Alleen buitenrijden, jij en je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

d_ruiter

Re: Alleen buitenrijden, jij en je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:21

waar ga je dan heen??
Want ik ga juist liever niet in mn eentje een stuk over de weg:P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:46

Ga liever alleen dan met een groep, pony ook die is met een groep vaak gespannen. Ik neem wel me mams mee aangezien ik nog niet zo vaak met Nikita buiten ben geweest en ze wel eens in paniek raakt. Ik neemsowieso een mobiel en paardensnoepjes mee.

ilovehorsesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:34

ik ga vooral samen naar buiten, maar met zen 2tjes is ook supergezellig!

Afwisseling :o

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:54

Ik rij elke dag buiten met mijn paard, en elke dag alleen ik neem zoiezo altijd mijn mobiel mee wat snoepjes en heb een cap op (heel soms niet erg fout van me!) paardje is nu ook wat gespannen maar wil opzich prima! we rijden eerste stuk over een rustig weggetje maar we rijden ook langs 80 km weg en langs spoorbaan/over hele hoge spoorbrug eigenlijk overal langs :D

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:05

ik ga altijd op buitenrit (tenzij het té hard vriest/stormt ezn.) lekker tussen de bomen en op de weiden.
die rit duurt zo'n 45min à 1u. hangt ervan af langs waar ik overal ga en wat wat ik allemaal doe (stap, draf, galop.)
maar de eigenares weet altijd waneer ik weg ga. ik pak ook altijd mijn GSM mee en ik zet altijd mijn cap op.

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:29

goh, al die mensen die met hun paardje alleen plezier hebben, als ik het zo lees ,dan wordt ik alleen verdrietiger
mijn paardje wil niet alleen buiten ;(

ik kan dus enkel rijden als m'n vriendin tijd en zin heeft..en dat is veel minder dan ik zou willen
niet dat het met twee niet leuk is, je kan wat kletsen enzo, best gezellig.. we rijden meestal 2u, maar doen ook veel tochtjes van 30km
gelukkig zijn er fantastische veldwegeltjes in de buurt, want langs de baan vind ik maar gevaarlijk( merendeel van auto's vertraagd niet, en er rijden ook veel camions)
cap doe ik altijd op en gsm gaat ook mee, je weet maar nooit

zo'n labeltje is ook een goed idee,
hoewel, denk niet dat ze zal gaan lopen
de allereerste keer dat we gingen rijden,was zo zo verschoten van een fazant, heeft ze gesteigerd en heb ik me laten vallen uit voorzorg,
mies bleef gewoon bij mij staan, te trillen op haar benen, maar toch met haar hoofd duwtjes geven, zo van "alles okee?" ;)

ik blijf dromen, en oefenen tot het lukt :z
lekker alleen met m'n paardje door het bos, genieten van de natuur en de stilte
hopelijk lukt het als ze wat ouder is

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:43

Gewoon geduld hebben en veel oefenen, haar stukjes voorop laten lopen als je met zn 2en naar buiten gaat, dan gaat het over een poosje vast al een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:46

Ik ga er meer alleen op uit dan met anderen. Een telefoon heb ik meestal niet mee, alleen een zakmes...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:52

ik rij eigenlijk meer alleen buiten dan samen
ik vind het wel fijn als mijn vriendin komt rijden dan hebben ze alle twee gelopen en kletsen is altijd gezellig :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:59

Ik rij toch meestal samen met iemand. Voor de veiligheid en gezelligheid, maar als er niemand mee wil en ik zin heb om buiten te rijden dan gaan we lekker alleen! Ik vertel wel altijd aan iemand dat ik alleen naar buiten ben en hoe laat ik ongeveer terug denk te zijn. Ik neem niks extra's mee, alleen mijn telefoon en aan mijn zadel en hoofdstel hangt een hangertje met de adresgegeven van mij en van de stal.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:04

@ moika, als je m gaat leren alleen te gaan, kan je ook proberen om iemand op de fiets mee te nemen, vindt mijn pony altijd wel prettiger dan alleen.

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:51

Citaat:
Gewoon geduld hebben en veel oefenen, haar stukjes voorop laten lopen als je met zn 2en naar buiten gaat, dan gaat het over een poosje vast al een stuk beter!

haar voorop laten lopen doe ik al,en anders steekt ze zelf wel voorbij in galop :D in het bos splitsen we ook op,elk langs ander pad maar ze kunnen mekaar wel nog zien, dat doet ze nu ook al zonder morren, ze wordt wel schichtiger dan...
we gaan ook veel zo wandelen aan de koord en dat lukt terug, morgen nog eens proberen met zadel op wandelen, en terug rijden...beetje bij beetje hé

Citaat:
@ moika, als je m gaat leren alleen te gaan, kan je ook proberen om iemand op de fiets mee te nemen, vindt mijn pony altijd wel prettiger dan alleen.

al m'n vriendinnen hebben schrik, paardje is dan ook groot en jong, en zij zijn absoluut geen paardenmensen :D

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:13

haha dat zijn mijne ook niet.. 1tje is over haar angst heengekomen toen ze een keer mee was geweest en uiteindelijk zelfs gereden had ;) toen vond ze m eigelijk wel heel leuk haha.. maar op de fiets hoeven ze toch niet eens bij m in de buurt te komen :P

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:17

ik rij heel vaak alleen in het bos alleen, vind ik vaak net zo lekker als met anderen. ik maak meestal precies dezelfde rondjes als met anderen, vaak zelfs wat langer.
ik neem alleen wel altijd mijn telefoon mee voor de zekerheid.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:23

Ook ik rij eigenlijk altijd alleen buiten, sta op een kleine stalling (zalig!!) en ben er meestal s'morgens als de kids naar school zijn

Ik rijdt overal en nergens, steek viaducten en bruggen over en rijd door spoortunnels.Rij dus meest langs de weg en geniet van alles om me heen. Rij ook weleens naar huis, ff iets drinken of zomers zet ik Jap weleens achter onder de bomen, best gezellie je paard in de "achtertuin" hihi, het liefst rij ik op mijn sheepskinpad en met mijn Cross rope, da's pas vrijheid!!!ZALIG!

Ik heb altijd mijn mobiel bij me verder niks, soms wat te snoepen ;) ritjes varieren tussen 45 minuten tot 2,5 uur.

Van de zomer wil ik naar de veluwe, heb het boekje al klaar liggen!! Alleen of met iemand erbij maakt me niet zoveel uit.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:27

Met het vorige paard van mijn oma(een haflinger) reed ik elke zondag alleen buiten en heel af en toe met iemand anders erbij! Ik vind het heerlijk om alleen te rijden omdat je dan zelf kan bepalen zo, nu maak ik even een galopje of ooh ik ga nu even stappen, jehoeft dus met niemand rekening te houden! Het gebied waar ik reed waren wel altijd mensen en ik kende alles dus als er wat gebeurde(Wat gelukkig nooit is gebeurt) was ik niet alleen! Ik zorgde er alleen voor dat ik mijn mobiel mee had, zodat als er wat gebeurde ik iemand kon bellen! Verder niet echt iets belangrijks geloof ik! Ik rij meestal rond de 2 à 3 uur!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:38

waar stond die haflinger? Bij jou oma thuis? want k zag in je profiel dat je door Vijfhuizen ging met de kar:D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:39

Aangezien wij op stal geen rijbak hebben, moet ik wel naar buiten. Het is voor ons dan de normaalste zaak van de wereld ;)
Meestal ben ik ook in m'n eentje, vind ik juist super. Kan je een beetje tot rust komen. Met meerdere mensen is het natuurlijk wel gezelliger :j Aangezien het dus m'n normale rijmanier is, verschild het dus per keer hoelang we onderweg zijn. Als ik doordeweeks ga meestal een uurtje. Als ik meer tijd heb wel langer.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:06

Hij stond bij Mark Ooms, Hoeve polderrust! Hij heeft 2 stallen, op het hoekje waar je naar beneden kan en verderop nog 1!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:43

jeps ik ken t, k zou daar een paar paardjes gaan verzorgen, maar ging uiteindelijk niet door ivm studie enzo.. grappig, k kom steeds meer mensen uit de buurt tegen :P

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:12

Ik rijd meestal met iemand anders of me mammie gaat mee op de fiets..
Heb nl keer ongelukje gehad waardoor ik toch bang ben dat er een keer weer iets gebeurt en dat ik daar dan lig en me paard weg loopt ofzo.. Me moeder heeft liever ook niet dat ik alleen naar buiten ga, ga alleen wel eens soms klein stukje uitstappen buiten maar verder ga ik altijd met iemand anders..
Vind trouwens met 2 genoeg, als er meer bij komen word het te veel :p dan krijg je sneller ongelukken is mijn ervaring

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:21

Ik rij ook graag en veel alleen buiten. Samen vind ik trouwens ook heerlijk hoor!
Toen ik vroeger een pony had, heb ik de eerste 2 jaar altijd samen met iemand buiten gereden. Meestal met een vriendin op de fiets en dan om de beurt rijden of met een vriendin die ook een pony had.
Als ik nu ga buitenrijden neem ik in elk geval een mobieltje mee en als er nog iemand op stal is zeg ik waar ik heen ga.
Ik denk dat je je paard goed moet kennen en voldoende ervaring moet hebben om alleen naar buiten te gaan, maar dan is het ook echt heel lekker :j

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:11

Ik rij altijd alleen buiten op mijn bijrijdpaard. Al sinds ik hem een paar weken deed ofzo, hij is het namelijk gewend. Ik hoef maar een paar 100 meter langs een 50 km weg en dan rij ik zo het bos in waar ik uren kan rijden.
Ik weet nog steeds de weg niet, maar hij wel. Dus ik rij gewoon het bos in en hij loopt dan terug. Ik heb altijd een cap op en een telefoon bij me.

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:29

Als ik op buitenrit ga zorg ik dat ik een mobiel (met tijd) meeneem, en mischien wat drinken, hangt er vanaf hoe lang ik ga rijden ;)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:36

Ik rij eigelijk altijd alleen buiten.
Ik kan verschillende rondjes doen ik kan niet naar de duinen of het bos. Ik vind het heerlijk vooral in de zomer rond een uur of 7/8 s'avonds! :) Ik moet van mijn moeder altijd mijn mobile mee voor als er iets is. En met mijn koetssierbewijs heb ik geleerd dat je met de kar altijd een mes op zak moet hebben. Nou neem ik hem ook graag mee op zak als ik een buitenrit ga maken.