mijn moeder is het zat om mee te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:14

Yinari schreef:
En als je vader je brengt en je moeder je ophaalt? Dan delen ze de 'ellende' een beetje Knipoog. Of zijn de benzinekosten daar echt te hoog voor?

Een half jaar geleden had ik begrepen dat dat te veel benzine kost, nu wordt die keer extra rijden allang gecompenseerd door de lage benzineprijs en ben je in feite alsnog goedkoper uit, ook na een keer extra rijden Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:34

Is je moeder het er iberhaupt wel mee eens geweest toen, die pony?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:58

Ik kan best begrijpen dat ze er geen zin in hebben. Maar dan moeten ze je toch andere optie's geven. En anders hadden ze dat moeten bedenken voor ze die pony aan namen want ik neem aan dat ze daar toch wel over na gedacht hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:00

toen ik 12 was kreeg ik mijn eerste pownie, die heeft de eerste twee jaar ruim een uur fietsen gestaan......... en ik deed het! elke dag weer!!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:58

Ik geef je moeder helemaal gelijk dat ze er geen zin in heeft, maar dan moet ze wel met een oplossing komen: Ze laat je fietsen of ze brengt je gewoon.

Mijn ouders lieten mij vanaf jonge leeftijd al fietsen ... Heel soms brachten ze me, maar het is iets wat IK wil en Ik moet daarom moeite doen ... Ik fietste altijd door weer en wind wat niet fijn was, maar ik wil een paard verzorgen, je moet het er maar voor over hebben.

Ik heb een tijd gehad dat ik 3 kwartier naar stage moest fietsen en 3 kwartier/1 uur naar mijn verzorgpaard. Ik fietste dus 3 tot 3 en een half uur per dag omdat ik het wilde ...

Ik heb het idee dat je zelf ook niet echt doordramt dat je gewoon kan fietsen! Je bent al 14 en je gaat er niet dood aan (echt niet Knipoog Ik zou je moeder de keuze geven of je brengt me of je laat me fietsen.

Het is heel fijn om gebracht te worden, vooral met dit weer (I know) maar je moet begrijpen dat je moeder geen zin heeft om in de kou te staan en het kost ook best wat geld. En de fiets is gratis.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:22

hmm ik vind het allemaal best verwend klinken hoor.. vind eigenlijk dat je je aanstelt.
ga gewoon fietsen! Knipoog gratis, goed voor je conditie.. ik begrijp best dat je moeder er geen zin in heeft hoor! toen ik 11/12 was fietste ik ook door weer en wind een halfuur naar mn verzorgpony, echt geen ramp hoor, en nu (ben nu 14) fiets ik ook 3 kwartier heen, (en weer 3 kwartier terug natuurlijk Tong uitsteken) naar mn verzorgpony's.
en ik ken mensen die elke dag meer dan een uur moeten fietsen Knipoog

en neem ns een voorbeeld aan Kiwiko! Lachen
KiWiKo schreef:
toen ik 12 was kreeg ik mijn eerste pownie, die heeft de eerste twee jaar ruim een uur fietsen gestaan......... en ik deed het! elke dag weer!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:59

Yinari schreef:
Dat kan, maar mijn ouders hebben dit toch jarenlang zo gedaan Ja. En vele andere ouders ook, dus zo stom is het nou ook weer niet Knipoog

Het probleeem is alleen dat het meestal als normaal en vanzelfsprekend wordt gezien Lachen.

Over de benzinekosten... misschien nu wat minder, maar wat dacht je van de tijd?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:07

Ik snap het wel, Zap. Ik vind het ook zeker niet de normaalste zaak van de wereld. Ik ben wel heel blij dat ze het altijd gedaan hebben Lachen.

Punt is dat TS nu een oplossing zoekt waarmee haar moeder het ook een beetje eens is. Het kost nog altijd méér tijd om erbij te blijven dan om heen en weer te rijden (mits je natuurlijk wel een paar uurtjes bij de pony blijft). Dan is dat voor haar moeder toch aantrekkelijker?

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:41

ik ga haar met kest een leuk kadeau geven met een puzzelboekje en ik ga in het weeked vaker fietsen. van me vader mag ik het wel dus nu uiteindelijk van me moeder ook.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:44

DNIEZE schreef:
Misschien dat je iniedergeval wel op een zaterdag en zondag zelf op je fiets kan gaan, dan heb je de hele dag om naar je pony te gaan en dan is het ook nog licht als je terug naar huis gaat.
En staat er misschien niet nog een pony bij je opa die jou vriendin kan verzorgen?
Dan kunnen jullie er samen heen gaan?
Of als er nog andere mensen staan dat je soms met elkaar rijdt?
Dat doe ik ook namelijk. Haha!
Succes!

er zijn zat pony's die verzorgt kunnen worden, maar of me vriendinnen hebben niks met paarden of ze moeten zelf al. maar ik ben nu eindelijk op een oplossing gekomen Lachen
bedankt iedereen Lachen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:01

Vroegah.... ja dat is al weer heel wat jaartjes geleden fietste ik ook heen. Maar op de terugweg als het donker was ging de fiets bij pa in de kofferbak. Daar zou ik proberen je moeder van te overtuigen dat je zelf heen fietst en je moeder je weer ophaalt, hoef je ook niet in donker te fietsen. Dat mocht ik nl. ook nooit, alleen in donker fietsen Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:02

Mag ik vragen hoe het opgelost is?

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:04

2 jaar geleden ong. toen ik nog geen eigen paarden had, heb ik ook ver moeten fietsen voor mijn verzorgpaard. En dat was denk ik wel dik een uur fietsen, in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:15

moonfish13 schreef:
Mag ik vragen hoe het opgelost is?

Moeilijk he, lezen.... Paar posts boven je:

Blue_Angel schreef:
ik ga haar met kest een leuk kadeau geven met een puzzelboekje en ik ga in het weeked vaker fietsen. van me vader mag ik het wel dus nu uiteindelijk van me moeder ook.

@ Blue_Angel: fijn dat jullie zo toch tot een oplossing hebben kunnen komen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:20

Excuse me Nouks, ik ben ook maar een mens!
Dat kon toch ook wel iets vriendelijker niet?
Ik kan ook wel eens ergens overheen lezen.