Kun je het maken om met een Hóógdragend paard te starten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukk_

Re: Kun je het maken om met een Hóógdragend paard te starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:11

belachelijk.. als vrouwen zelf zwanger zijn, en ze krijgen duidelijk last van hun buik gaan ze toch ook niet meer fanatiek sporten ?
waarom zou een paard dat dan wel nog gewoon moeten?
als die ruiter dat paard dan zonodig nog wilde rijden, had ze ook gewoon rustig met een lange teugel door de bossen kunnen gaan stappen.. dan had haar paard tóch aandacht gekregen, maar niet onnodig pijn geleden!

melk spoot er aan alle kanten uit?! bah.. dierenmishandeling gewoon...

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:45

ik ben het volledig met je eens.
het is echt schandalig om een merrie die aan het einde van haar dracht is, nog zo hard te laten werken.
athans dat vind ik, ik heb mijn merrie tot 1 maand voor de bevalling nog ECHT beweging gegeven.
( stapritjes soms een stukje draf maar zeker geen galop , ben toen veel met haar naar buiten gegaan )
vanaf toen ben ik vooral met haar gaan wandelen en heb ik haar lekker in de watten gelegd.
natuurlijk is dat bij iedere merrie anders, maar die van mij gaf het toen al echt aan.

ik vind dat hier zeker al regels voor moeten worden gemaakt.

liefs steefje

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:35

Er zijn regels... Die zijn ook eerder in het topic genoemd.
Het is dus eigenlijk vreemd dat op die wedstrijd zelf daar blijkbaar niemand van op de hoogte was.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:16

Kreeg vandaag mailtje. voorstel voor Artikel in paard en sport is vandaag doorgestuurd naar de redactie daar!! :)
Heb inmiddels ook dierenarts gevonden die wat over het medische gedeelte wil vertellen.
Dus allemaal meeduimen!! :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:19

Kijk eens aan, heb je toch zomaar iets echt in werking gezet :-) Een artikel in P&S zou zeker helpen :-)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:21

Goed bezig!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:05

Goed bezig inderdaad!
Toch snap ik ook niet waarom andere mensen de ringmeester niet even hebben aangesproken op het drachtige paard..

Een artikel zou echt geweldig zijn!

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:09

Ik vind zoiezo dat je een hoogdragende merrie niet of nauwelijks meer mag rijden.
En spríngen? Nee, dat helemaal niet.
Ze moest gedwiskwalificeerd worden. Of beter: Ze had helemaal niet mogen starten.
Ik vind niet dat je zoiets kunt maken.

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:34

vind ik niet kunnen!

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:54

Een artikel zou echt gaaf zijn :D

Ik vind dat je het tegenover iedereen kan maken. Schijt aan hebben. Maar tegenover je paard vind ik niet dat je het kan maken.
Ik ben echt iemand, ik heb aan alles en iedereen schijt, ik ben echt niet iemand die gelijk arrogant doet, maar als mensen raar naar me gaan doen, geef ik der niks om. En zo denk ik er dan ook over. Als ik met een hoogdrachtig paard wil starten, doe ik dat. Hoe ze ook naar me kijken. Maar tegenover het paard vind ik gewoon dat je het absoluuut niet kan maken. Dat beesie heeft het al zwaar zat met een beeb in dr buik, nee, dan moet ze ook nog is rondtuffen met iemand erop, en dan ook nog keihard werken, nee, dat gaat bij mij te ver.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:42

Wat ik me alleen nog afvroeg bij wat TS zei: " Melk spoot alle kanten op..." was het veulen dan niet al geboren, meestal spuit het niet alle kanten op als het nog niet geboren is, druppels melk wel, maar echt spuiten? Merries die meerdere veulens hebben gehad (net als bij mensen meerdere baby's :D), lijken soms nog drachtig, maar zijn het al (een tijdje) niet meer. Dan had deze misschien weinig conditie en is ze te snel weer aan de wedstrijd begonnen? Maar goed, je weet het niet en kunt het wschlk ook niet achterhalen.
Trouwens, dit is natuurlijk ook niet een goed idee, om een paard zonder conditie een parcours te laten lopen....
Ben benieuwd naar het stuk in P&S!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:47

Neff schreef:
Wat ik me alleen nog afvroeg bij wat TS zei: " Melk spoot alle kanten op..." was het veulen dan niet al geboren, meestal spuit het niet alle kanten op als het nog niet geboren is, druppels melk wel, maar echt spuiten?

Als je een kegelende merrie flink laat galopperen in de wei veranderen die druppels vaak ook in stralen door de druk die erop komt. Dat is bij deze merrie dus waarschijnlijk ook gewoon gebeurd :j

Helaas nog niets vernomen van P&S.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:55

dat hoort echt niet hoe zielig ben je voor je paard nouja eerder veulen die word echt dood geboren :S

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:58

dat is haast dierenmishandeling!!!

(pluk de dag)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:00

Rustig rijden okee, maar dit gaat echt te ver zeg!! bah wat een nare mensen ;(

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:38

Ik vind het erg vreemd dat hier niets van gezegd wordt. Arm paardje..:(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:44

heb jij het hele topic wel doorgelezen? Ts heeft er voor gezorgt dat er een artikel gepubliceerd gaat worden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:56

tja ik vind dit moeilijk te beoordelen

eingelijk vind ik het niet kunnen (ik zou het zeker niet doen)
maar als ik dat weer terug denk aan mijn vroegere buurmeisje

die heeft een L2 wedstrijd dressuur en springen gewonnen en had de volgende dag een veulen in de box liggen

en even ter verduidelijking ze had de merrie al enkele jaren (ze is gedekt door een van de andere ruintjes die dus net te vroeg na zijn casteratie erbij is gezet achteraf gezien) de da vond haar wel wat dik maar had verer niets gemerkt
de boer waar de ponny stond die tevens hobby fokker is had ook niets door
het meisje zelf ook niet

dus tja
de ene merrie zou het mee kunnen maar de ander absoluut niet
ik denk gewoon dat je erg goed moet kijken naar de merrie tot hoever ze kan (de merrie die de ts bedoeld kon het als ik het zo kan opmaken overduidelijk niet)
al zou ik geen wedstrijden gaan rijden met een merrie die over de helft van haar draag tijd zit

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:36

ik snap niet dat ze een drachtig paard door laten ,
zoiezo snap ik niet hoe iemand het in zijn hoofd kan halen om dat beestje dat werk nog te laten verichten .

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:39

Echt sommige mensen...

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:47

nou ik werd toen ik klein was ook een keer de ring uit gestuurd,
ik was nog maar 6, en de pony (a-pony) was drachtig en moest moest nog een maand, maar had al best buik, en mijn vader had toen zoiets van, als die pony het niet wil/kan doet die het ook niet, en ik als kleine drummel had geen kracht en kreeg hem er dan ook vast niet overheen :P
maar als je zelf bij de paarden rijd, met een hoog drachtige merrie vind ik het toch wel heel bot tegen over je paard,

ik zelf haal een van mijn paarden dan in januari al uit de sport en ze moet dan rond eind april begin mei een veulen krijgen! ik vind als je er voor kiest om je paard een veulen te laten krijgen weet je ook de gevolgen dat je haar een tijd niet kan rijden!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:54

Nee, je gaat niet met een hoogdrachtig paard wedstrijden rijden en zeker niet springen! Raar trouwens dat de jury deze combinatie gewoon door liet rijden als de melk om je oren spoot!
Knap van je, dat je deze amazone niet van haar paard hebt afgetrokken!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:00

Als ik dit zo lees valt mijn mond open... Ik kan dit soort situaties me niet voorstellen, vanuit de kant van de ruiter.. Evenals die van de jury. Daar moet het toch ook duidelijk zijn dat het niet meer kan, zeker dat wat voor iedereen duidelijk zichtbaar is, omdat het paard niet meer kan/wil wat overigens heeel gek is... >;)

Nee, als ik dat voor mijn neus zou zien, had ik haar bij me geroepen (als jurylid zijnde) en even verteld dat ze beter de kraamstal + spulletjes konden klaarzetten ter voorbereiding, in plaats van dat arme beest nog een parcoursje te laten sjouwen..

:(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:05

Ik had haar ook niet laten starten... :n
Hoe blind kan je als ruiter/amazone zijn zeg :?
Er moet een duidelijke nieuwe regel komen......

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:12

Ja... Toch maar een lijn trekken om te verbieden na een x aantal weken dracht ofzo...

Maargoed, dan heb je weer (soms) mensen die niet precies zouden "weten" wanneer en hoelang precies, maar dan is er misschien nog iets uit te halen door een verklaring van de DA waarin een betrouwbaardere schatting is gemaakt en dat ze zich daaraan moeten houden?