Onenigheid met ouders.....trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Onenigheid met ouders.....trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:24

Sorry dat ik het moet zeggen maar komt een beetje verwend over. Er zijn mensen die al jaren niet weg konden/kunnen.

Ik heb jaren geen rijbewijs gehad dus kon ook niet weg met trailer maar ik ging wel. Ik regelde zo dat ik mee kon rijden of een cokbinatie leende tegen betaling. Het was voor mij DE oplossing. Ik heb op een geven moment zelf een trailer gekocht want dat was moeilijker dan een auto regelen.

Niemand op een normale stal zou je laten staan als je paard ziek staat dus dat is een slecht excuus. Mijn vorige paard kreeg koliek en moest met spoed naar kliniek een trailer stond er in 1 minuut en ik had toen geen rijbewijs en trailer. Is dat wel zo ga dan maar naar een andere stal.

Ik had het anders gedaan:
- eerst E-rijbeijs gehaald (want dan kan je altijd zelf wel en een trailer huren.)
- adres zoeken waar je voor een redelijke prijs een trailer kan huren (hier kan het in woerden bij een benzine pomp).
- dan sparen voor een trailer en met 22 jaar mag je verwachten dat je die keuze zelf hebt. Mocht je nog studeren moet je je maar eens bedenken of het het wel waard is een trailer te kopen terwijl je het onderhoud niet kan betalen.

- Zorg dat je in niets afhankelijk financieel van je ouders, Maar ja zolang je studeerd kan je geen kant op. Zou ik het gewoon laten rusten enwachten totdat je wel een volwaardig inkomen hebt en het kan bekostigen.

Wie betaald je paard en de stalling?.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:35

Ik zou als ik jou was eerst mijn E achter B rijbewijs halen.
Als je dat hebt ben je een stuk onafhankelijker. En aan
een rijbewijs heb je je hele leven wat.

Dan kan je voor een paar keer misschien toch de auto van je ouders lenen en een kar lenen/huren etc.
In tussen tijd kan je sparen en uitkijken naar een trailer voor je zelf.
En misschien wel een grotere auto? Bijv. een bestelautotje? Een wat oudere vw caddy hoeft bij voorbeeld niet duur te zijn! Mijn vriend kocht er vorig jaar een witte voor onder de 2000euro. Van 1997? En die kunnen volgens mij best voor een 1paardstrailer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:42

farahmunda schreef:
En misschien wel een grotere auto? Bijv. een bestelautotje? Een wat oudere vw caddy hoeft bij voorbeeld niet duur te zijn! Mijn vriend kocht er vorig jaar een witte voor onder de 2000euro. Van 1997? En die kunnen volgens mij best voor een 1paardstrailer.

VW caddy voor een trailer??? brrr doodeng hoor. Kan me niet voorstellen dat deze auto;s een trailer mogen trekken??. En een 1 paard trailer is al erg moeilijk te krijgen en zou ik niet doen bij een paard wat toch moeilijk laat.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:45

Idd ik zou eerst maar eens uitzoeken of dat wel mag....

@ Prisca, waarom zou je dat niet doen? Dan heeft ie juist toch meer ruimte om te laden dan in een 2 paards trailer. Want het zijn toch vrijwel altijd 1,5 paards trailers? Of zie ik dit nu verkeerd?

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:49

volgens mij mag het wel. Je ziet ze wel vaker rijden! Ook wel met 1,5 paards.
het was maar een suggestie Knipoog Ik heb mijn caddy zelfs voor een 2paardstrailer (absoluut geen zware) gehad. Kon ie prima doen. Zelfs met een koe er in. Maar het mag volgens mij niet nee, 2paards is te zwaar.

Maakt het zo veel uit 1 paards of 1,5 voor een paard dat er niet goed op gaat? Paard moet er gewoon op, dat is toch het hele verhaal, die paar cm maken dan toch niet meer uit?
Naja ik ben wat dat betreft misschien ook wel een beetje zwart-wit.

Als ze eerst een E achter B rijbewijs haalt weet ze ook precies hoe zwaar een auto moet zijn om een bepaalde trailer te trekken. Dat wordt nml gevraagt op examen. Ik weet alleen de gewichten nu niet goed uit mijn hoofd.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:51

Ik snap het wel, het is ook geen aanval, slechts een advies Knipoog
Dat je het ziet wil niet zeggen dat het mag...
Stel dat het niet mag kom je daar niet mee weg, 'Ja je ziet het wel vaker meneer de agent, ik dacht dat het wel mocht'.
En zoiezo stel dat het niet mag en je krijgt een ongeluk, alles wordt uitgezocht,
als het dan niet blijkt te kunnen/mogen dan kun je fluiten naar je geld.

Tuurlijk moeten ze erop, maar als ze niet willen tja, dan lijkt mij dat ze makkelijker in die bredere trailer stappen, dan in die hele smalle.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:57

Lachen nogmaals als je rijbewijs EachterB haald. Weet je als het goed is precies wat mag.
Dan kun je kijken wat je prettig vind rijden en voor je paard.
En dan zoek je bijv. auto en trailer bij elkaar wat betreft gewicht mag, zoals je hebt geleerd voor je e achter B Knipoog
ok? Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:59

farahmunda schreef:
volgens mij mag het wel. Je ziet ze wel vaker rijden! Ook wel met 1,5 paards.
het was maar een suggestie Knipoog

Ja dat snap ik, ik reageerde alleen op dit stukje Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:00

tessii1991 schreef:

@ Prisca, waarom zou je dat niet doen? Dan heeft ie juist toch meer ruimte om te laden dan in een 2 paards trailer. Want het zijn toch vrijwel altijd 1,5 paards trailers? Of zie ik dit nu verkeerd?

idd eerst uitzoeken. Ik zag laatst een peugot 205 (oude) voor een 1.5 paards trailer LEVENSGEVAARLIJK. Tja zegt die persoon hij trekt het prima......tja totdat er wat gebeurt. Ik ga liever niet dat met een riskante combinatie.

Nou jullie praten over een 1 paards trailer ipv een 1.5 paards trailer. Die ruimte kan voor een paard wat moeilijk laadt juist de oplossing zijn.

Mijn vorige paard was gebaat bij een extra hoge/brede en vooral wit van binnen trailer. Donkere smalle trailer liep hij niet op.

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:07

Ik ken het wel een beetje ja...
Nou, ik reed eerst op een B pony en toen kochten me ouders een trailer (geen superdeluxe, mooie enz.) Maar gewoon een oud ding. Voor die B pony kon dat wel, maar inmiddels heb ik een E pony. En toen we die E pony erin hadden gezet, had ze die planken kapot geschopt. Maar dat is ook logisch, want dat stomme oude rotding is niet voor een E pony bedoeld. Maar me vader en moeder willen geen nieuwe kopen want die zien dat helemaal niet dat die trailer niet goed is. Grrrrr. Eb als ik er over begin loopt het ook elke keer weer uit tot ruzzie!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:13

Prisca schreef:
tessii1991 schreef:

idd eerst uitzoeken. Ik zag laatst een peugot 205 (oude) voor een 1.5 paards trailer LEVENSGEVAARLIJK. Tja zegt die persoon hij trekt het prima......tja totdat er wat gebeurt. Ik ga liever niet dat met een riskante combinatie.

Nou jullie praten over een 1 paards trailer ipv een 1.5 paards trailer. Die ruimte kan voor een paard wat moeilijk laadt juist de oplossing zijn.

Mijn vorige paard was gebaat bij een extra hoge/brede en vooral wit van binnen trailer. Donkere smalle trailer liep hij niet op.

ja dat was dus ook wat ik dacht, dat hoe breder het is, hoe aangenamer het is voor het paard om in te lopen, en idd hoogte en de kleur spelen ook mee Ja

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:14

JuulAlexia schreef:
Ik ken het wel een beetje ja...
Nou, ik reed eerst op een B pony en toen kochten me ouders een trailer (geen superdeluxe, mooie enz.) Maar gewoon een oud ding. Voor die B pony kon dat wel, maar inmiddels heb ik een E pony. En toen we die E pony erin hadden gezet, had ze die planken kapot geschopt. Maar dat is ook logisch, want dat stomme oude rotding is niet voor een E pony bedoeld. Maar me vader en moeder willen geen nieuwe kopen want die zien dat helemaal niet dat die trailer niet goed is. Grrrrr. Eb als ik er over begin loopt het ook elke keer weer uit tot ruzzie!

als het goed is moet je je trailer elk jaar laten keuren idd veel mensen doen het niet en dan hoor je vanzelf of ie door de keuring heen komt de ja of de nee.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:18

Onze VW golf trekt ook al jaren de trailer zonder problemen. Auto weegt zelf 1300 kilo, er mag 1350 kg achter. Het is een turbodiesel, ook koppeling kan het aan, daar is allemaal naar gekeken. Er staat ook weleens een grote volvo (benzine 170 pk) voor de trailer die 1600 kilo mag trekken, maar die ligt ie minder fijn achter. Voordeel van de golf is dat hij zonder trailer 1:19 loopt, en mijn vader rijdt heel veel.
We trekken er trouwens zelfs een 2 paardstrailer mee, met één paard. Dat scheelde helemaal niet veel in gewicht, ook niet zoveel in prijs, maar wel veel in ruimte en comfort. Bovendien is een bredere trailer juist ook weer veiliger, want hij ligt stabieler op de weg.
Een VW caddy zou dus ook wel moeten kunnen, maar ik denk niet een oudere van nog geen 2000€.
Het scheelt per trailermerk/materiaalgebruik behoorlijk in gewicht, en je moet er ook rekening meehouden dat een trailer vaak op de weegbrug een stukje meer weegt dan op papier. Mijn dealer had ook twee keer het gewicht op de folders staan, het gewicht op papier, en het gewicht wat ze zelf gewogen hadden met stangen, tussenschot en dergelijke erin. Scheelde soms wel 100 kilo.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:20

Je bent 22, studeert, geen eigen inkomen, en je wilt je spaargeld aan een trailer besteden, en je nare ouders maken daar ruzie over....schaam je je niet een beetje...?
Je vraagt in je beginpost hoe je dit moet "aanpakken". Wat dacht je van afstuderen, geld verdienen en je eigen broek gaan ophouden?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:24

wij hebben een VW golf 5 diesel, maar volgens mijn ouders mag die geen trailer trekken met 1 paard.
maarja als het wel mocht hebben ze alsnog geen zin om mee te gaan op wedstrijd, dusja Tong uitsteken

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:29

Huren is denk ik voorlopig het verstandigste. E rijbewijs halen, paps lief aankijken en zijn auto lenen. Als ik nu kijk naar de vaste jaarlijkse kosten van mijn trailer (150€ jaarlijkse keuring, 90€ verzekering) is dat toch bijna 250€ per jaar als er verder niks stuk gaat. Voor 30€ moet je ergens in de buurt wel een prima trailer kunnen huren, en daar zou je dus voor die 150€ al 8 keer mee weg kunnen, en dan heb ik het nog niet eens over de afschrijving die je op een trailer maakt.
Natuurlijk een eigen trailer kunnen pakken wanneer je nodig hebt is heerlijk, Ik heb ook 2-3 jaar gehuurd en had er na een tijdje ook de balen van, zeker van trailers die je huurt en waar vervolgens vochtplekken in de laadklep zitten, de remmen het niet zo goed van doen etc. Maar als je even zoekt lukt het vast wel ergens een fatsoenlijke trailer te huren, en dan is dat voorlopig een goede oplossing.

tessii1991 schreef:
wij hebben een VW golf 5 diesel, maar volgens mijn ouders mag die geen trailer trekken met 1 paard.
maarja als het wel mocht hebben ze alsnog geen zin om mee te gaan op wedstrijd, dusja :P

Volgens mij kun je als je het kenteken op een site (van RDW) invult zo zien wat er achter de auto mag. Het hangt ook een beetje van de motor af natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-08 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:50

Hmm, ik vind ook dat als je nog thuis woont en je ouders keuren het absoluut af dat je daar dan toch maar naar moet luisteren en zogauw je uit huis bent kun je zelf bepalen wat je doet! Vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje een onverstandige uitgave als je nog eens de deur uit moet, dat kost ook veel geld hoor! Wees tevreden met wat je hebt, denk dat veel studenten geen eigen paardje kunnen hebben! Maar goed, je schrijft dat je gesprek gaat hebben met je ouders, wie weet draaien ze bij maar anders zou ik het er nog maar even bij laten en kijken of je met iemand mee kunt rijden of iets kunt huren o.i.d. Succes!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:00

Kuggur schreef:
Je bent 22, studeert, geen eigen inkomen, en je wilt je spaargeld aan een trailer besteden, en je nare ouders maken daar ruzie over....schaam je je niet een beetje...?
Je vraagt in je beginpost hoe je dit moet "aanpakken". Wat dacht je van afstuderen, geld verdienen en je eigen broek gaan ophouden?

hihihi zo dacht ik er dus over. Toen ik die leeftijd was moest ik blij zijn dat ik naast mijn studie 1x per week kon paardrijden.

Vind de mensen tegenwoordig toch erg verwend.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:44

Fleurtje100 schreef:
tessii1991 schreef:
maarja als het wel mocht hebben ze alsnog geen zin om mee te gaan op wedstrijd, dusja Tong uitsteken

Volgens mij kun je als je het kenteken op een site (van RDW) invult zo zien wat er achter de auto mag. Het hangt ook een beetje van de motor af natuurlijk.

Owja goed idee Knipoog

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:46

LOL je hebt een beetje rare ouders.. Je bent 22 man..
Ik mag zelfs een veerboot (of helicopter) kopen als ik dat nou perse wil, zal mijn ouders echt worst wezen, hebben ze toch niks mee te maken? Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:58

Lepeltje schreef:
LOL je hebt een beetje rare ouders.. Je bent 22 man..
Ik mag zelfs een veerboot (of helicopter) kopen als ik dat nou perse wil, zal mijn ouders echt worst wezen, hebben ze toch niks mee te maken? Clown

Als jij die veerboot of heli zelf kan besturen is dat geen probleem nee.
Dat is in dit geval dus al een probleem, geen eigen auto die het mag trekken en waarschijnlijk(?) een E rijbewijs nodig die er niet is waardoor de ouders moeten rijden?

Mijn mening is ook dat je niet op het limiet van wat je mag trekken moet gaan zitten.
Als er plotseling iets gebeurt onderweg moet je trailer imo niet aan de haal gaan met je auto.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:06

Mijn vader heeft zijn vaarbewijs :+ :D ;) .
Sjah, dan moet ze daar iets aan gaan doen opzich.. En als ze dat niet kan/wil dan is dat vervelend.

Ik vind het eigenlijk meer dan logisch dat je ouders dat niet voor jou willen betalen, net als ik het logisch vindt dat ik op mijn leeftijd mijn eigen woonruimte/eten/zorgverzekering/boeken/collegegeld moet betalen.

you cant always get what you want..

Wat dat betreft zijn haar ouders dus eigenlijk helemaal niet raar, als het erom gaat dat ze het niet willen betalen. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-08 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:13

Prisca schreef:
Kuggur schreef:

hihihi zo dacht ik er dus over. Toen ik die leeftijd was moest ik blij zijn dat ik naast mijn studie 1x per week kon paardrijden.

Vind de mensen tegenwoordig toch erg verwend.

ROFL ROFL ROFL
Inderdaad, afstuderen, vaste baan, eigen woondoos, auto, rijbewijs, trailer.
Klinkt mij logisch in de oren.

Geniet van het feit dat je nu al een paard hebt!
Trailer komt vanzelf.

En niemand zal een ziek paard een trailer weigeren.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:33

Ik denk dat heel wat studenten je benijden om het feit dat je gewoon een leuke pony hebt en je je geld kan besteden aan setjes of geheel nieuwe uitrustingen ipv huur/boodschappen/collegegeld/enz.

Daar zou ik eerst eens goed over nadenken voor ik mezelf zo zielig zou gaan zitten voelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:46

Lepeltje schreef:
Mijn vader heeft zijn vaarbewijs Clown Haha! Knipoog .
Sjah, dan moet ze daar iets aan gaan doen opzich.. En als ze dat niet kan/wil dan is dat vervelend.

Ik vind het eigenlijk meer dan logisch dat je ouders dat niet voor jou willen betalen, net als ik het logisch vindt dat ik op mijn leeftijd mijn eigen woonruimte/eten/zorgverzekering/boeken/collegegeld moet betalen.

you cant always get what you want..

Mijne ook. Clown Duivel
Als ik het zou kunnen zou ik eerst eens het stallingsgeld maandelijks overnemen, maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
Ik zou het niet kunnen, mijn ouders mijn stalling laten betalen en zelf wel een trailer kopen.
Het is al heel wat dat je een paard hebt, zeker als student zijnde er zijn er zat die studeren en ook nog hun paard daarbij moeten onderhouden.

Woondoos.. das een orginele benaming. ROFL
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-12-08 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt