Vergoeding 22,50 euro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carrylies

Vergoeding 22,50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:51

Afgelopen weekend kreeg ik een brief van de FNRS dat de vergoedingen per 1 september 2008 zijn gewijzigd.

Een dagdeel wordt nu vergoed met 22,50 euro.

Zondag was ik op een manege om te jureren en daar wisten ze er niets van. Weet er iemand of de maneges ook op de hoogte zijn gesteld, anders is dat wel vervelend.

Michael1104

Re: Vergoeding 22,50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:55

wij kregen ook de oude vergoeding afgelopen weekend,

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:08

Is dat alleen voor FNRS juryleden?

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:03

CD28 schreef:
Is dat alleen voor FNRS juryleden?

Dat weet ik niet, maar ik ben alleen FNRS-jurylid, dus kreeg van de FNRS een brief. Het lijkt me logisch als het voor de KNHS ook zo is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:54

Jeetje kregen we dat maar.... Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:59

Inderdaad Susanne, best jammer, je doet het echt puur voor je lol, en zeker niet voor het geld...

ik sta er echt van te kijken dat de FNRS zo'n hoge vergoeding geeft in vergelijking met de KNHS...

En ik ben ook benieuwd of het jury-tekort opgelost zou worden door een hogere vergoeding.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:30

Volgens mij geldt dit voorlopig idd alleen voor FNRS-juryleden. Overigens heb je als FNRS-jurylid over het algemeen ook wel echt 40 combinaties in de ring. Op KNHS-wedstrijden heb ik dat nog niet vaak meegemaakt. (Ben zowel FNRS- als KNHS.jurylid)

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:21

Oké, wel prettig als ze dit soort dingen ook naar de secretariaten communiceren. Dan kunnen we daar rekening mee houden.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:26

CD28 schreef:
Oké, wel prettig als ze dit soort dingen ook naar de secretariaten communiceren. Dan kunnen we daar rekening mee houden.

Dat vraag ik me dus inderdaad af. Op mijn eigen manege doe ik ook secretariaat, maar heb nog niks gehoord van de manege-eigenaar. Dus die zal hoogstwaarschijnlijk nog geen informatie hierover hebben gehad.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:43

Ik vind het knap hoor da je 40 combi's jureert met vaak dezelfe pony's en niet echt van verrassend niveau. Daar mag je best 22,50 voor krijgen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:51

jury schreef:
Ik vind het knap hoor da je 40 combi's jureert met vaak dezelfe pony's en niet echt van verrassend niveau. Daar mag je best 22,50 voor krijgen.

Hihi, eigenlijk is dat best waar. Ik vind B-pony's ook altijd het moeilijkste jureren.
Soms zijn het echt manegekindertjes met kleine pony's die geen stelling-buiging hebben, niet in de goede galop gaan en maar een beetje aanmodderen. Het is dan erg moeilijk om toch een positieve draai te geven aan je opmerkingen, je wilt immers toch niet zo'n kind met een heel naar gevoel naar huis sturen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:55

mag ik vragen wat voor vergoeding de knhs geeft dan?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:00

15,00 (was 1,5 jaar geleden nog 12,5) + km vergoeding 0,28

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:13

tot afgelopen 1 september was het bij de FNRS ook zo.

15 euro + 28 ct per km

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:53

Storm76 schreef:
Hihi, eigenlijk is dat best waar. Ik vind B-pony's ook altijd het moeilijkste jureren.
Soms zijn het echt manegekindertjes met kleine pony's die geen stelling-buiging hebben, niet in de goede galop gaan en maar een beetje aanmodderen. Het is dan erg moeilijk om toch een positieve draai te geven aan je opmerkingen, je wilt immers toch niet zo'n kind met een heel naar gevoel naar huis sturen.

T/m F8-niveau maakt het niet uit hoe de pony (of het paard) loopt, de beoordeling is dan puur gericht op de ruiter. Hoe geeft de ruiter de hulpen, hoe is de houding, enz.
De meeste F9-ruiters zijn over het algemeen wel in staat om stelling te vragen en in de juiste galop aan te springen. Als een manegepaard alleen maar in bijv. de rechtergalop wil, dan krijg je dat voor aanvang van de wedstrijd wel van de manege-eigenaar te horen en hoef je een verkeerde galop (in dit geval op de linkerhand) ook niet zwaar af te straffen zoals je dat bij een KNHS-wedstrijd wel doet. Wat dat betreft zijn er best wel wat verschillen met de KNHS-wedstrijden, vooral als je kijk naar de lagere F-klasses.
Maar goed, fijn dat we een hogere vergoeding krijgen, hopelijk worden de FNRS-maneges hiervan ook nog eens duidelijk op de hoogte gesteld...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:42

Ik denk niet dat daardoor het tekort aan juryleden wordt opgelost. Zeker niet als ik hoor dat mensen zich al 3 x hebben opgegeven en steeds niet ingeloot worden.
Maareh, die vergoedingen mogen ze bij de KNHS ook wel geven, (zeker nu het inschrijfgeld zo hoog is Haha!)

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 08:49

Scum schreef:
Ik denk niet dat daardoor het tekort aan juryleden wordt opgelost. Zeker niet als ik hoor dat mensen zich al 3 x hebben opgegeven en steeds niet ingeloot worden.
Maareh, die vergoedingen mogen ze bij de KNHS ook wel geven, (zeker nu het inschrijfgeld zo hoog is Haha!)

Wat bedoel je met opgeven en niet ingeloot worden?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:52

ik kreeg die brief ook en neem hem dan ook mee naar de maneges waar ik ga jureren
heb de fnrs wel een email gestuurd want ik had nogal wat vragen
over wat is precies het dagdeel
wat als er 40 starts in bijv. 5 uur vallen
en zo nog een paar
heb er helaas nog geen antwoord op gehad

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:54

Ik heb gewoon die brief afgelopen weekend meegenomen. Ze waren nog niet op de hoogte, maar vonden het geen probleem.
Wel goed dat het bedrag is verhoogd, vond 15€ zo prehistorisch...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:55

Volgens mij gaat de tijd altijd boven het aantal starts. Dus als je in 2 dagdelen maar 30 starts heb (ik heb het meegemaakt, heel fijn ), dan zou je eigenlijk toch vergoeding voor 2 dagdelen moeten krijgen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:58

Anoeska schreef:
Volgens mij gaat de tijd altijd boven het aantal starts. Dus als je in 2 dagdelen maar 30 starts heb (ik heb het meegemaakt, heel fijn ), dan zou je eigenlijk toch vergoeding voor 2 dagdelen moeten krijgen.

ja dat ben ik ook van mening alleen staat het er niet zo
ik kom ook wel eens ergens daar beginnen ze om half 11 tot half 3
en dan rekenen ze 1 dagdeel, maar ik ben wel mijn hele dag kwijt
daar wil ik graag van de fnrs antwoorden op, zodat ik niet in conflict kom met de maneges

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:58

carrylies schreef:
Scum schreef:

Volgens de KNHS zijn er teveel aanmeldingen (of te weinig opleidingsplaatsen, maar het hoe je het bekijkt). En dus worden er een aantal mensen uitgeloot die de opleiding mogen doen. Er zijn mensen die zich al 3 jaar op een rij hebben opgegeven. Lijkt mij dat je dan toch echt heel graag die cursus wil doen.
En aan de andere kant zijn er te weinig juryleden. Is toch raar zoiets?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:36

Storm76 schreef:

Daarom vind ik het geweldig dat er toch mensen zijn die dit (in mijn ogen) saaie werk op hun vrije dag willen doen. Onze (les) stal is heel kleinschalig, de FNRS-wedstrijdjes worden bij een bevriende manege gereden. De leskinderen vinden dit een geweldige spannende happening, 10 pony's/paardjes in veewagen en trailer, 20 kindjes naar het wedstrijdterrein, familie die komt kijken, het inrijden, de wedstrijden, de samenhorigheid en de uitslag. Zo ontzettend veel plezier hebben die kinderen!
Dus mocht je wel eens denken, pffff, wat doe ik hier...........in ieder geval geef je de kinderen en daarmee hun ouders een hoop plezier!

Mies7 schreef:
T/m F8-niveau maakt het niet uit hoe de pony (of het paard) loopt, de beoordeling is dan puur gericht op de ruiter. Hoe geeft de ruiter de hulpen, hoe is de houding, enz.
De meeste F9-ruiters zijn over het algemeen wel in staat om stelling te vragen en in de juiste galop aan te springen. Als een manegepaard alleen maar in bijv. de rechtergalop wil, dan krijg je dat voor aanvang van de wedstrijd wel van de manege-eigenaar te horen en hoef je een verkeerde galop (in dit geval op de linkerhand) ook niet zwaar af te straffen zoals je dat bij een KNHS-wedstrijd wel doet. Wat dat betreft zijn er best wel wat verschillen met de KNHS-wedstrijden, vooral als je kijk naar de lagere F-klasses.
Maar goed, fijn dat we een hogere vergoeding krijgen, hopelijk worden de FNRS-maneges hiervan ook nog eens duidelijk op de hoogte gesteld...

Je weet half niet hoe blij ik ben met dit bericht, heb onlangs de Haf laten nakijken door Steffie van der Laarsen omdat hij het vertikte om in de rechtergalop te springen, hij springt dan verkeerd aan, soms goed maar overkruist. Omdat hij ontzettend zijn best doet, had ik niet het idee dat het onwil was. Dat blijkt nu dus ook, hij kan het dus gewoonweg lichamelijk niet vanwege een verkorte spier. Kans op herstel is er niet omdat hij heeft geleerd erop te lopen, gooit in stap en draf zijn rechterheup met zijn been mee naar voren om een gelijke pas met links te maken. In de galop kan dit niet. We mogen deze galop ook niet meer met hem oefenen.

Voor mijn jongste dochter, die graag ook wedstrijdjes wil gaan rijden, is dit dus reuze sneu maar begrijp nu dat het dus niet het einde van haar "wedstrijdcarriere"? Ik ga even informeren bij de FNRS manege of ze hiermee bekend zijn en onze haf dan onder die "regeling" toch mee zou kunnen doen.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 12:04

carrylies schreef:
Scum schreef:

Volgens de KNHS zijn er teveel aanmeldingen (of te weinig opleidingsplaatsen, maar het hoe je het bekijkt). En dus worden er een aantal mensen uitgeloot die de opleiding mogen doen. Er zijn mensen die zich al 3 jaar op een rij hebben opgegeven. Lijkt mij dat je dan toch echt heel graag die cursus wil doen.
En aan de andere kant zijn er te weinig juryleden. Is toch raar zoiets?[/quote]

Ik denk dat hier een verschil ligt tussen de KNHS en de FRNS. Ik heb namelijk onlangs de cursus gedaan voor de FNRS. Daar heb ik me 5 dagen voor aanvang voor aangemeld. Ik weet wel dat er een lijst is bij de FNRS, maar dat heeft ook te maken met de locaties van de cursus. Iemand uit groningen gaat waarschijnlijk geen cursus volgen in Zeeland.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:07

gijs schreef:
ik kreeg die brief ook en neem hem dan ook mee naar de maneges waar ik ga jureren
heb de fnrs wel een email gestuurd want ik had nogal wat vragen
over wat is precies het dagdeel
wat als er 40 starts in bijv. 5 uur vallen
en zo nog een paar
heb er helaas nog geen antwoord op gehad

Daar hebben ze het elk jaar over op de terugkomdag Gijs... Een dagdeel duurt OF 4 uur OF 30 tot 40 starts. Als er pauzes in vallen en je daardoor 20 starts in 5 uur doet (ik noem maar wat), dan ben je langer dan een dagdeel bezig.

Mocht dit al beantwoord zijn, sorry, lees topic vanaf het begin en heb nog niet alles gelezen!

Nog een tip: http://juryleden-fnrs.hyves.nl/