Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:55

pionnen ophangen zodat ze niet tegen de wand kan trappen?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:40

aisie schreef:
Hey wat een goede tip! Dat ga ik ook proberen denk ik.
Maar maak je die strobalen nog ergens aan vast? En wordt de stal dan niet erg klein?
Ben wel benieuwd!

Nou mijn paard trapt zeg maar tegen 1 kant, en daar zet ik ze neer( en ik heb stallen van 5 bij 5:P dus ze worden niet snel te klein) Ik leg er bakstenen onder zodat de urine er niet in kan.
Je moet ze wel met de gesneden kant naar boven toe doen, dat valt het wel mee wat voor een ruimte deze in beslag nemen. en doen ze er wat langer over voordat ze deze kapot getrokken hebben. Wel goed uitkijken dat als ze ze stuk hebben je ze eruit haalt want anders kunnen ze in de draden gaan staan van de pakjes.

Bij mij helpt t in ieder geval:D blij blij blij

__Mattie__

Re: Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:17

Ik had dat ook met mijn paardje maar die staat nu op de manege
En als hij tegen de stalduer aan botste dan gaven wij hem geen aandacht en toen stopte hij ermee
Missschein moet jij dat ook probren??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:27

__Mattie__ schreef:
En als hij tegen de stalduer aan botste dan gaven wij hem geen aandacht en toen stopte hij ermee

helaas werkt dat niet altijd, mijn pony doet het tijdens het eten van krachtvoer en s`nachts
dan krijgt ze echt geen aandacht
bij haar is het erger als ze hengstig moet worden,dan is het een week gedonder en daarna weer minder
ze staat de hele dag op de paddock alleen met voeren en s`nachts binnen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:37

__Mattie__ schreef:

Helaas dat werkt niet;) maar miss zoals je al hebt gelezen hebben we een toepasselijke oplossing gevonden:D

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:34

Ten eerste valt het mij ook hier weer op dat iemand die een oplossing vraagt voor een probleem, op allerlei manieren aangevallen wordt, met allerlei wijsheden, stellingen en aannames heel vervelend!

Ladylike, je hebt een goede oplossing gevonden voor een vervelend probleem!! Fijin dat het werkt, lang geleden hadden wij ook zo'n paard op stal, hij schopte door de murern heen, en de veearts is meerdere malen opgeroepen om zijn benen weer op te lappen. Ten einde raad heeft het paard s'nachts kluisters omgekregen, geen fijne oplossing maar het schoppen was over! (lijkt miss op quit kick, weet ik niet)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 17:39

Fidele schreef:
Ten eerste valt het mij ook hier weer op dat iemand die een oplossing vraagt voor een probleem, op allerlei manieren aangevallen wordt, met allerlei wijsheden, stellingen en aannames heel vervelend!

Ladylike, je hebt een goede oplossing gevonden voor een vervelend probleem!! Fijin dat het werkt, lang geleden hadden wij ook zo'n paard op stal, hij schopte door de murern heen, en de veearts is meerdere malen opgeroepen om zijn benen weer op te lappen. Ten einde raad heeft het paard s'nachts kluisters omgekregen, geen fijne oplossing maar het schoppen was over! (lijkt miss op quit kick, weet ik niet)

Wie bedoel je nu? :o En ja klopt je word direct aangevallen, je kent tenslotte je paard het beste en weet ook wat andere mensen niet weten, maar paard wil gewoon binnen staan, als de deur open is vertikt ze het om naar buiten te gaan.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:44

Ik bedoel dat jij aangevallen werd/wordt, ik vind dat jammer, er zijn erg veel 'kenners' op Bokt die echt overal verstand van hebben!!!! ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:47

Ik heb inmiddels ook een paar strobalen op de plek gezet waar ze normaal altijd staat te schoppen. Ben benieuwd!
Het is nogal een slimme tante dus ik vrees dat ze gewoon een stuk verderop gaat staan trappen, maar we wachten het af.
Tot nu toe vind ik dit wel een hele goede tip moet ik zeggen! Kost ook weinig. Hopelijk helpt het bij mijn paard ook.

Enne..... mijn paard wil dus ook graag naar binnen. Ze heeft samen met dr moeder vanaf vanmorgen 9 uur voor de draad in de wei staan wachten tot ze weer naar binnen mocht. Ondanks dat ik er een bult hooi had neergegooid. Dus ik heb ze net maar binnen gehaald, ze waren maar wat blij dat ze weer in hun stalletjes stonden.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:25

aisie schreef:
Ik heb inmiddels ook een paar strobalen op de plek gezet waar ze normaal altijd staat te schoppen. Ben benieuwd!
Het is nogal een slimme tante dus ik vrees dat ze gewoon een stuk verderop gaat staan trappen, maar we wachten het af.
Tot nu toe vind ik dit wel een hele goede tip moet ik zeggen! Kost ook weinig. Hopelijk helpt het bij mijn paard ook.

Enne..... mijn paard wil dus ook graag naar binnen. Ze heeft samen met dr moeder vanaf vanmorgen 9 uur voor de draad in de wei staan wachten tot ze weer naar binnen mocht. Ondanks dat ik er een bult hooi had neergegooid. Dus ik heb ze net maar binnen gehaald, ze waren maar wat blij dat ze weer in hun stalletjes stonden.

Super, ik hoop voor je dat het helpt, het heeft ons heel wat ergernis bespaart! Oh trouwens als het niet helpt moet je overal even wat baaltjes neerzetten tegen de wand. ook al is het maar voor 1 nacht;) dan weet je of het helpt :D :D
Laat je morgen nog even weten of het heeft geholpen??
Edit: wat toegevoegd
Laatst bijgewerkt door ilsse op 06-03-09 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:27

Fidele schreef:
Ik bedoel dat jij aangevallen werd/wordt, ik vind dat jammer, er zijn erg veel 'kenners' op Bokt die echt overal verstand van hebben!!!! ;)

Ja klopt.... jammer is dat he:) je kunt natuurlijk ook elkaars mening en doen van laten respecteren!Maar ik heb in ieder geval een oplossing bedacht, en hoop ook dat meerdere bokkers hier wat aan hebben!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:38

En natuuuurlijk heeft ze een lief vriendinnetje zodat ze zich niet kan vervelen, ook hebben wij half open boxen. zodat ze lekker aan elkaar kunnen krabbelen, hihi

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:13

en trapt ze nog steeds zo vaak tegen de wand?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:07

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of dit advies de revue al gepasseerd heeft, maar wat een erg effectieve manier is is het volgende.
Hang langs de wand waar het paard tegenaan trapt enkele dikkere kettingen. Gegarandeerd dat het ophoudt.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:38

xx_ladyilse schreef:
Heb de dierenarts nogmaals laten komen, nu omdat haar benen dik werden. Virale infectie was het gevolg. Maar dus niet door het trappen:S:S:S en ze trapt nog!!!! ik weet het niet meer?? Ze komt genoeg naar buiten( de hele dag!) en heeft genoeg hooi en speeltjes voor snachts. ik word er langzamerhand echt gek van dat gestamp:S:S:S Heeft iemand hier een verklaring voor, medisch of kan ik dit verhelpen:S ik ben radeloos

Hoi, een paard bij ons deed dat ook.
Boos worden hielp niet (wist niet erg goed wat hij fout deed)!
Wij hebben een machine gekocht die is gevuld met water .... L, en die hing bij zijn stal.
Elke keer als het paard tegen de stalwand trapte kreeg hij 2 straaltjes water op zijn lijf.
Hielp super goed!
Na 1 week was het helemaal weg top.
Sinds die tijd nooit meer tegen de stalwand getrapt!
De machine heeft er altijd gehangen (nu nog).

.M.V.G. Mandy!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 10:32

Mustang1995 schreef:
xx_ladyilse schreef:
Heb de dierenarts nogmaals laten komen, nu omdat haar benen dik werden. Virale infectie was het gevolg. Maar dus niet door het trappen:S:S:S en ze trapt nog!!!! ik weet het niet meer?? Ze komt genoeg naar buiten( de hele dag!) en heeft genoeg hooi en speeltjes voor snachts. ik word er langzamerhand echt gek van dat gestamp:S:S:S Heeft iemand hier een verklaring voor, medisch of kan ik dit verhelpen:S ik ben radeloos

Hoi, een paard bij ons deed dat ook.
Boos worden hielp niet (wist niet erg goed wat hij fout deed)!
Wij hebben een machine gekocht die is gevuld met water .... L, en die hing bij zijn stal.
Elke keer als het paard tegen de stalwand trapte kreeg hij 2 straaltjes water op zijn lijf.
Hielp super goed!
Na 1 week was het helemaal weg top.
Sinds die tijd nooit meer tegen de stalwand getrapt!
De machine heeft er altijd gehangen (nu nog).

.M.V.G. Mandy!

Volgens mij weet ik wel wat je bedoeld, maar deze is volgens mij ongelovelijk duur

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:23

Mijn paard is de laatste dagen weer zo "actief" aan het trappen (lees smorgens 4 - 5 uur :( ) dat ik haar maar buiten heb gezet voor de nacht. De buren worden er ook helemaal knetter van, die doen ook geen oog dicht zo.
Ze krijgen hier om 12 uur snachts nog flink hooi ook en madam ziet er onderhand uit als een olifant zo dik is ze. Dus voorlopig blijft ze maar gewoon buiten in de kale wei zolang het niet heel hard regent en ondertussen ga ik proberen om rubbermatten te vinden waarmee ik de stal vol ga hangen. Ze vind er niks aan buiten want ze loopt alleen maar heen en weer voor de draad. Maar ja, ik heb verder ook even geen andere oplossing. Ze schopt zichzelf ook helemaal kreupel zo, dus we moeten toch wat. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:54

Een van mijn paarden houdt ook van stampen en graven. De beste oplossing: gewoon naar buiten! Dan heeft iedereen rust en 't paard heeft 't naar de zin.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:05

Mijn paard heeft het dus helemaal niet naar de zin want ze loopt de hele wei kapot omdat ze weer naar binnen wil. Maar ik heb haar toch maar gewoon buiten gelaten vannacht en kijk ondertussen wel voor een andere oplossing. We konden in iedergeval lekker slapen zonder dat gebonk aan te horen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:28

Ook als je paard met meerdere paarden staat?
Als de anderen binnen staan, en één is buiten, dan is het logisch - ze willen gewoon in de buurt van de groep blijven.
ik zet ze twee aan twee!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:35

Dat kan dus niet. Ze staat overdag bij dr moeder in de wei maar die wil ik niet buiten hebben snachts want die heeft zwaar zomerexceem en is nog herstellende van een zware koliekoperatie. Bovendien vind die het doodeng in het donker buiten dus dat wordt m zowiezo niet. Mn ruin staat altijd apart van de merries want die schopt ze helemaal aan flarden helaas en ook hij heeft zomerexceem en wil ik savonds op stal hebben. Dus ze moet wel alleen naar buiten. Maar in de zomer staat ze wel vaker alleen buiten snachts en dan is ze wel rustig, dus ze went er wel weer aan.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:37

Ik heb niet je hele topic gelezen, maar wat bij een paard van ons heeft geholpen is het ophangen van rubberen matten. Deze matten hang je een centimeter of 5 van de wand af (aan een balkje dat je aan de muur schroeft) en niet helemaal tot op de grond. Als je paard dan tegen de mat trapt dan maakt het geen lawaai, ze kan zich niet bezeren en er komt lucht achter de mat vandaan. Dit laatste vinden ze vaak niet prettig. Al met al heeft het bij die van ons veel gescheeld. De rubberen matten waren oude transportbanden. De kosten vielen ons nog wel mee. Ik zou eens moeten zoeken hoe veel precies. Het is al weer even geleden.

Succes ermee.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:44

Citaat:
maar die wil ik niet buiten hebben snachts want die heeft zwaar zomerexceem

??? Een paard met eczeem kun je beter 's nachts buiten hebben ( als na zonsondergang de mugjes weg zijn tenminste) dan overdag!
En een eczeemdek wil wel helpen natuurlijk voor als bij zonsopgang de mugjes weer komen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:49

Het barst hier savonds van de vliegjes, en snachts ook, dat hebben we al lang uitgevogeld, en exceemdekens e.d. weten we alles van en zijn hier ook ruimschoots aanwezig. Maar dat is niet afdoende, we wonen hier midden in de bossen en de beste oplossing is gewoon om een uur of 4 opstallen en smorgens na 9 uur weer naar buiten. We hebben al 9 jaar een zware excemer en hebben het zo helemaal onder controle.
Maar goed, dat is weer een hele ander discussie. We gaan rubbermatten ophangen en ik denk dat we dan wel van het probleem af zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:51

Een off-topic tipje dan maar: heb je Hippo EX Cema al eens geprobeerd? Ik hoor daar goede dingen over.