte ruglengte. Mijn confectiemaat is 38-40 en ik ben 1.65m lang.
Ik heb hem bij Canter gekocht. Kon daar op afspraak verschillende merken en modellen passen zodat ik ze goed kon vergelijken. (http://www.canter-equipment.nl)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:27

De How's Racesafe kan op maat gemaakt worden :D
Het is wel aan te beveleln om ergens te gaan passen, zo voel je duidelijk de verschillen, neem er wel ruim de tijd voor, loop er ook mee rond en ga, als het kan ook op een zadel zitten.
Houd er rekening mee dat als je een zadel met een diepe zit heb, dit van invloed is op je BP.
Bij de een kan een How's heerlijk zitten terwijl bij een ander de Airowaer Outline fijner zit.
Goedkoop is wel vaak duurkoop, deze zitten toch vaak minder lekker en daardoor heb je minder rijcomfort e.d..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:15

Nou ik heb de mijne net opgehaald en zit er nu mee achter de pc Haha..
Beetje inlopen.. Moet zeggen dat hij steeds lekkerder begint te zitten.. Heb er 1 van euro-star.. Iemand anders al ervaringen hiermee?

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:18

ik heb ook eentje met blokjes, was wel verschrikkelijk duur maar rij er graag mee! ik had eerst een harde maar die zat niet heb ik ook niet vaak aan gehad

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:20

Ik heb er nooit problemen mee gehad dat het niet lekker zit.
Ik deed hem meestal altijd aan met springen.