Ik heb het nog niet echt vaak gedaan maar met mijn nieuwe verzorgpony ga ik dat geloof ik wel doen
dat is echt een racertje..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
ro0szz schreef:Mijn paard gaat meestal alleen in rengalop door de bak als hij lang niet meer echt hárd heeft gereden. Meestal is hij dan niet meer te stoppen. Maar ik ben dan niet bang.
!
dat is wel grappig, dan doen ze echt hun best wie de snelste is. Als het nat is kunnen we alleen op het hout snipper pad zeg maar en niet op het gras langs de weg galloperen, maar anders doen we dat wel latijd, niks aan de hand als de weg lang is en je iig wel kan blijven sturen. Die van ons zijn wel te stoppen zolang je maar neit even 100 m gallopeert en dan meteen weer terug neemt, dan willlen ze vaak nog even door, maar komen ze ook wel weer:P Vel pelzier iig Femke_L schreef:Rengalop in de bak is niet mogelijk
).

pri_lady schreef:Femke_L schreef:Rengalop in de bak is niet mogelijk
Zou jij dit even duidelijk willen maken aan onze shet![]()
Citaat:Als je geen controle hebt, gewoon niet doen .. is levensgevaarlijk .. je weet nooit wat je tegenkomt .. Ik zeg niet dat ik Cobe op de seconde stil heb, maar toch zeer snel ..
Hij is niet groot, maar loeisterk en niet altijd 1, 2, 3 terug te krijgen. Ik laat hem wel eens voluit gaan, maar alleen als ik het pad goed ken, dat pad lang genoeg is en er geen honden en mensen lopen. Eigenlijk is er maar een stuk bij mij in de buurt waar dat redelijk kan, en nog een kleiner stuk maar daar moet ik hem toch vrij snel terug nemen. Ik voel me ook veilig op Smookey, zolang het maar wel míjn initiatief is dat we hard gaan. Hij kan weleens drammen, maar hij is nog nooit voor de lol ongecontroleerd keihard gaan rennen (als hij schrikt ergens waar veel ruimte is moet ik wel uitkijken). Citaat:Pas geleden merkte ik (weer eens) dat het niet handig is om vaak op dezelfde paden te galoperen..... Mijn merrie neemt dan het initiatief, gaat vreselijk hard, en ik kan het alleen maar uitzitten. Weet wel dat ze weer stopt aan het eind van het pad, maar ja, je weet niet wat je halverwege tegenkomt! Dus maar weer even streng zijn, en zelf bepalen wanneer wel/niet.
Maar afwisselen kan nooit kwaad. Soms moet ik hem wel erg in de gaten houden en streng zijn, want als hij lekker heeft gegaloppeerd wil hij zich nog weleens proberen om te draaien om het gelijk over te doen. Dacht het niet!!!