kaatje1404 schreef:Wat ik zou doen met zo´n paard? Uitzoeken wat de oorzaak van dit gedrag is. Zoals Viva hier boven heel duidelijk aangaf, doet een dier nooit zomaar iets.
Ik ben het er helemaal mee eens dat een paard, of wat voor dier dan ook, niet mag bijten, slaan of schoppen.
Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens zijn.
Maar van de adviezen die gegeven werden, schrok is best.
Ik ben er wel van overtuigd dat een dier niet zomaar dit gedrag inzet, al is het puur en alleen voor zichzelf, in eerste instantie zal een dier niet uit zich zelf voor dit gedrag kiezen, op het moment dat wij signalen van het dier niet goed of helemaal niet opmerken, zal het agressie in zetten.
Als de oorzaak achterhaalt is en het blijkt te gaan om een rangorde probleem, dan vind ik dat er niks mis is, met een corrigerende tik (klopje was idd niet de juiste benaming) maar dan WEL goed gedoseerd, op een voor het dier goede en duidelijke plek en bovenal GOED getimed, maar helaas zijn er weinig mensen die dit goed kunnen...en daar heb ik moeite mee als dit soort adviezen worden gegeven..
Een dier voor je laten werken, puur omdat hij het graag voor je doet is toch vele malen leuker dan een dier dat werkt omdat het anders klappen oploopt?
Uiteraard ga je op zoek naar de oorzaak........... maar voorlopig moet dat dier wel die stal uit, hoe ga je dat aanpakken dan? want dat was mijn vraag aan jou
) is dat het hier niet om een paard gaat waar jij misschien ooit mee te maken hebt gehad, maar om het paard van de TS, die om begrijpelijke redenen een beetje naar deed, en nou ook weer niet zo naar dat het gerechtvaardigd was om dat dier in elkaar te timmeren. Misschien denk jij daar anders over, maar in dit geval deel ik de mening van kaatje1404 dat geweld niet nodig was, voor zover dat van een afstand te beoordelen is. Met wat voor verknipte paarden jij te maken hebt weet ik ook niet, maar gelukkig krijgen de meeste bokkers daar nooit mee te maken.
maar dit heeft niets met dit paardje te maken, maar met mijn eigen manier van omgaan met dieren.
.
, dan is het voor mij heel simpel. Als ik zonder een houten voorwerp niet veilig ben dan is dat paard duidelijk een maatje te groot voor mij. Zo'n geval is voor Kim
en als zij hem niet wil heeft meneer Lager, je weet wel, Simon
Sommige paarden zijn verpest en worden daar zelf ook nog de dupe van, jammer voor het paard, maar dat is helaas de realiteit.