Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CD28 schreef:Is dat alleen voor FNRS juryleden?
CD28 schreef:Oké, wel prettig als ze dit soort dingen ook naar de secretariaten communiceren. Dan kunnen we daar rekening mee houden.
jury schreef:Ik vind het knap hoor da je 40 combi's jureert met vaak dezelfe pony's en niet echt van verrassend niveau. Daar mag je best 22,50 voor krijgen.
Storm76 schreef:Hihi, eigenlijk is dat best waar. Ik vind B-pony's ook altijd het moeilijkste jureren.
Soms zijn het echt manegekindertjes met kleine pony's die geen stelling-buiging hebben, niet in de goede galop gaan en maar een beetje aanmodderen. Het is dan erg moeilijk om toch een positieve draai te geven aan je opmerkingen, je wilt immers toch niet zo'n kind met een heel naar gevoel naar huis sturen.
) Scum schreef:Ik denk niet dat daardoor het tekort aan juryleden wordt opgelost. Zeker niet als ik hoor dat mensen zich al 3 x hebben opgegeven en steeds niet ingeloot worden.
Maareh, die vergoedingen mogen ze bij de KNHS ook wel geven, (zeker nu het inschrijfgeld zo hoog is)
), dan zou je eigenlijk toch vergoeding voor 2 dagdelen moeten krijgen. Anoeska schreef:Volgens mij gaat de tijd altijd boven het aantal starts. Dus als je in 2 dagdelen maar 30 starts heb (ik heb het meegemaakt, heel fijn), dan zou je eigenlijk toch vergoeding voor 2 dagdelen moeten krijgen.
carrylies schreef:Scum schreef:Ik denk niet dat daardoor het tekort aan juryleden wordt opgelost. Zeker niet als ik hoor dat mensen zich al 3 x hebben opgegeven en steeds niet ingeloot worden.
Maareh, die vergoedingen mogen ze bij de KNHS ook wel geven, (zeker nu het inschrijfgeld zo hoog is)
Wat bedoel je met opgeven en niet ingeloot worden?
Storm76 schreef:Hihi, eigenlijk is dat best waar. Ik vind B-pony's ook altijd het moeilijkste jureren.
Soms zijn het echt manegekindertjes met kleine pony's die geen stelling-buiging hebben, niet in de goede galop gaan en maar een beetje aanmodderen. Het is dan erg moeilijk om toch een positieve draai te geven aan je opmerkingen, je wilt immers toch niet zo'n kind met een heel naar gevoel naar huis sturen.
Mies7 schreef:T/m F8-niveau maakt het niet uit hoe de pony (of het paard) loopt, de beoordeling is dan puur gericht op de ruiter. Hoe geeft de ruiter de hulpen, hoe is de houding, enz.
De meeste F9-ruiters zijn over het algemeen wel in staat om stelling te vragen en in de juiste galop aan te springen. Als een manegepaard alleen maar in bijv. de rechtergalop wil, dan krijg je dat voor aanvang van de wedstrijd wel van de manege-eigenaar te horen en hoef je een verkeerde galop (in dit geval op de linkerhand) ook niet zwaar af te straffen zoals je dat bij een KNHS-wedstrijd wel doet. Wat dat betreft zijn er best wel wat verschillen met de KNHS-wedstrijden, vooral als je kijk naar de lagere F-klasses.
Maar goed, fijn dat we een hogere vergoeding krijgen, hopelijk worden de FNRS-maneges hiervan ook nog eens duidelijk op de hoogte gesteld...
carrylies schreef:Scum schreef:Ik denk niet dat daardoor het tekort aan juryleden wordt opgelost. Zeker niet als ik hoor dat mensen zich al 3 x hebben opgegeven en steeds niet ingeloot worden.
Wat bedoel je met opgeven en niet ingeloot worden?
gijs schreef:ik kreeg die brief ook en neem hem dan ook mee naar de maneges waar ik ga jureren
heb de fnrs wel een email gestuurd want ik had nogal wat vragen
over wat is precies het dagdeel
wat als er 40 starts in bijv. 5 uur vallen
en zo nog een paar
heb er helaas nog geen antwoord op gehad