wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:44

Robijntjah schreef:
Jaaaaren geleden op concours in Mariahout...

Tijdens het losrijden al gevallen, en toch de parade willen rijden Vork

Pony ging compleet over de flos, en ik viel en bleef vasthouden... Springt ie vol op mijn rug (met kalkoenen Clown )!

Uiteindelijk was ik nog wel 2e Clown

auu!! heb je er zelf niks aanover gehouden dan? lijkt me toch niet zo lekker... Bloos

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:16

Ik heb mezelf een keer zo hard voor l*l gezet.
Volgens mij was het in 2003..
Ik had sinds lange tijd weer wedstrijd met mijn pony Blando, ik was zo zenuwachtig als iets en natuurlijk voelde mijn pony dit.
Er stond een camera langs de bak en er hingen allemaal spandoeken op plekken waar ze nooit hingen.
Mijn pony schrok toen gewoon een paar keer en ik kreeg hem er niet langs, maar dit was gewoon mijn eigen onkunde dat ik hem er niet langs kreeg.
Ik ben er toen afgesprongen en heb hem met de zweep geslagen en heb tegen hem staan schreeuwen en tieren.
Ik vind het nog steeds zielig voor Blannie, haha schaam me er nu nog voor en het is toch al heel lang geleden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:19

Heel saai eigenlijk.
Hengstige merrie.
Die tijdens diagonaal uitgestrekte draf in 60 m bak tijdens je Z proef,
stil gaat staan en niet meer vooruit te krijgen is Boos! , daar sta je dan!
En het was het 2e onderdeel.

Bewijs is weer geleverd, je komt nergens als je paard niet van plan is om mee te werken.
En Sjol was die dag niet van plan om ook maar iets voor het baasje te doen.
Achteraf hebben we ons uiteraard doodgelachen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:32

ach ja, zie ze maar eens om te "praten" dan he Knipoog

haha die van mij had ook geen zin om te luisteren, die dacht ik loop alle hekjes wel lekker omver en ik doe alles, maar niet op het moment dat zij het wil... Vingers aflikken (***knol Tong uitsteken )

maar dat is helaas ook nooit meer over gegaan=verkocht.. Ach gut

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:35

Jaaaaaren terug ging mijn paard net voor het starten van de kampioenschappen op mijn dikke teen staan. Ik kon echt niet meer normaal lopen. Toch nog gereden en GEWONNEN!!!!! maar de nagel van mijn teen was volledig kapot..... auw..... Dat heeft echt jaren geduurd voordat dat weer 100% was.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:46

Wat ik heel vervelend vond op concours, was laatst. Toen kwam ik aan en bleek dat er vier keer 2 proeven ( 8 dus ) voor mij waren uitgevallen. Hierdoor liep het zo erg in dat ik uiteindelijk maar 10 min. los heb kunnen rijden, terwijl we altijd wel een half uur nodig hebben. Los dan even 10 min. pauze in ofzo.
En tijdens onze eerste buitenwedstrijd zo vaak buiten de bordjes om gegaan dat we gediskwalificeerd werden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:49

1. Paard niet op de tariler krijgen...
2. Lampen die uitgaan tijdens de proef/indoor, waardoor niemand nog íéts zag, en ze kregen ze eerst ook niet meer aan...
3. Met paard en al onderuit gaan, en een paard hebben dat dan ook gewoon blijft liggen, lekker bijbruinen...
4. A-C binnenkomen, 3 meter voor de jury, leunt de schrijfster op de tafel waardoor die een stuk omhoog komt. Paard maakt een sprong, en toen lag ik ernaast......
5. Vader die vergeet dat we op concour zouden gaan (komt érg vaak voor).. Waardoor je nog veel te laat komt, nadat je in paniek naar huis hebt gebeld dat hij nog steeds niet op stal is..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 02:49

Dat me pony er vandoor ging tijdens het inrijden.
Dwars door alle ringen. Ik schaamde me zo. Echt k/t haha.

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:11

ik heb van die dingen die je in tekenfilms ziet,
jaja deze is bekend:
tijdens een springwedstrijd als je al helemaal in verlichte zit zit en je bent er helemaal van overtuigd dat je pony gaat springen dat hij dan gewoon vanuit galop gaat weigeren en dan voorover vallen en in de waterbak vallen Boos! Bloos

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:39

Op wedstrijd verging het mij meestal niet al te best. Zoals ik al eens eerder schreef had ik nogal last van wedstrijdzenuwen. En wat voor! De proef rijden was er meestal niet bij, ik was veel en veel te zenuwachtig. Bovendien gaf mijn ros altijd snuivend en rochelend aan dat ze nog liever dood viel dan dat ze op dat griezelig net gemaaide veldje een paar keer in de rondte wilde draaien. Mispunt! Hamer

Maar ik schreef dit stuk om jullie mijn vervelendste ervaring mee te delen. Ik laat jullie eerst even kennis maken met mijn rijdier; een ongelofelijk zenuwachtig, hard met zijn edele benen slaand en overdonderend luid snuivend stuk verdriet, verder nog gekenmerkt door haar helsblauwe ogen die vuurspugen als ze ook maar iets ziet wat haar niet aantaat. Moeilijk typje dus. Met andere paarden in een bak was totaal onverantwoord (nou goed, levensbedreigend) , als ik de kenners moest geloven die een poging hadden gedaan mijn rijdier op te leiden.

Het verhaal. Ik en mijn viervoetige draak waren voor ons doen rustig op wedstrijdterrein aan het losrijden. Ik en mijn dier, rijdend in een fikse galop waarin in ik de schouderbinnenwaards probeerde te oefenen, stormden langs een grote veewagen waarin zich naar mijn idee geen enkel levend wezen bevond. Dat viel tegen, er stapte een jong meisje uit. Ik schat net 12 jaar ofzo. Ze meende het beter te weten! Ze floot me naar zich toe en beval me van mijn edeldier af te stappen. Ik, tamelijk overdonderd door het krachtige stemgeluid van het tengere wannabe topruitertje dat voor me stond, sprong enthousiast van mijn vierpoot af. `Laat maar zien wat je in huis hebt!` Dat riep ik de jongeling toe. Zij op haar beurt, sprong op mijn dier en begon geestdriftig te rijden. Ze meende dat ik het edeldier te veel opfokte met mijn constante stemhulpen in de vorm van paniekerig schreeuwen dat roslief de andere kant op moest wenden.

Zij zou het even beter weten. We zouden een springproef moeten gaan rijden volgens de jonge paardenfreak, die zich als een superster voelde op de rug van mijn vurige machthebber. Een springproef met mijn edeldier? Nooit. Hij sterft nog liever tenmidden van een team brandweerlieden dat het vuur in zijn ogen probeert te doven dan dat hij over zo´n houten plankie hupt. Maargoed, als je een fanatieke jongeling laat rijden, dan mag je geen tegengas geven. Dus vooruit, op naar de springring. Niks geen losspringen, gewoon meteen het parcours in denderen, was de strategie van mijn jonge roedelleider.

Zo gezegd zo gedaan, in slechts 1 seconde verplaatste mijn vurige vierpoter zich van het dressuurterrein naar het 3 kilometer verderop gelegen springdomein. Daar moest de jongeling met mijn dier de ring in, en daar gebeurde het, ze kruiste een ander paard. Een kanariebonte shetlander die net een foutloos 1.40 parcours had gelopen. De shetlander keek eventjes venijnig naar mijn rijdier, die compleet paniekeerde en met (ja, ik heb het gemeten want ik had zoals gewoonlijk een snelheidsmetertje op mijn paard bevestigd) 300 kilometer de uur terug naar zijn eigen veilige stalletje stromde. De meid was niet heel de rit blijven zitten, ergens halverwege is zij waarschijnlijk van mijn stalen vierpoot gekieperd. We hebben zowel haar, als alle tuigage van mijn paard nooit meer teruggevonden. Zij zijn groot en ik is klein!

Fietjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:55

tijdens mijn eerste crosstraining. Mijn pony werd zo jolig dat hij begon te bokken. Ik viel voor hem en toen liep hij over mij heen. Hij stond niet op me, maar raakte me wel. Ik lach met mijn gezicht naar boven dus ik zag hem lopen. Dat kan ik nu nogsteeds voor me zien.
Ik heb er uiteindelijk alleen een gekneusde schouder aan over gehouden.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:12

Het allerallervervelendste wat mij ooit is overkomen is dat Demo besloot terug naar zijn eigen stal te rennen vanaf het wedstrijdterrein. Dit was op ca. 40 minuten stapafstand, hierbij is hij in volle rengalop een 80km weg overgestoken, een drukke busbaan, dwars door een woonwijk. Ong. 5 minuten van stal af konden we hem pas vangen. Dit was echt een nachtmerrie. Ik heb nog nooit zo hard gerend.

Voor de mensen uit de omgeving: Demo is vanaf de Utrechtse Manege (Midland) via het park de Utrechtseweg overgestoken en toen door Rijnsweerd langs de Krommerijn richting de Koningsweg (we hebben hem gevangen vlakbij het stadion).

Hoe het gebeurde, ik was mijn laarzen aan het aandoen en Demo's bazinnetje was bezig met zijn peesbeschermers. 1 onbewaakt ogenblik en weg wassie.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar jee, wat waren we geschrokken.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:13

Ptries schreef:
Het allerallervervelendste wat mij ooit is overkomen is dat Demo besloot terug naar zijn eigen stal te rennen vanaf het wedstrijdterrein. Dit was op ca. 40 minuten stapafstand, hierbij is hij in volle rengalop een 80km weg overgestoken, een drukke busbaan, dwars door een woonwijk. Ong. 5 minuten van stal af konden we hem pas vangen. Dit was echt een nachtmerrie. Ik heb nog nooit zo hard gerend.

Voor de mensen uit de omgeving: Demo is vanaf de Utrechtse Manege (Midland) via het park de Utrechtseweg overgestoken en toen door Rijnsweerd langs de Krommerijn richting de Koningsweg (we hebben hem gevangen vlakbij het stadion).

Hoe het gebeurde, ik was mijn laarzen aan het aandoen en Demo's bazinnetje was bezig met zijn peesbeschermers. 1 onbewaakt ogenblik en weg wassie.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar jee, wat waren we geschrokken.

dat moet zeker schrikken zijn geweest! had maar net die 1e auto op het verkeerde moment hoeven zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Bellona_KJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:12

Op een wedstrijd rond de kersttijd waren er kerstboompjes geplaatst bij iedere letter van de bak. Paard liep de sterren van de hemel op het inrijterrein, maar hij wou niet langs de kerstboompjes... We hadden nog net geen verliespunt Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:57

mijn super nuchtere en bomproof Tinker op het kringkampioenschap:

als het het goed zouden doen..maakten we kans om naar de overijsselse te mogen. peerd was er rijtechnisch klaar voor.. ik ook, we beginnen de proef...

en kwamen nooit voorbij de E-B lijn Nagelbijten / Gniffelen

mijn bomproof Tinkertje vond namelijk de sneeuwman versiering in de hoek zodanig gevaarlijk.. dat ze het werkelijk VERTIKTE ook maar 1 meter dichterbij te komen. ben 10 minuten bezig geweest, afgestapt, laten zien, niets hielp.
uiteindelijk de proef gereden ( zeer speciaal.. alle oefeningen op 1 grote volte bij A ipv de hele bak Clown ) en had uiteindelijk 151 punten.. wat ik nog best hoog vond voor wat we hebben laten zien Clown

daarna godzijdank nooit meer zoiets meegemaakt,maar vond dit toch ons meest vervelendse en memorabele moment ooit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:34

p0ny schreef:
Op wedstrijd verging het mij meestal niet al te best. Zoals ik al eens eerder schreef had ik nogal last van wedstrijdzenuwen. En wat voor! De proef rijden was er meestal niet bij, ik was veel en veel te zenuwachtig. Bovendien gaf mijn ros altijd snuivend en rochelend aan dat ze nog liever dood viel dan dat ze op dat griezelig net gemaaide veldje een paar keer in de rondte wilde draaien. Mispunt! Hamer

Maar ik schreef dit stuk om jullie mijn vervelendste ervaring mee te delen. Ik laat jullie eerst even kennis maken met mijn rijdier; een ongelofelijk zenuwachtig, hard met zijn edele benen slaand en overdonderend luid snuivend stuk verdriet, verder nog gekenmerkt door haar helsblauwe ogen die vuurspugen als ze ook maar iets ziet wat haar niet aantaat. Moeilijk typje dus. Met andere paarden in een bak was totaal onverantwoord (nou goed, levensbedreigend) , als ik de kenners moest geloven die een poging hadden gedaan mijn rijdier op te leiden.

Het verhaal. Ik en mijn viervoetige draak waren voor ons doen rustig op wedstrijdterrein aan het losrijden. Ik en mijn dier, rijdend in een fikse galop waarin in ik de schouderbinnenwaards probeerde te oefenen, stormden langs een grote veewagen waarin zich naar mijn idee geen enkel levend wezen bevond. Dat viel tegen, er stapte een jong meisje uit. Ik schat net 12 jaar ofzo. Ze meende het beter te weten! Ze floot me naar zich toe en beval me van mijn edeldier af te stappen. Ik, tamelijk overdonderd door het krachtige stemgeluid van het tengere wannabe topruitertje dat voor me stond, sprong enthousiast van mijn vierpoot af. `Laat maar zien wat je in huis hebt!` Dat riep ik de jongeling toe. Zij op haar beurt, sprong op mijn dier en begon geestdriftig te rijden. Ze meende dat ik het edeldier te veel opfokte met mijn constante stemhulpen in de vorm van paniekerig schreeuwen dat roslief de andere kant op moest wenden.

Zij zou het even beter weten. We zouden een springproef moeten gaan rijden volgens de jonge paardenfreak, die zich als een superster voelde op de rug van mijn vurige machthebber. Een springproef met mijn edeldier? Nooit. Hij sterft nog liever tenmidden van een team brandweerlieden dat het vuur in zijn ogen probeert te doven dan dat hij over zo´n houten plankie hupt. Maargoed, als je een fanatieke jongeling laat rijden, dan mag je geen tegengas geven. Dus vooruit, op naar de springring. Niks geen losspringen, gewoon meteen het parcours in denderen, was de strategie van mijn jonge roedelleider.

Zo gezegd zo gedaan, in slechts 1 seconde verplaatste mijn vurige vierpoter zich van het dressuurterrein naar het 3 kilometer verderop gelegen springdomein. Daar moest de jongeling met mijn dier de ring in, en daar gebeurde het, ze kruiste een ander paard. Een kanariebonte shetlander die net een foutloos 1.40 parcours had gelopen. De shetlander keek eventjes venijnig naar mijn rijdier, die compleet paniekeerde en met (ja, ik heb het gemeten want ik had zoals gewoonlijk een snelheidsmetertje op mijn paard bevestigd) 300 kilometer de uur terug naar zijn eigen veilige stalletje stromde. De meid was niet heel de rit blijven zitten, ergens halverwege is zij waarschijnlijk van mijn stalen vierpoot gekieperd. We hebben zowel haar, als alle tuigage van mijn paard nooit meer teruggevonden. Zij zijn groot en ik is klein!

Is dit echt gebeurd... :0 Zo raar?!?!?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 02:44

Mijn verzorgpaard weigerde op de springwedstrijd 3x op de eerste hindernis, de 2e klasse kon ik ook maar half uitrijden Clown

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:54

p0ny schreef:

sorry hoor, maar is dit een penny-verhaal ofzo? dit slaat toch helemaal nergens op, ten eerste al de benamingen die je aan je paard geeft, die zijn al niet echt zo dat je zou denken dat het een paard is...

dan dat meisje die erop ging, als je weet dat je paard zo ontzettend vervelend doet, laat je toch in geen geval een ander erop rijden die ook nog niet eens kent??!! en dan " De meid was niet heel de rit blijven zitten, ergens halverwege is zij waarschijnlijk van mijn stalen vierpoot gekieperd. We hebben zowel haar, als alle tuigage van mijn paard nooit meer teruggevonden" als je weet dat er iemand van je paard is gevallen, ga je die toch zoeken???!!! misschien ligt dat kind wel ergens halfdood op straat door jou paard, en jij laat het lekker gaan?

en dan nog de shetlander die 1.40 heeft gesprongen, foutloos nog wel... zie je het voor je? een shetlander die kan hooguit 1.15 worden, en dan springen over 1.40? er zijn paarden die dat nog niet eens halen...

ik vraag me van sommige mensen echt zo af waar ze de behoefte vandaan halen om zulke verhalen neer te zetten... Koe

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:44

Ik heb gelukkig nooit erge dingen meegemaakt Lachen
Het ergste wat ik me kan bedenken is de bokaal over een hele klasse mislopen, met één puntje verschil. Of met slechte punten naar huis gaan terwijl ik een goed gevoel over de proef had.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:02

woeliej schreef:
dat moet zeker schrikken zijn geweest! had maar net die 1e auto op het verkeerde moment hoeven zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Nou, inderdaad, het was echt een vreselijke ervaring. Ik heb nog nooit zó in de rats gezeten en ben ook nog nooit zo opgelucht geweest als toen we hem weer gevangen hadden.

Wat trouwens wel grappig was, was dat ik dus terug met hem naar stal ben gelopen en dat er ong. 50 meter van stal af een politiewagen naast onss kwam rijden. "Is dit het losgebroken paard?" 'Uhm.. ja dat was hem Haha!"

Maar ik hoop dat echt nooit meer mee te maken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:00

jeetje zeg wat een enge verhalen

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:03

heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt gelukkig maar als ik dit allemaal lees...

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:25

Het ergste wat mij is overkomen (was mijn 2e wedstrijd Tong uitsteken ) was dat ik 1 rondje heb kunnen maken in de ring en toen besloot mn pony om gewoon het hele terrein te nemen in galop Tong uitsteken nou.. dat was een lang en eng rondje Tong uitsteken en we hebben heel veel andere ringen gezien Clown was wel erg vervelend voor degenen die op dat moment midden in de proef zaten Bloos

Maar nou moet ik zeggen dat dat niets is als ik zo lees wat sommigen anderen is overkomen Nagelbijten / Gniffelen

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:29

ik had 2 paarden mee op CH , dus 4 parcoursen en ben geen 1 x door de finish gekomen Scheve mond
uitgebeld wegens 3 keer weigering , een val , weigering en toen vergat ik de 1e van de dubbel opnieuw te doen Bloos uitgebeld dus. ( ja , het was een van mijn eerste wedstrijden ) en vergeten door de start te rijden ..
écht verschrikkelijk was dat Ach gut

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:43

marrlinde schreef:
Robijntjah schreef:
Jaaaaren geleden op concours in Mariahout...

Tijdens het losrijden al gevallen, en toch de parade willen rijden Vork

Pony ging compleet over de flos, en ik viel en bleef vasthouden... Springt ie vol op mijn rug (met kalkoenen Clown )!

Uiteindelijk was ik nog wel 2e Clown

auu!! heb je er zelf niks aanover gehouden dan? lijkt me toch niet zo lekker... Bloos

ja ze had er een 2e prijs aan overgehouden Lachen