Wil mijn eigen paard gaan kopen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:27

Cassagrande schreef:
Klopt dat het paard pas verkocht is als het woord is uitgesproken. Maar het lijkt me dat als ik interesse heb in een paard maar deze eerst wil laten keuren dat dit staat als een afspraak. Tuurlijk kan ik afhaken als het paard niet goedgekeurd wordt maar dan heb ik toch de kosten gehad en niet hij. Dat is een keuze die ieder voor zich maakt. Een paard dat niet gekeurd mag worden zou ik dus niet willen hoe graag ik deze ook zou willen. Maar dat is mijn vrije mening erover.

Een paard wat niet gekeurd mag worden, zou ik ook laten staan...

Ik vind het erg zwart-wit over die keuringskosten...
Meestal zijn de kosten bij afkeuring namelijk voor de verkoper en als dat niet het geval is, heeft deze wel tijd vrij gemaakt om met het dier naar de keuring te gaan. Ook is het afgekeurde paard na de keuring vaak minder waard en kost dat dus ook geld.
Als iemand zonder keuring het paard wil kopen, dan geeft dat gewoon minder risico aan de verkoper en meer aan de koper...

(klinische keuring uitgesloten, want dat kan 'thuis' en is echt een moment-opname)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:32

tita schreef:
Het lijkt mij dat mensen die al 2x eerder zijn komen kijken en veel besproken hebben toch redelijk serieus zijn.
Ook was het toch wel stuk rijden voor ons 75 km.

Ik zou binnen een week contact opnemen en dat heb ik gedaan.

Ik weet niet of er letterlijk was overeengekomen dat het paard in die periode niet verkocht zou worden?
Want als iemand tegen mij zegt dat hij terug belt over zijn beslissing, dan wil dat niet zeggen dat ik het paard tijdelijk uit de verkoop haal.... Mocht ik een paard verkopen ;)

Misschien ook wat miscommunicatie - is heel vervelend, maar kan gebeuren als er veel kopers langs zijn geweest.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:36

misschien is een kwpn leuk
of een fries (of die groter worden dan 1.70 weet ik niet zeker)

tita

Re: Wil mijn eigen paard gaan kopen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:50

Superwoman daar heb je gelijk in, tuurlijk hoef je een paard niet uit de verkoop halen.

Maar als iemand al 2x zich aan het woord heeft gehouden en je vind als verkopende partij, de koper geschikt, dan geloof je die toch wel dat de verkopende partij een 3e keer ook binnen een week belt, kun je altijd melden aan de andere kopers.

Maar dit was ook geen particulier dus waarschijnlijk maakte het hen niet zo uit waar ie terecht kwam.
Misschien hadden ze al door dat ik wat moeilijker was en niet gelijk verliefd was op dat mooie plaatje maar ook moeilijk deed dat een 3-jarige op ijzers stond en dat ik een smoesje met gevoelige zolen niet zo goed vind.

Maakt allemaal niks meer uit, ook ik heb wat geleerd van deze tijd :j en zal het voortaan ook anders aanpakken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:25

tja, ik heb bij een aantal paarden gelijk bij de eerste x kijken besloten dat ik ze wou hebben en afspraken gemaakt.
Als er dan iemand langer mee bezig is, heeft die gewoon pech...

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:46

Hallo Allemaal!!!

Het heeft even geduurt.... Maar ik heb afgelopen weekend mijn eigen paard gekocht!!
Erg spannend! Maar de knoop is doorgehakt! Vanaf 1 mei heb ik mijn eigen paardje op stal staan!!
Kan het niet afwachten!! Jullie allemaal bedankt voor alle info reacties enz enz!!

Groetjes!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:50

Hee, wat gaaf joh, gefeliciteerd! Heb je foto's? :D Heel veel plezier met je nieuwe paard!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:02

Het topic heeft bijna 2 maanden stilgelegen. TS, van harte met de aankoop van je nieuwe paard maar de enige reacties die nu nog zullen volgen zijn felicitaties en vragen om foto's en dat is niet echt de bedoeling van een TAO topic ;) Ik plaats daarom hier een slotje, je kunt als je paard er is een leuk foto topic openen op ITP, heel veel plezier met je nieuwe paard!