Paardrijblad BIT

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Espiranza

Paardrijblad BIT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:46

Hallo,

ik vroeg me af wie hier allemaal het paardenblad BIT Leest (abonnement of in de winkel gekocht)
zelf koop ik hem in een winkel maar zou zelf graag ook een abonnement op willen,
Dus wie leest allemaal dit blad??

Arabesk

Re: Paardrijblad BIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:48

ik heb 'm

maar ben er niet tevreden over. Ze zijn zeer eenzijdig in het belichten van bepaalde onderwerpen en dat geven ze ook openlijk toe. Ze willen hun lezers niet in verwarring brengen. (ze onderschatten de gemiddelde lezer vind ik)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:52

Ik lees 'm nog maar heel af en toe (ben er geen lid van, nooit geweest ook). Bit heeft voor mij weinig toegevoegde waarde, eerlijk gezegd. Clown

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:54

Twiggy2008 schreef:
Ik lees 'm nog maar heel af en toe (ben er geen lid van, nooit geweest ook). Bit heeft voor mij weinig toegevoegde waarde, eerlijk gezegd. Clown

Soms snap ik het zelf ook niet wat het blad moet inhouden!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:58

Ik koop het, vroeger was het een veel leukere blad, nu is het wat saaier geworden en veel te veel reclame is ervoor in de plaats gekomen.

Als het zo blijft met die reclametroep, stop ik met Bit en koop ik alleen nog maar Ros en Amazone, deze zijn leuker en beter en veel meer afwisselender.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:00

Misschien ligt het aan mijn leeftijd, hoor Clown , maar ik heb altijd het gevoel die artikelen al 1000x eerder gelezen te hebben en daarbij is het allemaal zo traditioneel gericht en dat is mijn ding gewoon niet (meer). Dus ter vermaak lees ik het wel eens, maar als ik echte goede informatie wil hebben, dan richt ik me liever tot andere mogelijkheden. Ik heb dit overigens bij wel meer bladen in diverse branches. Knipoog

Lijkt me ook erg lastig elke maand zo'n blad te vullen..... Haha!

Overigens vind ik Ros en Amazone ook ietsje leuker, maar ook vooral ter vermaak, want diepgaand is het allemaal niet zo......
En dat mis ik wel een beetje. Wat dieper op bepaalde onderwerpen ingaan, zou het voor mij wat boeiender maken. En jaaaaaa, al die reclames..... Maar ja, ze moeten wat om er wat aan te verdienen. Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:02

ik heb de Ros, maar die is eigenlijk ook maar saai... als ik het zo lees is de Bit niet zoveel beter.
De Hoefslag heb ik ook gehad, maar ook daar vond ik weinig aan.
Amazone ken ik niet.

eigenlijk is de P&S nog het meest interessant

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:05

Ik mis ook diepgang. De artikelen zijn wel lang (Amazone), maar het is typisch 'veel praten, weinig zeggen'.

Hoefslag is veel sport.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:06

De Hoefslag vond ik ook niets, die lees ik al jaren niet meer. P&S is ook niet helemaal mijn ding, hoor. Vork

Van al die bladen vind ik Amazone nog het leukst, geloof ik. Wel erg oppervlakkig, maar ach, als ik voor gewoon effe tussendoor een blaadje lees is het wel te doen. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:06

HET paardenblad bestaat gewoon niet. Anders zou ik er zeker lid van worden. Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:07

De Mensport vind ik trouwens een blad dat nog de meeste ballen heeft. Die durven echt scherpe artikelen op te nemen in hun blad Ja

Deze kun je in Belgie gewoon in de supermarkt kopen

Afbeelding

dat zou ik hier ook wel willen Kwijl

Ik had er eentje gekocht die was half Frans half Engels, heel artikel over 'pied nud' of zoiets. Blote voetjes dus Vork, maar het leest wel verrekte langzaam met een woordenboek Frans erbij

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:13

Ik doe niet aan mennen, Arabesk Tong uitsteken . En mijn Frans is ook niet meer je-van-het. Clown
Maar snap wel wat je bedoelt.....

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:17

Twiggy2008 schreef:

Ik ook...
Ondertussen vind ik Bit wel aardig, al heb ik (en nog wel) ook wel af en toe op het punt gestaan om het op te zeggen. Na een aantal jaar vallen ze idd wat in herhaling, zijn sommige artikelen niet helemaal mijn je-van-het en helaas staat er toch te veel dressuur en springen in, logisch, maar niet mijn 'main interest' zegmaar. Ros en Amazone vind ik wel amusant maar net niet mijn ding, Cap en Hoefslag vallen al helemaal buiten mijn interesse gebied dus dat is een enkele keer als er iets heel interessants in staat dat ie meegaat.
Als iemand nog een blad weet wat voornamelijk western georienteerd is, maar zeker ook andere disciplines belicht, een lichte 'natural' insteek heeft, er aardig uitziet, onahankelijk is en onbevooroordeeld over verschillende rassen en sporten kan schrijven, laat me het weten, word ik abonnee...
(droomt ondertussen rustig verder Dromen )

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:47

Arabesk schreef:
Ik mis ook diepgang. De artikelen zijn wel lang (Amazone), maar het is typisch 'veel praten, weinig zeggen'.

grappig dat je dat zegt wanneer je er zelf ook voor schrijft! of las ik dat nou verkeerd?

Ik vind amazone een leuk blad, vermakelijk maar inderdaad.. net wanneer ik denk: interessant, dan is het weer over met het artikel. Het gaat niet zo ver, maar wel over leukere onderwerpen dan de bit.
In de bit staan alleen winnaars of sportmensen in de traditionele paardenwereld. Ik trek het niet meer zo goed. Ik ga anders met mijn hobby en mijn paarden om. Soms zijn de bit testen wel interessant, die over strooisel bijvoorbeeld.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:48

ik heb het Bit inmiddels ook al opgezegd...ben al fiks wat jaren lid maar het is continu hetzelfde en mijn intresses behandelen ze totaaaaaaaaaaaaal niet.....

jammer maar ik vind tegenwoordig toch alles aan info al op internet en is nog gratis ook Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 01:25

Koop het blad af en toe. Als ik het in de winkel even doorblader en er toevallig een keer een leuk artikel instaat. Maar ik vind het vaak hetzelfde van wat er ieder jaar in staat.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 05:34

ik koop BIT iedere maand.
vind hem wel duur.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:14

Twiggy2008 schreef:

Helemaal mee eens.... Lijkt wel of de bladen 10 - 20 jaar geleden beter waren dan nu; het is nu veel te oppervlakkig, niet onderbouwd, hoop reclame, etc. etc.
Maar ja..... de opleidingen 'paardenhouderij' zijn kwalitatief ook zwaar achteruit gegaan; een doorsnee 'student' weet weinig tot niets... Zal wel aan de 'mode' liggen dat bladen steeds oppervlakkiger worden.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:19

Dit staat verkeerd geloof ik. Ik tem even Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:24

Arabesk schreef:
ik heb 'm

maar ben er niet tevreden over. Ze zijn zeer eenzijdig in het belichten van bepaalde onderwerpen en dat geven ze ook openlijk toe. Ze willen hun lezers niet in verwarring brengen. (ze onderschatten de gemiddelde lezer vind ik)

erger is dat de gemiddelde lezer dat niveau niet ontstijgt Lachen Lachen

Ik vind het echt een flutblad Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:26

Ik heb een mini abbo gehad van 3 stuks, en nu ben ik het ook wel weer zat. Zoveel pagina`s maar er staat eigenlijk niet veel nieuws in.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:35

Er is normaal wel voor iederen wat, ros/amazone/cap voor de recreant. In de strengen voor de fokkerij, P&S en hoefslag voor de wedstrijdruiters. Draf en rensport voor de liefhebbers en ook nog een menblad voor de liefhebbers.

Maar net wat je wil in een blad! Als iedereen nou zegt wat ie wil in een blad dan kunnen uitgevers het misschien ook veranderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:45

madamX schreef:
Twiggy2008 schreef:

Helemaal mee eens.... Lijkt wel of de bladen 10 - 20 jaar geleden beter waren dan nu; het is nu veel te oppervlakkig, niet onderbouwd, hoop reclame, etc. etc.
Maar ja..... de opleidingen 'paardenhouderij' zijn kwalitatief ook zwaar achteruit gegaan; een doorsnee 'student' weet weinig tot niets... Zal wel aan de 'mode' liggen dat bladen steeds oppervlakkiger worden.

Ja, dat vermoeden heb ik ook. Ja
Kun je wel vragen of ze wat diepgaander willen worden met hun artikelen, maar als het er niet in zit, houdt het echt op.
Ik denk dat de commercie er ook een beetje mee te maken heeft.....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:56

ik hoef eigenlijk geen blad, ik lees BOKT ! Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:59

Nou, bokt is helemaal niet erg diepgaand. Haha!
Da's meer voor de lol, al hoewel ik er ook hele leuke, gezellige en inspirerende mensen door heb leren kennen..... Lachen