Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:50

Jeetje, snappen veel bokkers niet dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?

Lekker professionele reacties allemaal.
Laatst bijgewerkt door Meliss_ op 12-04-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:50

amondi schreef:
manege (...), moeten wij ze even mailen dat jullie hun klanten zwart maken? :(

Die is wel grappig!!
Nee hoor meid,Manege (...) staat hier verrrr buiten! ;)
Laatst bijgewerkt door Judje op 14-04-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Manegenaam en plaats verwijderd.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:50

Nouja, wat is dat nou weer voor onzin? Op dit gebied heeft LoveBaileys een andere mening dan de eigenaar, dat betekent nog neit dat ze ze helemaal zwart maakt! Bovendien heeft ze misschien wel gelijk, dat kan jij toch niet weten? Want jij rijd daar blijkbaar niet.. Ik ook niet, daarom ga ik ook niks zeggen wat ze wel of neit moet doen .. Dat weet ze zelf denk ik beter!
(dit gaat over het mailen)

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:51

suleilitha schreef:
Niet elk paard wil geaaid worden, wij hebben hier ook eentje rondstappen die dat helemaal niks vind, die aaien we dus ook maar niet als we op stal zijn, evenmin als in de paddock want mevroi houdt er niet van als er mensen aan haar zitten.

Neem maar van mij aan, dit paard vraagt echt om aandacht. Het is echt een knuffelkont! Je kan er úren mee knuffelen

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:53

missliss schreef:
Jeetje, snapt dan geen enkele bokker dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?

Klaarblijkelijk is lezen voor jou ook vrij lastig, want als je mijn bericht zou lezen dan zie je nergens dat ik haar afsnauw en aleen maar professionele reacties geef.

Meliss_

Re: Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:54

Sorry heb het veranderd, er zyn zeker mensen die wel professioneel reageren maar.... pff wat een ophef zeg.
Ik zou zo'n vraag niet meer stellen wetende dat dit gebeurde!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:55

Bubsj schreef:
LoveBaileys schreef:
Ik hoef het diertje niet zelf te hebben,probeer hem alleen te redden,al komt die op de veluwe te staan,als die het maar goed heeft!!
Binnen nu en 2 weken komt hun nieuwe pony al,en tuurlijk mag ik niet met hem stappen,dan vallen ze door de mand bij de DA !!!

Natuurlijk! De eigenaren willen het geld wat ze in de koop van deze pony hebben gestoken graag weggooien en deze pony expres niet beter maken :)*

Of de eigenaren hebben geld genoeg ;)
Of de eigenaren kiezen de makkelijkste weg voor een eenvoudige (momenteel) kreupele pony, nl. de slacht.

Denk je nou werkelijk dat je door een gewone pony te verkopen je de kosten voor een nieuwe sportpony er uit kunt halen..?

Bijkomend feit is dat er ontieglijk veel gewone paardje en pony'tjes te koop staan, zie er dan maar één snel te verkopen. Handelaar kan niet aangezien die kreupel is nu, slacht is makkelijk en snel.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:55

VieJo schreef:
missliss schreef:
Jeetje, snapt dan geen enkele bokker dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?

Klaarblijkelijk is lezen voor jou ook vrij lastig, want als je mijn bericht zou lezen dan zie je nergens dat ik haar afsnauw en aleen maar professionele reacties geef.

Ik denk dat missliss het niet speciaal op jou bedoelt dan, maar over het algemeen, want daar heeft ze wel een punt in ja :)

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:56

klopt Merel, ik had het al aangepast.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:57

kimnytocize schreef:
Bubsj schreef:
Natuurlijk! De eigenaren willen het geld wat ze in de koop van deze pony hebben gestoken graag weggooien en deze pony expres niet beter maken :)*

Of de eigenaren hebben geld genoeg ;)
Of de eigenaren kiezen de makkelijkste weg voor een eenvoudige (momenteel) kreupele pony, nl. de slacht.

Denk je nou werkelijk dat je door een gewone pony te verkopen je de kosten voor een nieuwe sportpony er uit kunt halen..?

Bijkomend feit is dat er ontieglijk veel gewone paardje en pony'tjes te koop staan, zie er dan maar één snel te verkopen. Handelaar kan niet aangezien die kreupel is nu, slacht is makkelijk en snel.

Er is toch blijkbaar echt iemand die zo aanbied hem te kopen, nietwaar?
Laatst bijgewerkt door Meerreell op 12-04-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:58

kimnytocize schreef:

Een gewone pony?? Een pony die al bij de koop Z liep. Een sportpony/leerpony dus en die brengen nog altijd velen malen meer op dan de slachtprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:58

Ik post even iets om misschien eens een ander licht op de zaak te werpen. Wie weet dat sommigen nog in staat zijn om daardoor het gekleurde brilletje af te zetten ;)
Wij hebben deze winter een tweejarig paard laten afmaken, dier was erg weekgekoot en had een erg weke rug, verder liep ze ook niet rad.
Dierenarts er een paar keer naar laten kijken, en die vond het ook echt geen gebruikspaard in wording.
Dus we hebben de knoop doorgehakt na het nodige wik- en weegwerk, en haar laten afmaken.
Ik had er, als ik haar had verkocht een slordige 1200 voor kunnen krijgen, verder meldden zich een aantal mensen die het dier wilden "redden". Deze hebben we nul op het request gegeven wat ons niet in dank werd afgenomen. Het zou ons alleen maar om het geld gaan, we moesten een goed plekje zoeken voor het dier, etcetera.
Maar goed, aan mijn oog voor paarden mankeert niet zo heel veel, ik zag er niks in voor de toekomst en wilde voorkomen dat het dier toch in het werk zou worden ingezet en op latere leeftijd met veel pijn en ellende kapot zou worden gereden, óf dat er mee gefokt zou gaan worden. Ook dat doe je i.m.o een dergelijk dier niet aan.
Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht en soms moet je je met smoezen in de meest onmogelijke bochten wringen tegen opdringerige potentiele kopers, die koste wat kost jouw paard willen "redden". (wat i.m.o. ook geen redden is maar een leven verlengen waarbij het dier van de regen in de drup belandt)

O ja, zoals al gezegd had ik voor dit paard iets van 1200 kunnen vangen, en de slager gaf me "slechts" nog geen 300.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:01

suleilitha schreef:
Ik post even iets om misschien eens een ander licht op de zaak te werpen. Wie weet dat sommigen nog in staat zijn om daardoor het gekleurde brilletje af te zetten ;)
Wij hebben deze winter een tweejarig paard laten afmaken, dier was erg weekgekoot en had een erg weke rug, verder liep ze ook niet rad.
Dierenarts er een paar keer naar laten kijken, en die vond het ook echt geen gebruikspaard in wording.
Dus we hebben de knoop doorgehakt na het nodige wik- en weegwerk, en haar laten afmaken.
Ik had er, als ik haar had verkocht een slordige 1200 voor kunnen krijgen, verder meldden zich een aantal mensen die het dier wilden "redden". Deze hebben we nul op het request gegeven wat ons niet in dank werd afgenomen. Het zou ons alleen maar om het geld gaan, we moesten een goed plekje zoeken voor het dier, etcetera.
Maar goed, aan mijn oog voor paarden mankeert niet zo heel veel, ik zag er niks in voor de toekomst en wilde voorkomen dat het dier toch in het werk zou worden ingezet en op latere leeftijd met veel pijn en ellende kapot zou worden gereden, óf dat er mee gefokt zou gaan worden. Ook dat doe je i.m.o een dergelijk dier niet aan.
Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht en soms moet je je met smoezen in de meest onmogelijke bochten wringen tegen opdringerige potentiele kopers, die koste wat kost jouw paard willen "redden". (wat i.m.o. ook geen redden is maar een leven verlengen waarbij het dier van de regen in de drup belandt)

O ja, zoals al gezegd had ik voor dit paard iets van 1200 kunnen vangen, en de slager gaf me "slechts" nog geen 300.

Deze eigenaar verkoopt zijn pony aan iemand bij hem op stal, dan weet hij dus wat er met die pony gaat gebeuren enzo .. Dan vind ik het dus een heel ander verhaal

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:02

Citaat:
Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht

Nee, maar ze wil toch graag weten waarom dan , en zeker weten of het wel een goede reden is.
Dat zou ik ook wel willen weten, stel dat het geen goede reden is omdat de DA zegt dat het nog pijnloos
verder zou kunnen leven dan heb je je best gedaan en je doel bereikt.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:02

missliss schreef:
Jeetje, snappen veel bokkers niet dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?

Inderdaad,wat flauw weer allemaal. Typisch bokt, ene keer staat iedereen op zn achterste benen omdat er een paard naar de slacht gaat. Nu wil iemand een beestje redden, en dan word er alsnog gezeurd }:0

Misschien moet iedereen eens beter lezen? TS geeft al in een van de eerste topics aan dat ze hem niet gaat redden van de slacht als blijkt dat hij toch pijn heeft. Omdat ze denkt dat hij een pijnloos leven op de weide kan leiden, wil ze hem redden, er komt dus ook nog een dierenarts om te kijken of hij daadwerkelijk geen pijn heeft.
En uit de verhalen van de TS kun je toch opmaken dat de eigenaar een vervelend heerschap is? Beetje raar hoor, dat hij aan niemand van de stal wil verkopen.
Er zijn genoeg vervelende mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, en deze man wil zijn paard dus naar de slacht brengen zonder te kijken of er nog verdere mogelijkheden zijn.

TS: hartstikke top dat je dit paardje probeert te redden!

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:03

missliss schreef:
Citaat:
Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht

Nee, maar ze wil toch graag weten waarom dan , en zeker weten of het wel een goede reden is.
Dat zou ik ook wel willen weten, stel dat het geen goede reden is omdat de DA zegt dat het nog pijnloos
verder zou kunnen leven dan heb je je best gedaan en je doel bereikt.

Inderdaad, de eigenaar heeft zo te horen nog geen duidelijke reden gegeven ..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:04

@ Suleilitha, er zijn zeker mensen die hun paard zonder reden naar de slacht doen. Gewoonweg omdat dat vaak de makkelijkste manier is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:05

Citaat:
En uit de verhalen van de TS kun je toch opmaken dat de eigenaar een vervelend heerschap is? Beetje raar hoor, dat hij aan niemand van de stal wil verkopen.
Er zijn genoeg vervelende mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, en deze man wil zijn paard dus naar de slacht brengen zonder te kijken of er nog verdere mogelijkheden zijn.

Kijk en dat is nou precies wat ik zeg... TS maakt de eigenaar zo zwart dat een wildvreemde hem als een vervelend heerschap aanduidt!

Ik wil nu wel eens een reactie lezen van de eigenaren van deze Z pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:05

Ik dacht dat er van verkoop helemaal nog geen sprake was, Meerel, de verkopende partij heeft tegen TS gezegd dat hij 1000 wil voor de pony en dat de pony anders naar de slacht zou gaan. Verder zegt de TS dat hij de pony aan NIEMAND wil verkopen, beetje erg tegenstrijdig ondertussen allemaal.
Verder hadden wij óns paard ook aan een buur kunnen verkopen, want die had er ook belang bij maar dat hebben wij bewust níet gedaan.
Noppes, iedere paardenhouder weet dat momenteel een slachtpaard niks opbrengt en je er honderden euro's meer voor krijgt als je ze nog als recreatiepaard kunt slijten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:07

Slachtprijs krijg je ook niet in handen, lijkt me sterk dat zo'n pony niet verzekerd zou zijn voor de dood en dan krijgt de verzekering de opbrengst van het paard of pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:08

Klopt, Amondi, en de eigenaar het verzekerde bedrag.

Momenteel hebben wij geen enkel paard meer in de verzekering, omdat we er voor hebben gekozen zelf uit te maken wat er mee gebeurt in geval van ziekte en ongevallen, waardoor arbeidsongeschiktheid zou kunnen optreden.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:10

Bokkers,ik laat dit topic sluiten
de discussie loopt uit de hand
Dit is totaal niet waar het over zou moeten gaan
Maar ik heb me best gedaan,en dat zal ik blijven doen ook
...A little sweat ain't never hurt nobody!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:11

Succes!!!!

Meliss_

De eigenaar wil waarschijnlijk de pony niet aan de TS verkopen, omdat zij in de buurt is. & hij dat niet wil. Hij wilde de pony ook niet aan andere stalmensen verkopen, meende ik dat TS zei.

Ik denk dat hy 1000 euro heeft genoemd omdat hij gewoon niet wil dat hun hem krijgen. & misschien wil hy de pony helemaal niet slachten maar gewoon niet verkopen aan de TS en andere mensen op stal. Maar dat kan niemand weten, want wij kennen dit persoon niet, en niemand kan dat weten.
Maar stel dat hij het paard wel wil slachten, dan snap ik dat de TS daar een reden voor wil weten. Omdat zij hem gewoon graag wilt redden. Een bekende van de TS zou hem dan ook nog eerst kunnen kopen en dan doorverkopen aan de TS.

Ik vind het super van de TS om de moeite te doen om deze pony nog een kans te geven; wanneer deze nog pijnloos zou kunnen leven. & ik vind het ook moedig dat ze dit commentaar allemaal maar moet lezen.

Meerreell

LoveBaileys schreef:
Bokkers,ik laat dit topic sluiten
de discussie loopt uit de hand
Dit is totaal niet waar het over zou moeten gaan
Maar ik heb me best gedaan,en dat zal ik blijven doen ook
...A little sweat ain't never hurt nobody!!

Ik geef je groot gelijk, succes verder!