hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:57

Had paar weekjes terug mijn laarzen weg gebracht om ze te laten in korten en ritsen er in te laten zetten..
Zijn vorige week weer binnen..
Inkorten was goed gegaan,,
maar met rits inzetten hadden ze gelijk de kuitmaat met 3 cm verminderd..
tjah en toen konden mijn "gezonde hollandjes fietskuitjes" niet meer in de laars!!! Oepsie.. := :')

Nu worden netjes laarzen op maat gemaakt met een rits er in en deze worden vergoed door de paardenwinkel!
Dus nog paar weekjes wachten en dan heb ik me nieuwe laarzen binnen!!!! :D *\o/*

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 08:55

en heb je je nieuwe laarzen binnen?

Mijn laarzen zitten echt lekker, was altijd tegen laarze vanwege gevoel met je pard, maar dat valt met deze echt heel erg mee, ga er vandaag voor het eerst een wedstrijdje mee rijden dus foto`s volgen
zijn trouwens lekker makkelijk schoon te houden e daar hou ik van

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:02

Ik vind Petrie sowieso bagger.
Ontzettend stugge laars, waardoor fatsoenlijk lopen uit den boze is.
Ik bleef er mijn hele voeten in kapot lopen, had totaal geen contact met mijn paard en heb ze dan na een half jaar ook uit pure ellende verkocht.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:43

Iemand hier toevallig ook ervaring met de Petrie Polo?

daphneM

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:55

ik heb nu zl 4 jaar lang petrie anky en ze zitten als gegoten, heb ze opmaat laten maken. het heeft wel heel lang geduurd voordat ik er normaal in kon stappen, en geen blaren had!
maar nu zitten ze super!.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:58

Ik heb zelf nu 2 jaar petrie anky`s toen ik me laarzen kreeg heb ik 2 dagen pijn gehad met lopen,, mijn laarzen waren binnen een week ingelopen ik heb er ook films mee zitten kijken enz :D hihih.. Ik vind het super laarzen alleen heb ik tog een K*T probleem als ik het zo even mag zeggen :$ Mijn laatste deel van mijn hak valt er steeds af mijn eerste laarzen 4 x laten maken!! :O Toen waren we het zat en heb ik nieuwe gekregen van de winkel die heb ik nu half jaar ongeveer.. maar een week geleden viel weer die hak eraf .. Ik snap het echt niet dan moet ik tog echt wat verkeerd doen of niet??
Maar voor de rest ik kan er heel de dag op lopen !! Zitten heerlijk!!
Ps: Hoe duur is rits in laten zetten??

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:59

En elke keer als ik ze liet maken koste het ook nog even 40 euro dus kan je nagaan pff ik werd niet goed en me moeder al helemaal neit !! :(

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:47

Silence schreef:
Ik vind Petrie sowieso bagger.
Ontzettend stugge laars, waardoor fatsoenlijk lopen uit den boze is.
Ik bleef er mijn hele voeten in kapot lopen, had totaal geen contact met mijn paard en heb ze dan na een half jaar ook uit pure ellende verkocht.

ik sluit me daar bij aan , ik heb ze zelfs al na 3 maanden verkocht bah rotlaars

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:20

snissje schreef:
Ps: Hoe duur is rits in laten zetten??

Ritsen in leren laarzen laten zetten is mij door verschillende bokkers afgeraden. Ik wilde dat in eerste instantie ook erg graag gezien mijn laarzen erg moeizaam uit gingen. Uiteindelijk kreeg ik de tip om plastic zakken om mijn benen te doen en daarna de laars aandoen. Behalve dat het wat zweteriger is, werkt het perfect!!! Ik laat geen ritsen meer in mijn laarzen zetten.
Daarbij is ritsen in laarzen laten zetten behoorlijk duur. Althans, wanneer je het via petrie laat doen.. Dan kost het bijna €100,-. Je kunt ook de plaatselijke schoenmaker vragen of een zadelmaker. Dan zijn de bedragen wat lager maar weet je niet zeker of het echt goed gedaan wordt..

Wat betreft het merk; ik heb geen ervaring met andere merken dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nu sinds een half jaar mijn eerste petries!! Het lopen gaat moeizaam maar met rijden vind ik het heerlijk. Met schoenen + chaps is mijn beenligging veel slechter.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:37

Pfff Ik heb er er , en wordt gek van die dingen !!! Geef mij maar chaps .
Heb laarzen vandaag weer aangehad , maar krijg geen contact met paardje en ze doen me nog altijd zeer !
DUs als iemand weinig gebruikte Petri,s met rits zoekt
maat 40 hoogte 50 kuit 40 , kom maar op :)

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:10

Ik was helaas uit mijn Petrie Glagow (verkeerd geschreven volgensmij) laarzen gegroeit..
Ik ben hard aan het sparen voor Petrie Anky,
vind ze zo gaaf ! :)
heb beetje rondgekeken op 1e en 2e pagina,
hoor alleen maar positiefe punten, zijn er ook negatieve ? :P(hoop het niet !
Zit nu rond de 240 ofzo, dus nog 100 euro te gaan en dan kan ik ze kopen :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:21

Ik heb de Petri Standaard, bijna volledig maatwerk, incl. rits. Prijs was. ca. € 405,00.
Ondanks dat 't bijna volledig maatwerk is, hebben ze nooit goed gezeten. Veel te veel ruimte bij de wrong en teveel verschil tussen de linker en de rechterlaars.

Volgens de winkel heeft Petri zich niet aan de maten gehouden, volgens Petri heeft de winkel niet goed opgemeten. Er werd niets aangedaan. Ik kan er wel mee rijden, maar prettig rijden is het niet.
Ik heb van 2 andere ruitersportzaken gehoord dat ze gestopt zijn met de maatwerk laarzen van Petri omdat maten te vaak niet klopten. Ik heb m'n laarzen inmiddels al wel een jaar of 5.

Qua kwaliteit: Laarzen zien er mooi uit. Ik vind ze wel heel erg stug, geen gevoel met het paard. Bij mij mij zijn ze niet veel gezakt en qua hoogte precies goed gebleven. Bij een kennis zijn ze (volgens mij had zij de Perfect) gigantisch gezakt in een korte tijd.

Kwaliteit van de zolen laat te wensen over. Ik loop er nagenoeg niet mee, maar ze waren al in vrij korte tijd afgesleten. Ook bij kennis van mij na een half jaar al nieuwe zolen opgekomen.

Zelf zou ik nooit Petri meer nemen. Te stug en het maatwerk bevalt me niet. Ik vind het wel mooi laarzen om te zien, maar daar heb ik niet zoveel aan :o

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:36

Ik vind het juist super laarzen!!
Dat de zool snel slijt, tja lijkt me geen probleem, dat is namelijk bij alle schoenen zo, en dan moet je er gweeon bij de schoenmaker een slijtvast zooltje onder laten zetten. Niet iets aparts ofzo.
Ik vind dat je erg veel contact hebt met je paard omdat de binnenkant van de laars heel soepel wordt. Mijn laarzen (petri standaard) heb ik 2 cm te breed aan de kuit gekocht omdat ze anders op maat gemaakt moesten worden, vond ik destijds te duur en dacht dat ik het met dikke sokken ook wel kon oplossen. Nu heb ik daar wel spijt van want moet telkens skisokken over mn sok aandoen voor ik ga rijden :o maar ze zitten in ieder geval wel super fijn, gaan helemaal naar je voet zitten, als ze versleten zijn koop ik zeker weer petri's!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:38

Snap trouwens het hele 'rits idee' van een boel mensen hier niet? Totaal niet mooi en totaal niet praktisch lijkt mij :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:17

Ik heb de Petrie perfect en ik vind ze .. perfect :D
Gene idee hoe lang ik ze al heb, toch wel een tijdje denk ik. Ze zijn nog helemaal mooi en gaaf. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:24

Ze zien er prachtig uit maar ik kan er niet mee omgaan hoor. Zit met twee gipsen benen op mijn paard.........

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:54

De ritsen heb ik laten doen , in de hoop dat ik er beter in en uit zou komen , dat is redelijk gelukt !
Maar ik ga deze Petri,s verkopen en wil er nooit geen meer ....

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:56

Heb altijd Petrie's gehad maar na de soepele De Niro's die ik nu heb wil ik nooit meer anders! Verschrikkelijke harde kachelpijpen zijn die petrie's dan.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:48

Madeliefjes schreef:
Ze zien er prachtig uit maar ik kan er niet mee omgaan hoor. Zit met twee gipsen benen op mijn paard.........

_O- Dat omschrijft het precies ja.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:27

haha dat is ook een leuke vergelijking ik heb daar geen last van gelukkig

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:00

Jublover schreef:
en heb je je nieuwe laarzen binnen?

Mijn laarzen zitten echt lekker, was altijd tegen laarze vanwege gevoel met je pard, maar dat valt met deze echt heel erg mee, ga er vandaag voor het eerst een wedstrijdje mee rijden dus foto`s volgen
zijn trouwens lekker makkelijk schoon te houden e daar hou ik van

Nee, helaas heb ze nog niet,, hoop ze volgende week of die week daarop te hebben.
heeft te maken met het feit dat de vakantie er tussen viel waardoor alles wat langer duurt,,
maar dat wist ik van te voren, dus dat ik op zich niet erg,
en ik rij nu gewoon met me jodhpurs..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:05

ik heb de petri standaard en ik vind ze echt super :+:
Echt een fijne laars. TS; raar dat de winkel op basis van dat feit je andere (duurdere := ) laarzen wil verkopen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:09

Voor mijn werk heb ik de petri olympics gekregen. Deze hebben een rits aan de voorzijde en hoge dressuurboog. Zaten in het begin erg hoog en heb knijpblaren in mijn knie-holtes gehad. Ook mijn voeten waren pijnlijk blauw en soms met blaren. Maar nu, 7 weken (4 á 5 uur per dag aan met rijden) zitten ze als gegoten!
Echter heeft een collega van mij er zeer dikke enkels en een slechte doorbloeding in de voet van gekregen..

Dogovrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:52

Ik heb de Petrie Anky en die bevallen super.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:32

Ik heb de Petrie Excellent, en het bevalt mij erg goed. Ze zijn op maat aangemeten, en ik heb nooit een blaar er van gehad. Ze zijn inderdaad wat harder dan mijn voorgaande laarzen, maar daardoor gaan ze ook een stuk langer mee, en blijven langer mooi.