Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:09

Nou ik ben vorige week tijdens mijn vakantie bij HEJA geweest, wat een top winkel en topservice. Daar kunnen ze bij andere winkels nog wat van leren! Maar goed, de caps heb ik zonder hulp gepast en niks paste me. :( Het begint nu echt irritant te worden. Ik heb gepast: LAS, 3 soorten Troxel, Must, Kep (niet op te kopen, want dat vind ik echt te gek...), Horka Topline en Hawk, Casco, Equitheme, diverse soorten caps van HH, Kavalkade en CSO (of zo iets) en jawel... NIKS past op mijn hoofd! De tipperary hadden ze helaas niet meer. Dus ik nu op zoek naar een winkel die die wel heeft.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:26

Ik heb ook een redelijk ovaal hoofd en heb sinds dit jaar de nieuwste tipperary. Deze past goed door de schuimrubbere opvullingen aan de zijkant, maar zelfs zonder die opvulling zit de cap redelijk stabiel. Wat ik verder een groot voordeel vind is de goede ventilatie, heel fijn met dit weer! Mijn zus had deze cap al (op de gok via ebay gekocht), dus ik had al een idee of die zou passen. Ik heb dan ook de gok maar gewaagd en de cap ook via ebay gekocht. En gelukkig doordat de cap goed naar je hoofd vormt past mijn cap een stuk beter dan die van mijn zus op mijn hoofd. In mijn profiel staat wel een foto waarop je kunt zien hoe die eruit zit als iemand hem op heeft.
Ik hoop dat jullie ook allemaal een redelijk tot goed passende cap kunnen vinden!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:32

Blijheid schreef:
Wauw, ik heb van de eerste winkel al een reactie terug gekregen. Erg snel!
Tipperary vind zij ideaal voor een ovaal hoofd, maar die schijnen nu niet geleverd te worden omdat het model wordt geupdate *baal*. Zij geeft LAS als alternatief en er schijnt ook een speciaal model van IRH te zijn dat smaller is. Ik heb ongeveer 10 fabricanten en winkels (ook in de western/endurance hoek in de hoop op wat andere merken) gemaild dus ik ben benieuwt.

Na heeeeel veeel caps te hebben gepast waarvan er geen 1 eigenlijk echt 100% goed zat, heb ik toch een cap gevonden die echt als gegoten zit: de IRH.. wat een verademing om die op je hoofd te hebben.. :D
Hij zit zo goed aangesloten dat je em niet eens voelt.. :o

Tessebes

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:36

De IRH zit idd nog het beste tot nu toe, maar is wel een enorme champignon op je hoofd. Misschien toch maar weer terug voor deze cap. Ik vind het trouwens wel bizar dat deze cap in de leatherfeel uitvoering 2x zo duur is als de fluwelen versie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:57

Tessebes schreef:
Nou ik ben vorige week tijdens mijn vakantie bij HEJA geweest, wat een top winkel en topservice. Daar kunnen ze bij andere winkels nog wat van leren! Maar goed, de caps heb ik zonder hulp gepast en niks paste me. :( Het begint nu echt irritant te worden. Ik heb gepast: LAS, 3 soorten Troxel, Must, Kep (niet op te kopen, want dat vind ik echt te gek...), Horka Topline en Hawk, Casco, Equitheme, diverse soorten caps van HH, Kavalkade en CSO (of zo iets) en jawel... NIKS past op mijn hoofd! De tipperary hadden ze helaas niet meer. Dus ik nu op zoek naar een winkel die die wel heeft.

zucht balen. Of hopen dat HEJA snel de nieuwe tipperary binnenkrijgt.

Of met minder genoegen nemen, helaas.
Ook de tipperary (bij mij) sluit niet zo naadloos aan als de KEP, al heb ik de kep niet lang opgehad.

kheb trouwens nog niet met mijn nieuwe cap gereden, heb pas twee keer gereden en toen vond ik het nog zonde voor die kleine hobbelritjes. :o
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 08-08-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:59

Blijheid schreef:
@Hannanas: Heb jij inmiddels al iets gehoord van HEJA in Garderen? Die zouden toch nog andere soorten tipperary binnenkrijgen?

Ik ben weer voorzichtig aan het zoeken, mijn cap (rider pro) zit opzich goed, maar na een half uur/3 kwartier voel ik het best wel op m'n voorhoofd drukken. Bijkomend nadeel, ik draag tegenwoordig een bril en de bandjes van deze cap (vooral achter/onderlangs) drukken tegen de einden van mijn brilpootjes aan, waardoor die omhoog komen en mijn bril afgleid, heel irritant :+

Weet iemand hier nog een ruitersportwinkel waar ze veel verschillende types caps hebben?
Ik weet in elk geval HEJA in Garderen en CountryMill in Nijkerk, maar dat is vanaf Arnhem nogal een eindje

Vanmiddag ben ik namelijk bij de brillenwinkel geweest (met cap, omdat mijn bril met rijden steeds afschuift), en het probleem is dat de bandjes aan de achterkant van mijn cap tegen de pootjes van m'n bril duwen, waardoor ik hij verschuift en ik hem steeds goed moet zette. Heel irritant.
Bovendien is mijn cap toch niet ideaal (hoofdpijn na een halfuur/3kwartier op te hebben) dus ik wil wel eens rondkijken
Probleem: mijn hoofd is niet geschikt voor caps, ik heb een ovale vorm hoofd en daarom pas ik bijna niks (geen HH, Casco, BR, Pikeur, Horka etc)
Caps die ik graag zou willen passen zijn de merken: Troxell (meerdere types), IRH, LAS, Tipperary en alles wat ik verder nog niet op heb gehad

Als iemand dus een tip heeft voor een winkel waar ze meerdere van die merken hebben, dan houd ik me aanbevolen

Tsjah, nog steeds wachten. Ze wachten met smart, aangezien ze heeel veel aanvragen krijgen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:56

Tessebes schreef:
De IRH zit idd nog het beste tot nu toe, maar is wel een enorme champignon op je hoofd. Misschien toch maar weer terug voor deze cap. Ik vind het trouwens wel bizar dat deze cap in de leatherfeel uitvoering 2x zo duur is als de fluwelen versie.

Tja, die champignon zie je echt niet als je em op hebt :+
Maar ik vind dan comfort wel zo belangrijk.. trekkende kinbandjes of een cap die klemt op je hoofd is helemaal niks..
Overigens heb ik de leatherfeel voor de prijs van een fluwelen... maar das een foutje van hyporama... :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 00:10

femmefatale1 schreef:
Overigens heb ik de leatherfeel voor de prijs van een fluwelen... maar das een foutje van hyporama... :D

Ow... dat wil ik ook! Misschien trappen ze daar ook wel in bij hypoplaza... :o

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:10

Hannanas schreef:
Tessebes schreef:

zucht balen. Of hopen dat HEJA snel de nieuwe tipperary binnenkrijgt.

Of met minder genoegen nemen, helaas.
Ook de tipperary (bij mij) sluit niet zo naadloos aan als de KEP, al heb ik de kep niet lang opgehad.

kheb trouwens nog niet met mijn nieuwe cap gereden, heb pas twee keer gereden en toen vond ik het nog zonde voor die kleine hobbelritjes. :o

ik heb juist de KEP opgehad, afgezien van dat alle cappen die er toen waren te groot waren, had ik aan de zijkant meer ruimte over dan aan de voor en achterkant, waar ik m al wel een beetje voelde,
dus voor mijn gevoel was die helemaal niet geschikt voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:02

Ik ga vandaag even bij het EK dressuur kijken (junioren en young riders) dus ik hoop dat daar nog wat stands staan van aparte cap-merken.
Anders ga ik aan het eind van de maand naar de HEJA, op hun site staat dat ze dan de Tipperary weer binnen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:41

Nou, ik ben terug, er waren niet veel caps te testen helaas. Ik heb wel één cap opgehad die ik niet eerder gezien had, van het Duitse merk Busse. Jammergenoeg was hij veel te breed.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:18

Ik ben ook op zoek naar een tipperary, maar nog niets gevonden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:43

Ik had HEJA gemaild of die mij een berichtje willen sturen als de Tipperary caps binnen komen.
Ik kreeg net antwoord terug dat ze ze pas eind september/begin oktober verwachten :\ Nog langer wachten dus.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:14

Ja, die mail heb ik net ook gehad. Daar ga ik dus niet op wachten, m'n eigen cap is ongeschikt om nog mee verder te rijden. Net een HH mistral op gehad, die zat ook wel lekker, al was die wel erg duur!
Zit nog er over de denken om ze uit amerika te halen, maar dat vind ik toch wel een grote gok zonder te passen!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:53

Ik ga zo naar hypoplaza om de IRH nog een keer te passen. Als die goed zit, neem ik doe. Ik ben het zat om nog verder te zoeken en die cap die ik nu heb kan echt niet meer.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:03

Tessebes schreef:
Ik ga zo naar hypoplaza om de IRH nog een keer te passen. Als die goed zit, neem ik doe. Ik ben het zat om nog verder te zoeken en die cap die ik nu heb kan echt niet meer.

Groot gelijk :D
Ok, de leatherfeel is wat duurder, maar ik heb mijn cap nu een tijdje en ik zou ook die prijs ervoor betaald hebben, zo lekker zit die.. :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:32

ladypaard schreef:
ik heb juist de KEP opgehad, afgezien van dat alle cappen die er toen waren te groot waren, had ik aan de zijkant meer ruimte over dan aan de voor en achterkant, waar ik m al wel een beetje voelde,
dus voor mijn gevoel was die helemaal niet geschikt voor mij.

Maar er lagen daar diverse Kep. Stuk of 3 pf 4 buiten de doos. En 1 zat echt als gegoten. Kwam door de binnenkant, die is zelf te bepalen. En blijkbaar was deze binnenkant erg ovaal. Maar: maargoed dat hij voor jou zoiezo niet goed was... denk dat weinig mensen zo'n cap kopen, zo duur! Kom je uberhaupt niet in de verleiding :P

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:34

Ik had er ook één van KEP geprobeerd, maar die zat voor geen meter, dus dat was blijkbaar de verkeerde. Nou ja, ik koop toch geen cap voor 450 euro!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:36

Eigenlijk van de zotte... :P

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:40

Haha het is ook van de zotte ja!!
Heb eindelijk een cap die past, de GPA Speedair, maar heb hem nooit op met trainingen enz omdat ik bang ben dat er iets aan komt :oo
Dus rij nu nog steeds rond met die oude Casco :P

BenI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:53

Ik heb zelf een heel klein en smal ovaal hoofd en heb de harry's horse pro en een hele oude horka veiligheidscap die op een gegeven moment weer te groot was. Ik wilde graag een wat luchtigere cap maar de casco's etc. pasten allemaal niet.

Nu heb ik de equitheme cap en die zit super op mijn smalle ovale hoofd. Bijgaand een linkje naar die cap.

http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index.php/component/virtuemart/virtuemart?page=shop.product_details&flypage=test.tpl&product_id=2776&category_id=164&option=com_virtuemart&Itemid=1

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:56

Volgens mij heb ik ook een ovaal hoofd :o , is het dan namelijk zo, dat je cap naar achteren kiepert? :D

Dat staat zo raar, ik heb altijd het idee dat ik mijn cap aan zijn klepje moet trekken (naar beneden). En zo blijf je bezig, da's niet handig.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:33

Wauw die cap van Equitheme ziet er eigenlijk prima uit, lijkt ook wel op de Speed Air vind ik!
Toch maar even gaan passen van de week, kan die caso de deur uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:29

@BenI: Fijn dat die cap je zo goed past :) Ik heb die al eens geprobeerd en voor mij was hij nog te breed, maar ik heb ook een groot en smal hoofd dus daar kan best het verschil door komen :)
@Morris: Dat had ik ook altijd ja, dat hij achterover staat en het bandje heel strak moet om hem een beetje op de plaats te houden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:46

De Equitheme paste mij ook totaal niet hoor. De IRH zit me toe nu toe het beste. Ik ga hem morgen halen. Hij knelt na verloop van tijd ietjes op mijn voorhoofd,, maar ik heb nog hoop dat het wat uitrekt. Aan de zijkant zit ie wel goed, ik kan er geen vinger tussen krijgen.