B rijden galop nog niet helemaal in orde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:04

_Sascha_ schreef:
Is het erg als je een B proefje wilt rijden dat de middendraf nog niet echt 'swingend' is? wordt je daar al echt voor afgestraft?

dan krijg je misschien 2 keer een 4 maar als de rest goed is haal je je winstpunt nogwel.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:05

IrisBikkel schreef:
Starten, misschien krijg je dan voor 3 onderdelen een 5, maar that's all. Als de rest goed gaat, dan maakt het toch niks uit?
B staat voor Beginner. Dan hoeft niet alles perfect te zijn.

Ik rijd nu M1 dressuur en nog steeds springen we vaak verkeerd aan in de gallop. (Daar word ik wel streng op afgerekend, maar dat is M1 en geen B)

dan heb jij wel erg milde jury's gehad, niet galoperen is niet getoond en dus een 0

Sjonniej

Re: B rijden galop nog niet helemaal in orde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:34

Als je paard netjes verruimd en gewoon in de aanleuning blijft in de B heb je wel een 6 hoor. Dan hoeft hij echt niet extreem te verruimen met veel afdruk oid.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:07

Sjonniej schreef:
Als je paard netjes verruimd en gewoon in de aanleuning blijft in de B heb je wel een 6 hoor. Dan hoeft hij echt niet extreem te verruimen met veel afdruk oid.

en het zijn maar enkele passen.....

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:32

ik zou eerst thuis wat gaan oefenen :) bereik je veel meer mee

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:10

rijd een keer onderling bij mij ging de galop met trainen niet goed maar met wedstrijd kreeg ik een 8

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:19

ik zou gewoon starten die van mij kon niet eens goed galopperen of nagevelijk lopen heb toch me winst gereden. zelfs nu in de hogere klasse lukken sommige oefeningen nog niet en haal gewoon winst
gewoon starten je moet toch een keer

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:45

maar in de B hoeven ze toch nog niet nageeflijk te zijn?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:59

Ik zou gewoon starten! Bij de fries waar ik nu de startkaart voor heb aangevraagd, is de galop ook nog niet 100% bevestigd. Als de draf- en staponderdelen goed zijn, compenseert het dat ook. En het is B, dus hoeft ook niet perfect te zijn. Ik ga ook niet voor de punten, maar gewoon voor de ervaring en dan ga je vanzelf winstpunten rijden!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:33

Ils_e schreef:
maar in de B hoeven ze toch nog niet nageeflijk te zijn?

U leest, en u vindt o.a.:
Sjonniej schreef:
Ik weet niet wat jij onder 'in de krul' verstaat. Maar het is wel degelijk van belang dat het paard in de B in aanleuning loopt.
Je zult geen winstpunten krijgen als dit niet in orde is, tenminste niet in deze regio.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:23

ik gaa de 21ste ook voor het eerst met mijn dan 4 jarige paardje op wedstrijd!! Moet zeggen wij beheersen de linkergalop ook nog niet super vind hij gewoon heel moeilijk, spring soms verkeerd aan en buiging is niet optimaal, rechtsom gaat redelijk netjes en stap en draf gaat super dus ik ga gewoon puur alvast voor de ervaring, gelijk officieel omdat hier ook weinig onderlinge wedstrijden zijn en je in de B toch geen verliespunt kan rijden!!
Wil wel nog even proberen of we voor die tijd nog even alvast in een andere bak kunnen rijden bij de buren, kijken wat hij daar van vind!! Ik ga dus puur voor de ervaring en zeker nog niet voor de punten, rijden we winst is dat mooi meegenomen!!

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:15

Ik zou wel gewoon een startkaart aanvragen en dan gewoon af en toe een wedstrijd rijden ;) En gewoon door gaan met trainen ;)