Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekje_

Re: Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:57

Springruiters zijn wel wat meer van het laatste moment ja, maar wat jij beschrijft hebben wij echt nog nooit mee gemaakt!! Wij hebben met de springruiters vrijwel geen problemen. In mijn ogen komt dat ook omdat die wat flexibeler zijn.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:40

Wij hebben een keer een springwedstrijd afgelast, omdat we te weinig deelnemers hadden, dit was dus een week van te voren. Was iedereen heel verontwaardigd, je geeft je toch pas op het laatste moment op. Was er iemand die ook zei dat hij echt van plan was geweest om met een vrachtwagen vol te komen, dat hoef je van te voren toch niet te melden. Is in mijn ogen wat te flexibel, welke organisatie kan dat nog bijbenen. We proberen het dit jaar nog een keer, sluiten ook absoluut een week van te voren en als het dan te weinig deelnemers zijn is het ook de laatste keer.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:41

haha een vrachtwagen vol :+

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:43

Ik ben ook iemand die het secretariaat voor onze wedstrijd doet, eerst samen met mijn moeder, sinds 2 jaar doe ik dit alleen. Ik heb geen hekel aan briefjes en probeer indien mogelijk rekening te houden met de wensen van iedereen. Ik heb wel een hekel aan mensen die van verder weg komen en die denken dat ik maar rekening houdt met hun reistijd. Hele startlijst klaar en dan later willen starten. Dat kan, mits er een afmelding later in de ring komt, is dat niet, dan kan ik er ook niets aan doen.

Zelf doe ik ook wel eens een briefje er bij. Ik rijd namelijk 2 paarden, voor verschillende eigenaren en moet ze dus ook apart klaar maken. Ze staan 10 km uit elkaar, dus geen ideale situatie dat weet ik. Maar kan het niet dan kan het niet, dan ben ik de laatste die gaat zeuren. Dit vermeld ik ook duidelijk. Het is mijn keuze om die 2 paarden op dezelfde wedstrijd te starten, dus moet ik er ook maar zelf uit komen.
Ik doe er overigens alleen een briefje bij als de wedstrijd op zaterdag is, omdat ik op vrijdagavond na 9 uur anders nog 2 paarden moet wassen en invlechten, dat wordt nachtwerk. Is het niet zo, nou ja, dan wordt het echt nachtwerk, jammer dan, mijn keuze.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:46

Grainey schreef:
Wij hebben een keer een springwedstrijd afgelast, omdat we te weinig deelnemers hadden, dit was dus een week van te voren. Was iedereen heel verontwaardigd, je geeft je toch pas op het laatste moment op. Was er iemand die ook zei dat hij echt van plan was geweest om met een vrachtwagen vol te komen, dat hoef je van te voren toch niet te melden. Is in mijn ogen wat te flexibel, welke organisatie kan dat nog bijbenen. We proberen het dit jaar nog een keer, sluiten ook absoluut een week van te voren en als het dan te weinig deelnemers zijn is het ook de laatste keer.

:= Wat een optimist zeg! Jammer dat zo de wedstrijden een beetje kapot gaan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:00

pol013 schreef:
Jori & ilja en Imke: Hoe komen jullie erbij dat iedereen laat wil starten? Is dat misschien jullie sportmentalitiet? :+
ik start juist graag vroeg.
Lekker vroeg starten en dan het paard nog lekker de wei in en ik de dag nog voor me. Vind ik veel fijner. Dat er dus mensen zijn die wel graag laat starten vind ik dus alleen maar fijn.

Ik neem aan dat je mij ook bedoeld met je eerste zin? Die slaat natuurlijk helemaal nergens op :+
Ik start wanneer ik moet starten, dus of als dat nou als eerste is of als laatste, ik start zoals het moet. Het heeft imo ook een charme dat je elke keer anders start, de ene keer vroeg op, de andere keer ben je nog laat op wedstrijd.
In geval van Urielle kan ik het me meer voorstellen, maar toch blijft het feit dat je er zelf voor kiest om wedstrijden te gaan rijden.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:32

Volgens mij doen springruiters zich best vaak op het laatste moment bijschrijven. Maar is dat niet juist op kleine concoursjes, waar dat allemaal nog past en makkelijk geregeld kan worden?

Ik ben 1 x op springwedstrijd geweest. Toen ging ik eerst BB (waren 3 deelnemers) en vervolgens zou een half uur later B springen beginnen. Vervolgens zijn er geloof ik iets van 20 BB'ers gestart en in de B ook een stuk of 15 ertussen geschreven. En dat waren bijna allemaal ruiters, die ook hun jonge paard nog maar even meegenomen hadden voor de ervaring en alleen ingeschreven waren met het 'hogere' paard.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:22

Ymke, natuurlijk slaat dat helemaal nergens op. Maar jullie opmerkingen over mensen die verzoekjes indienen slaan ook niet echt ergens op.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:32

En je motivatie is?????

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:42

pardon? Wat bedoel je?
Jullie trekken hier de conclusie dat mensen die verzoekjes indienen geen sportmentaliteit hebben en te lui zijn om op tijd op te staan.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:01

Zucht... nee, dat heb je niet goed gelezen. Bovendien reageerde ik al eerder met het feit dat ik bijna naast de manege woon en geen uitwedstrijden rij, dus dat het mij totaal niet uitmaakt wanneer ik start. En Imke schrijft ongeveer hetzelfde! Dus quote even als je iets duidelijk wilt maken en geef argumenten, dan snappen we je beter.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:03

Daarnaast... vind ik dat je in principe de gehele wedstrijdtijd vrij moet houden omdat je nooit zeker weet hoe laatje aan de beurt bent. Als er dan eens iets is, kan ik me heel goed voorstellen dat je een verzoek indient. Maar als secretariaat van onderlinge wedstrijden kom ik ook heel standaard verzoekjes tegen van bijv. kinderen die per se 's ochtends moeten en dan de hele dag op de manege blijven hangen. En daar word ik weer minder blij van, want soms is het een hele puzzel om aan alle verzoekjes tegemoet te komen.

Mij heb je nergens zien schrijven dat mensen met verzoekjes te lui zijn om vroeg op te staan en geen sportmentaliteit hebben. Zoek die quote maar eenst ergu!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:35

Even terug naar wat de TS vraagt,want daar wijkt het hier weer af omdat mensen zich weer persoonlijk dingen gaan aantrekken en een discussie gaan aanwakkeren over de sportmentaliteit van dressuur en springruiters blablabla....whatever!

TS in jou geval vind ik dat ze wel een uitzondering hadden kunnen maken maar ik weet niet hoeveel starts er in je klasse reden maar misschien waren er nog wel 5 andere die een briefje erbij gedaan hadden om later te starten omdat ze moesten werken en dan is het erg moeilijk voor een secretariaat want iemand zal toch als eerste moeten starten en de rest opeenvolgend erna....dus ik vind dat je je moet aanpassen aan een wedstrijdorganisatie en niet andersom...kun je geen vrijnemen van je werk tja dan zul je niet mee kunnen doen hoe jammer ook en dan een wedstrijd uitzoeken wanneer je wel vrij hebt of kunt nemen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:30

#Ymke# schreef:
In geval van Urielle kan ik het me meer voorstellen, maar toch blijft het feit dat je er zelf voor kiest om wedstrijden te gaan rijden.

Heb je ook gelijk in hoor, maar eigenlijk is dat altijd wel zo. Je kiest er ook voor om meerdere paarden op een dag te starten, je kiest er ook voor om met twee ruiters een paard op dezelfde dag te starten, je kiest er ook voor om op dezelfde dag en te springen en te dressuren :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:01

pol013 schreef:
Ymke, natuurlijk slaat dat helemaal nergens op. Maar jullie opmerkingen over mensen die verzoekjes indienen slaan ook niet echt ergens op.

Jij past dus blijkbaar de schoen ;)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:02

Urielle schreef:
#Ymke# schreef:

Heb je ook gelijk in hoor, maar eigenlijk is dat altijd wel zo. Je kiest er ook voor om meerdere paarden op een dag te starten, je kiest er ook voor om met twee ruiters een paard op dezelfde dag te starten, je kiest er ook voor om op dezelfde dag en te springen en te dressuren :P

:j Dat is ook zo, daarom gaf ik jouw geval ook apart aan, omdat dat in een iets andere categorie valt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:08

Ik kan me wel voorstellen dat je soms verzoekjes indient. Bij indoor wedstrijden geef ik vaak aan dat ik bij voorkeur als 1e of als laatste start zodat ik mijn paard thuis kan brengen of ze maar een paar minuten op de trailer hoeft te staan (breekt de boel af als het te lang duurt).

Daarnaast komt het wel eens voor dat ik op dezelfde wedstrijd/dag start als een vriendin, zij gebruikt ook altijd mijn trailer en dan stuur ik een verzoekje mee of er genoeg tijd tussen ons mag zitten zodat ik het ene paard thuis kan brengen en het andere kan halen. Degene die als 1e start is dan meestal niet bij de prijsuitreiking (wordt dan ook keurig gemeld) maar kan de coupons later ophalen. Tot noch toe heb ik nooit meegemaakt dat het een probleem was. Overigens zeur ik zelf ook niet hoor. Heb wel meegemaakt dat het secretariaat van een out-doorwedstrijd mij vroeg (ik stond als een na laatste) of iemand vanuit het midden van de startlijst op mijn plekje mocht en dat ik dan op haar plekje zou starten. Geen probleem....

Hoe ik het als secretariaat ga ervaren merk ik deze zomer wel...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:19

Ik was ook iemand met briefjes bij de coupons, toen ik nog wedstrijd reed.
Waarom? Paard waar ik op reed, stond op een manege met bepaalde openingstijden. 's Morgens gaf dat zelden problemen, aangezien ik nooit enorm ver weg startte en ik dus eigenlijk nooit voor openingstijd het erf af hoefde. Maar in het weekend diende het paard om 6 uur op stal te staan, zaterdag én zondagavond. En tja, als jouw rubriek van tot 6 uur of half 7 duurt, kun je niet meer terug naar stal...
En van stal veranderen was voor mij geen optie, omdat ik niet op mijn eigen paard reed en dus niet kon beslissen over de stalling.

Ik deed dus meestal een briefje bij de coupons met het verzoek mij zo in te delen, dat ik het paard na mijn 2e proef snel zou kunnen thuisbrengen zodatie om 6 uur op stal kon staan.
En heb maar een enkele keer gehad dat het niet kon, tja, dat was pech voor mij dan.
Toen ik Z ging starten dus ook vaak wel gevraagd, of het Z als eerste of laatste van de dag verreden werd (ivm hekjes neerzetten zit de het Z zelden midden op de dag). Als het 's morgens was, schreef ik wel in, als het 's middags of 's avonds was, vroeg ik of het mogelijk was voor 6 uur klaar te zijn en als dat niet mogelijk was, startte ik niet.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:32

Bij de meeste verenigingen geeft het software matige programma toch al aan of mensen meerdere paarden starten en probeert dat automatisch al in te vullen? Of is onze RV erg modern?

Hier heb je trouwens in de zomer altijd de hele morgen en middag dresssuur en springen.
Minstens een ring of 15, met tussen de 25/30 deelnemers.
Springen is meestal een ring of 3 soms 4, de hele dag gevult zonder pauze.
Ik heb ook meerdere paarden gestart, soms komt het wat dicht bij elkaar als je ze in dezelfde klasse start, of die 2 klasses net samen lopen en ook nog eens met beide in de barage komt.
Maar je wordt steeds handiger met losrijden :D

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:57

Ik vind dat als iemand er speciaal om vraagt en er een belangrijke reden voor hebt, er wel rekening mee gehouden kan worden, maar als iedereen dat wilt wordt het een zooitje, komt er ook nog bij dat je ook jurys hebben die wat willen ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:04

Heb net weer een startlijst in elkaar kunnen zetten en als sommige mensen de opmerking 'ochtend' uit kunnen breiden tot half 1, 1 uur dan heb ik iedereen weer gelukkig kunnen maken :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:09

Nee Ymke }:0 het irriteert me alleen een beetje dat er een aantal mensen zijn die meteen conclusies menen te moeten/mogen trekken als mensen aan andere mensen vragen of ze iets kunnen doen.

Zo kun je concluderen dat ik een luie donder ben omdat ik mijn stalgenootje bel of ze mijn paard even buiten wil zetten. Maar wat jij niet weet is dat ik al 5 dagen haar paard heb buiten gezet en zelf nu ziek in bed lig.
Zelfde principe. Kan ze niet, kan ze niet. Maar ik kan het toch vragen.

In mijn wereld is een nette beleefde vraag niets raars. Het is aan de ander of die iets kan en wil doen met die vraag.

Als een organisatie niet overweg kan met (al) die verzoekjes mogen ze van mij in het vraagprogramma/ op startlijsten best vermelden dat ze hier niet aan doen. Of doe mee aan inschrijfsystemen. Dan kunnen de ruiters het grotendeels zelf regelen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:09

Ik vind dat je nogal overtrokken reageerd polo13, jij voelt je blijkbaar wel heel erg aangesproken. Volgens mij is dit een topic om je mening te geven en dat die jouw niet aanstaat prima!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:19

#Ymke# schreef:
Ik vind dat je nogal overtrokken reageerd polo13, jij voelt je blijkbaar wel heel erg aangesproken.

En dit is geen vervelende post wil je zeggen?

Ik heb in mijn wedstrijdperiode (10 jaar) 3 x een verzoekje ingediend. Ik HOEF me dus niet aangesproken te voelen. Vind het alleen frapant dat je/men daar een waardeoordeel aan meent te moeten hangen.
Begin me eerlijk gezegd een beetje te irriteren hier. Zal me maar verwijderen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:30

ik vraag altijd netjes als ik vroeg of laat kan starten en daar doen ze nooit moeilijk over