bucas sunshower niet waterdicht?? en gaat overal kapot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

bucas sunshower niet waterdicht?? en gaat overal kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:58

Ik heb 3 maanden terug via internet een bucas sunshower( o grams regendeken) gekocht ; 4 weken na aankoop ging ik de deken voor het eerst gebruiken en na 3 dagen gebruik ging de deken al overal kapot; overal kleine scheurtjes en gaatjes; toen ik contact op wilde nemen met verkoper/webshop bleek deze niet al niet meer te bestaan en op mail werd niet meer gereageerd.
Nu blijkt sinds vandaag ook nog eens dat de deken dus niet eens waterdicht is bij flinke regen terwijl dit wel zou moeten; mijn paard heeft vandaag de deken opgehad en hij stond natter onder de deken als paarden zonder deken; de deken was zowel van binnen als van buiten zeiknat Boos! Boos! Boos!

deken heb ik nu toch al wel enkele weken opliggen dus de deken is wel een paar weken waterdicht geweest maar vandaag dus ineens niet meer?? Verdrietig
Ik snap er niks van!!
ik heb inmiddels een mail gestuurd naar een ruiterzaak waar ik vaak spullen koop of zij voor mij contact op kunnen nemen met bucas omdat er op bucasdekens wel 2 jaar garantie zit maar ik kan nu dus die garantie niet innen aangezien de verkopende partij niet meer bestaat

ik heb zelf 2 maanden geleden ook al een mail gestuurd naar buas maar niks meer gehoord

ik baal er echt ontzettend van want bucas dekens zijn duur!! Huilen Boos! Boos!

Iemand nog meer dergelijke ervaringen met de bucas sunshower??

Nouvel

Re: bucas sunshower niet waterdicht?? en gaat overal kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:39

Ik heb een heel aantal jaartjes terug alweer een nieuwe Sunshower voor mijn vorige paard gekocht.
Die was binnen korte tijd ook niet waterdicht meer en de voering begon te bladderen.

Ik ben toen terug gegaan naar de winkel, het bleek een oudere versie te zijn, de deken is toen terug gestuurd en ik heb een nieuwe gekregen die wel goed was...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:40

De sunshower is ook niet gemaakt voor harde regenbuien in de hersft/winter, maar voor een zomers buitje. Dat hij niet heel sterk is, is wel algemeen bekend dacht ik.
Mijn Bucas dekens zijn wel oersterk.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:46

Nouvel schreef:
Ik heb een heel aantal jaartjes terug alweer een nieuwe Sunshower voor mijn vorige paard gekocht.
Die was binnen korte tijd ook niet waterdicht meer en de voering begon te bladderen.

Ik ben toen terug gegaan naar de winkel, het bleek een oudere versie te zijn, de deken is toen terug gestuurd en ik heb een nieuwe gekregen die wel goed was...

ja, ik zou idd dat ook wel willen maar ik kreeg de verkoper destijds niet te pakken Verdrietig

ik heb echter zojuist wel ontdekt dat de verkoper ook hier op bokt zit en dus de dekens die ik heb gekocht bij haar ook via bokt aanbied

dus ze bestaat nog wel; dus misschien heeft ze een nieuw mailadres of zo en kon ik haar daarom niet bereiken

ik heb haar het voordeel van de twijfel gegeven hierover en haar net een pm en een mail gestuurd via bokt met mijn verhaal

ik wacht het een paar dagen af en als ik dan nog geen reactie heb ontvangen dan vraag ik toestemming aan de mods om haar naam en boktnaam hier te noemen om mensen te waarschuwen
maar goed zo ver is het nu nog niet;
ik heb haar min geleden dus 2 keer een bericht gestuurd en ze heeft beide al wel gelezen maar heb nog geen reactie gehad
en ze was tot 2 min geleden nog steeds online en ook hier op bokt!!
Dus ik hoop wel dat ze zo netjes en klantvriendelijk is om contact met mij op te nemen Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:54

beste bokkers,

even ter info

waarschijnlijk is de verkoper toch van goede wil want heb zojuist al een mail van haar ontvangen
hopelijk neemt ze mijn klacht serieus in behandeling en lost ze het netjes op

ik wilde dus wel even vermelden want het is toch wel netjes dat ze al meteen op mijn mail gereageerd heeft
ik houd jullie op de hoogte mbt de ontwikkelingen;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:56

Mijn sunshower heeft vandaag de hele dag in de regen op mijn paard gelegen en in tegenstelling tot het paard van een stalgenootje die een Amigo op had was mijn paard kurkdroog eronder. In mijn deken zitten geen gaatjes oid. Ik vind eht een superdeken. ik heb hem een maand of 3 geleden gekocht.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:02

Beaux schreef:
Mijn sunshower heeft vandaag de hele dag in de regen op mijn paard gelegen en in tegenstelling tot het paard van een stalgenootje die een Amigo op had was mijn paard kurkdroog eronder. In mijn deken zitten geen gaatjes oid. Ik vind eht een superdeken. ik heb hem een maand of 3 geleden gekocht.

ik vond het ook een goede deken afgezien van het feit dat er binnen enkele dagen vele scheurtjes en gaatjes inzaten
maar vandaag stond mijn paard kletsnat te bibberen onder de deken
dus ik hoop wel dat de verkoper(ook een bokker) mijn klacht goed en serieus behandeld want op deze manier heb ik niks aan de deken
waarschijnlijk heb ik net een slechte deken (slechte levering)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:05

Jelleee schreef:
De sunshower is ook niet gemaakt voor harde regenbuien in de hersft/winter, maar voor een zomers buitje. Dat hij niet heel sterk is, is wel algemeen bekend dacht ik.
Mijn Bucas dekens zijn wel oersterk.

Dus met een tropische bui is de deken niet waterdicht? Want die heb je nogal eens in de zomer met onweer.
Ik heb goede ervaringen met een regendeken van Premiere.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:14

Mijn bucas dekens heb ik al 7 jaar; niet lek en stuk te krijgen (op het biesje na). Ik weet niet op het zo'n sunshower is, zal wel niet, zit een lichte fleece voering in.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:18

Lante schreef:
Mijn bucas dekens heb ik al 7 jaar; niet lek en stuk te krijgen (op het biesje na). Ik weet niet op het zo'n sunshower is, zal wel niet, zit een lichte fleece voering in.

De Bucas sunshower is die zilvergrijze, hele dunne deken.
Iemand bij mij op stal heeft er net twee aangeschaft voor haar paarden.
Ik zal eens in de gaten houden hoe ze blijven.
Het zijn twee ruinen in een drukke kudde dus als ze niet scheurvast zijn zal dat snel blijken Haha! .

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:00

Lante schreef:

sunshower is een zomerdeken en heeft geen fleecevoering ; mijn andere dekens zijn ook oersterk en niet kapot te krijgen maar de sunshower die ik nu heb is echt een kwalitatief slechte deken

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:08

Ik heb ook een sunshower deken.

Ik heb hem nu ruim een jaar en heb hem vorig jaar zomer amper gebruikt. Deze zomer wel heel veel en nu is het gaas bij de schoft gaan scheuren en heeft hij de regenbui van vrijdag ook niet gehouden Boos! Nu kan het scheuren van de voering ook wel aan mn paard liggen want ik heb ook de smartex rain waarvan de voering op de schoft gescheurd is. Daar heb ik een nieuwe voor gehad en daar is hetzelfde mee gebeurd.

Begin toch ook idd te denken dat hij niet bestand is tegen zware (herfst) buien!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:10

de voering is bij mijn deken idd ook al op verschillende plaatsen losgelaten en na een paar dagen sinds aanschaf kwamen er ook overal scheurtjes/gaatjes over de deken
ik heb inmiddels contact met de verkoper(ook een bokker) en zij gaat contact opnemen met bucas zodat ik aanspraak kan maken op mijn garantie

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:51

Dan is jullie deken wrs echt uit een eerdere produktie ofzo. ik verval in herhaling maar mijn paard heeft er al meerdere malen in forse regenbuien mee buitengestaan en blijft er kurkdroog onder.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:56

Nou, mijn sunshower deken is een jaartje oud. Moet zeggen dat mijn paard er van de week ook als een verzopen kat onder vandaan kwam.

Ik vind dat dit gewoon niet hoort bij een Bucasdeken. Ik ben ook van plan contakt op te nemen met de Paardendrogist waar hij vandaan komt.
Als er 2 jaar garantie op zit, dan zal dat bij de mijne denk nog wel gelden. Heb alleen geen bon meer Nagelbijten / Gniffelen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:04

Dat kunnen ze toch zo terugvinden bij de paardendrogist dat je die besteld hebt?

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:06

De mijne komt ook bij de paardendrogist vandaan!
Ik heb ook het bonnetje niet meer maar nog wel dat garantiekaartje dat er altijd bij zit!
Ga ook maar eens contact opnemen met de paardendrogist!
Maar ja dan krijg ik weer een nieuw deken... wat moet ik er onderhand mee?! Ik heb ook al 2 smartex rains waarvan de nieuwe ook a gescheurd is....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:46

ik heb vandaag onderstaande fotos gestuurd naar de verkopende partij; deze spreken wel voor zich neem ik aan en tevens is de deken bij een flinke regenbui dus echt niet waterdicht

elke foto is een andere beschadiging en ik heb niet eens van alle beschadigingen foto's

onderstaande zijn de grootste beschadigingen waarvan ik zelf een poging heb gedaan om deze te repareren

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://i352.photobucket.com/albums/r347/tamara80_2008/deken003.jpg

dit zijn beschadigingen die ik niet zelf gerepareerd heb;

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ken002.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ken001.jpg

en dan de netvoering die overal kapotgaat;

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ken009.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ken008.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ken007.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-09-08 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ter illustratie zijn slechts 2 foto's toegestaan, teveel aan foto's omgezet in link.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:21

Ik zou er ook goed ziek van zijn hoor als de mijne al zo kapot zou zijn, echt niet normaal!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:15

Beaux schreef:
Dat kunnen ze toch zo terugvinden bij de paardendrogist dat je die besteld hebt?

Ja, dat denk ik ook.

Ik zou overigens wel erg blij zijn met een nieuwe. Van scheuren of iets dergelijks heb ik namelijk geen last.
Misschien ook omdat mijn paard een wei alleen heeft. Hij sloop wel dekens van een ander,
maar op die van zichzelf is hij zuinig Tong uitsteken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:51

mijn paard blijft altijd van zijn eigen deken af en ook de overige paarden blijven ervan af
ik denk eerder dat de stof gewoon te zwak is en daarom bij het minste of geringste scheurt?
want hoe zijn anders de beschadigingen in de netvoering te verklaren?? daar kan een paard immers niet bij

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:05

Vandaag is er contakt geweest met De Paardendrogist. Of ik de deken terug wil sturen en dan gaan ze hem daar bekijken.
Indien nodig sturen ze mij kosteloos een nieuwe toe.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:20

Ik heb ook een mailtje naar de paardendrogist gestuurd, ben benieuwd Ja

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 05:56

de verkoper van mijn deken zou ook contact opnemen met de leverancier/bucas over het innen van de garantie
dus ik ben benieuwd
ik houd jullie op de hoogte

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:09

Ik ben benieuwd.. het zijn geen goedkope dekens! Volgensmij heb ik wel eens eerder gelezen over een sunshower waar de gaten in vielen, in dat geval was het een productiefout.

Ik heb ook sinds ca 3 maanden een bucas sunshower van de paardendrogist. Mijn pony blijft er kurkdroog onder, ik vind het een fijne deken.. hij gaat ook absoluut nog nergens kapot. Dat hij niet tegen zware buien kan lijkt me niet, de zwaarste buien zijn er meestal juist in de zomer en dat heeft hij bij mij gehouden. De afgelopen weken heeft mijn pony met de regen niet met deze deken buiten gestaan.