Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Fleurtje100 schreef:We hebben het rapport opgevraagd en daarop stond dat het licht 2 seconden op oranje heeft gestaan
Even uit mijn hoofd, maar volgens mij had je bezwaar dan niet afgewezen kunnen/mogen worden. Volgens mij (maar pin me d'r niet op vast, zou het na moeten gaan zoeken en daar heb ik stomweg geen zin in) is de minimale tijd tussen oranje en rood binnen de bebouwde kom vastgesteld op 3 seconden en buiten de bebouwde kom op 4. Ik dacht dat dat ook de reden is dat op de meeste 80 km/uur-wegen het gebied rondom de verkeerslichten een 70 km-zone is. Had iets te maken met de wettelijk vereiste remvertraging en bladibladibla.
pinuts schreef:hoezo kun je bij 20 km per uur pas normaal stoppen met een trailer? Als je een stoplicht ziet rij je eerst 80, dan langzamer, langzamer.. En niet de hele tijd 20., en als dat volgens jou wel moet, omdat je anders door rood moet, dan moet jij maar wel 20 rijden.. Tsja mijn mening: kan een keer gebeuren, maar ik vind niet dat het goedgekeurd moet worden, rood is rood, en als je een trailer hebt moet je weten hoe je daar mee om moet kunnen gaan.
Sorry ik wil je niet voor de gek houden maar dat doe jij ook een beetje vind ik. Ik woon in de Randstad, het dichtstbevolkte gebied van Nederland, en in de drukte en bij stoplicht nummer zoveel, maak ik wel eens een inschattings fout, of geeft de situatie aan dat ik anders moet handelen. En echt ik vindt het knap dat het bij jullie altijd goed gaat!!! Paul11 schreef:Fidele schreef:Paul11, waarschijnlijk een domme vraag, maar hangt je remweg ook niet af van het gewicht van je voertuig/combinatie etc?
Nee, hoor dat is geen domme vraag, maar dat zit verwerkt in die max remvertraging.
Vergeet niet, dat je trailer ook remmen heeft