Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Niet elk paard wil geaaid worden, wij hebben hier ook eentje rondstappen die dat helemaal niks vind, die aaien we dus ook maar niet als we op stal zijn, evenmin als in de paddock want mevroi houdt er niet van als er mensen aan haar zitten.
missliss schreef:Jeetje, snapt dan geen enkele bokker dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?
Lekker professionele reacties allemaal.
Bubsj schreef:LoveBaileys schreef:Ik hoef het diertje niet zelf te hebben,probeer hem alleen te redden,al komt die op de veluwe te staan,als die het maar goed heeft!!
Binnen nu en 2 weken komt hun nieuwe pony al,en tuurlijk mag ik niet met hem stappen,dan vallen ze door de mand bij de DA !!!
Natuurlijk! De eigenaren willen het geld wat ze in de koop van deze pony hebben gestoken graag weggooien en deze pony expres niet beter maken

VieJo schreef:missliss schreef:Jeetje, snapt dan geen enkele bokker dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?
Klaarblijkelijk is lezen voor jou ook vrij lastig, want als je mijn bericht zou lezen dan zie je nergens dat ik haar afsnauw en aleen maar professionele reacties geef.
kimnytocize schreef:Bubsj schreef:Natuurlijk! De eigenaren willen het geld wat ze in de koop van deze pony hebben gestoken graag weggooien en deze pony expres niet beter maken
Of de eigenaren hebben geld genoeg
Of de eigenaren kiezen de makkelijkste weg voor een eenvoudige (momenteel) kreupele pony, nl. de slacht.
Denk je nou werkelijk dat je door een gewone pony te verkopen je de kosten voor een nieuwe sportpony er uit kunt halen..?
Bijkomend feit is dat er ontieglijk veel gewone paardje en pony'tjes te koop staan, zie er dan maar één snel te verkopen. Handelaar kan niet aangezien die kreupel is nu, slacht is makkelijk en snel.

suleilitha schreef:Ik post even iets om misschien eens een ander licht op de zaak te werpen. Wie weet dat sommigen nog in staat zijn om daardoor het gekleurde brilletje af te zetten
Wij hebben deze winter een tweejarig paard laten afmaken, dier was erg weekgekoot en had een erg weke rug, verder liep ze ook niet rad.
Dierenarts er een paar keer naar laten kijken, en die vond het ook echt geen gebruikspaard in wording.
Dus we hebben de knoop doorgehakt na het nodige wik- en weegwerk, en haar laten afmaken.
Ik had er, als ik haar had verkocht een slordige 1200 voor kunnen krijgen, verder meldden zich een aantal mensen die het dier wilden "redden". Deze hebben we nul op het request gegeven wat ons niet in dank werd afgenomen. Het zou ons alleen maar om het geld gaan, we moesten een goed plekje zoeken voor het dier, etcetera.
Maar goed, aan mijn oog voor paarden mankeert niet zo heel veel, ik zag er niks in voor de toekomst en wilde voorkomen dat het dier toch in het werk zou worden ingezet en op latere leeftijd met veel pijn en ellende kapot zou worden gereden, óf dat er mee gefokt zou gaan worden. Ook dat doe je i.m.o een dergelijk dier niet aan.
Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht en soms moet je je met smoezen in de meest onmogelijke bochten wringen tegen opdringerige potentiele kopers, die koste wat kost jouw paard willen "redden". (wat i.m.o. ook geen redden is maar een leven verlengen waarbij het dier van de regen in de drup belandt)
O ja, zoals al gezegd had ik voor dit paard iets van 1200 kunnen vangen, en de slager gaf me "slechts" nog geen 300.
Citaat:Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht
missliss schreef:Jeetje, snappen veel bokkers niet dat ze probeert een pony te redden naar haar gevoel?
missliss schreef:Citaat:Moraal van dit verhaal, iemand doet nooit zonder reden een paard naar de slacht
Nee, maar ze wil toch graag weten waarom dan , en zeker weten of het wel een goede reden is.
Dat zou ik ook wel willen weten, stel dat het geen goede reden is omdat de DA zegt dat het nog pijnloos
verder zou kunnen leven dan heb je je best gedaan en je doel bereikt.
Citaat:En uit de verhalen van de TS kun je toch opmaken dat de eigenaar een vervelend heerschap is? Beetje raar hoor, dat hij aan niemand van de stal wil verkopen.
Er zijn genoeg vervelende mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, en deze man wil zijn paard dus naar de slacht brengen zonder te kijken of er nog verdere mogelijkheden zijn.