Rijden met bril...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PonyLovert

Re: Rijden met bril...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:42

Bedankt,ik ga eens proberen met die citroen dingen en ga er ook eens met mijn spring-instructrices over hebben

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:01

Misschien een keer zonder proberen? En als dat niet gaat, proberen iets ontspannender te rijden? Ik heb zelf geen bril maar misschien kan je er wat mee ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:16

Lenzen tijdens het rijden vind ik echt prettiger dan een bril!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 01:00

Ja maar dat is dus juist het probleem. In de verte zie ik slecht, erg wazig dus bril afzetten is gewoon geen optie. Ik zou dolgraag lenzen willen maarja, ik heb geen geldboompje in de tuin.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 01:09

ligt idd aan het montuur. met mijn huidige bril kan ik absoluut niet rijden. Deze wiebelt te veel op mijn neus. Ik heb min 13 dus afzetten is geen optie. Ik rij dus altijd met mijn reserve bril. Die zit stevig op mijn neus en beslaat alleen maar bij warm weer in combinatie met een hoge luchtvochtigheid... en zelfs dan is de oplossing simpel... zolang ik niet stil ga staan beslaat ie niet....

Wanneer jij er vaker last van hebt zul je dus op zoek moeten naar een steviger montuur...

lenzen zijn handig maar niet altijd een oplossing.Ik heb dik 15 jaar lenzen gedragen maar op het laatste had ik 2 keer een kras op mijn hoornvlies omdat ik een vuiltje onder het rijden/poetsen onder mijn lens had gekregen. |(

Succes ermee

xxxkimmxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:35

Je hebt ook een spuitbus, dat moet je dan op je glazen spuiten en dan beslaat je bril minder snel ofsoo! haha ooit eens gehoort!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:39

xxxkimmxxx schreef:
Je hebt ook een spuitbus, dat moet je dan op je glazen spuiten en dan beslaat je bril minder snel ofsoo! haha ooit eens gehoort!

Heb ik idd ook wel is gehoord, maar of het werkt?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:37

tja, dat zeggen ze ook van afwasmiddel.... ik heb het zelf nooit gedaan, maar als het je stoort... why not..

Hester16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:16

Ook ik heb ruim drie jaar met bril gereden, durfde het niet met mijn (harde) lenzen aan aangezien stof en vuil niet zo prettig is in combinatie met lenzen. Toch maar eens gaan proberen, en zolang ik in een buitenbak rijd en het is geen voorjaar bevalt het prima! Ik kan trouwens ook met bril rijden hoor, alleen dat beslaan is erg irritant inderdaad. Er bestaat een bepaalde vloeistof die dat tegen gaat, dan zou je eens moeten informeren bij je opticiën.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:22

ik heb er ook wel wat last van. maar ik heb meer last van traanogen als ik in het pc zit... alleen met springen heb ik er dan last van
lenzen werkte bij mij niet :o
ik heb een sportbril, maar ook dat helpt weinig... en dat kostte een vermogen!

misschien ooit in de toekomst eens de nachtlenzen proberen

octopussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:16

vroeger altijd met bril gereden, nooit geen probleem..mr nu ik met lenzen gewend ben, vind ik met bril rijden lastig!
of afzetten, of lenzen dragen. .(of alleen stappen.. hihi..)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:28

Rij al jaren met bril en heb nergens last van. Mss werken jullie te hard op je paard of ben ik reuze lui? :D Dat je bril afzakt, komt omdat 'ie niet goed zit/past. Als ik onverwachts vliegles krijg, zit m'n brilletje nog gewoon op z'n plek. Met dit weer vind ik m'n bril altijd te klein; krijg altijd van die traanogen en dito wangen van de koude wind. Hebben jullie dat ook?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:06

Ja ook altijd traanoogjes!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 02:20

ja traanogen :o verschrikkelijk... dan zijn mijn afstanden in het pc meestal een stuk minder :o :P
dan heb je geheit een balk aan je broek :D
zwaar irritant...
mensen altijd maar vragen waarom ik huil :)

lametijnsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:39

Ik zou hem ook afzetten als ik jouw was. Als je van het paard valt op je hoofd en je bril breekt zitten er misschien wel scherven in je ogen.

Dit lijkt me sterk maar een ongeluk zit in ene klein hoekje ;)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:40

Lametijnsh: jij bent duidelijk niet brildragend. Wat dacht je waarom mensen een bril dragen? Voor de leuk? :P
Zonder bril krijg ik veel grotere ongelukken, geloof me. Over het algemeen hebben brillen nauwelijks meer echt glas, bijna altijd kunststof (tenzij je een grote sterkte hebt). Ik val niet zo heel vaak, maar als ik ga dan land ik altijd op m'n hoofd, nou ja, cap. Als je echt op je snuit valt, vangt je neus de klap wel op. :D

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:44

als ik mijn bril niet op heb dan hoef ik al helemaal niet het pc in (lees: 1.35m parcoursen ;) ) want dan zie ik helemaal geen afstanden meer

ben een x heel apart van het paard gevallen, waarbij het glas van mijn bril uit het montuur vloog... breken doet het niet zo snel... ff zoeken en gelukkig kon ik het glas weer in het montuur krijgen (half montuur,onder was het open, met een draad)

FGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:54

anti condens te koop in de betere sportzaak waar je ook ski spullen kan kopen.

Bananenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:37

Lang leven de lenzen!

Eigenlijk vind ik alles met bril vervelend.
Maar met rijden doe ik hem echt niet op!
In de winter beslaan je glazen, zit i niet goed vast vliegt i weg, krijg je een kopstoot van je paard is je bril stuk.
Drama dingen brillen!
Maar stof in je lens is ook niet echt lekker ;(

Ach elk voordeel heeft z'n nadelen :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:47

Ik heb al jaren een bril, en heb er eigenlijk heel weinig last van. Ja, als ik nu lang buiten ben geweest bij de paarden en dan even naar binnen ga, dan zie ik niks meer.
Maar met rijden nooit last van gehad, beide keren dat ik viel ook niet.
Ja, één keer in het begin dat ik mijn bril had, en het paard waar ik op zat ging er bokkend van door. Ging er maar één ding door mijn hoofd, zorgen dat ik mn bril op hielt:p

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:03

Bij de dierentuin heb je zo'n vochtig binnen gedeelte, waar je bril altijd beslaat.
Daarom heb je voorin dat hok een blazer (soort handen droger) waar je je bril
onder moet houden, en dan beslaat hij niet.

Dus misschien even fohnen voordat je gaat rijden ofso? haha :o

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:05

Hier hetzelfde probleem!! Ik heb -11, dus zonder rijden kan ik niet! Eerder altijd lenzen gehad, maar daar heb ik op dit moment problemen mee, dus de bril moest weer op! Ogen laseren was ook geen optie, want ik heb te dun netvlies! Sportbril heb ik ook naar gekeken, maar die zijn me te duur, waarschijnlijk mag ik over 4 maandjes over naar Harde lenzen (ik had zachte) dus dan is het probleem weer opgelost!

Ik knoei lekker verder met mijn smerige bril, beslagen en afzakkende bril!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:19

ik heb een sportbril, maar dat helpt niks hoor :o
zonde van je geld :o

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:35

Wat is het verschil tussen een bril en een sportbril??

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:46

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor sterkte heb je?
Ik heb zelf beide ogen -1.50.
Draag lang niet altijd een bril en weet dat ik mezelf daarmee wel eens tekort doe.
In de auto draag ik wel altijd een bril maar m'n paard slaat deze nog al eens van m'n hoofd af, dus met rijden doe ik altijd zonder, of ik moet dan al net lenzen in hebben.

Ik weet waar de letters zitten in de bak, en dat ik geen gezichten zie ed dat boeit me dan niets, als ik maar rustig mijn les kan rijden.

Lenzen zijn wel duurder als een bril, maar met maandlenzen kun je vaak wel wat langer doen, en zeker als je ze niet iedere dag in
hebt (controleer wel het vloeistofniveau).

Ik heb beide en als ik tijd heb dan doe ik lenzen in, moet ik snel dan draag ik m'n bril. En met paardrijden is het lenzen in of zonder.