Pijn in mijn knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

watdanhe

Pijn in mijn knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:00

heej mensen, als ik paardgereden heb, en afstap heb ik, zodra ik mijn been weer recht doe, pijn in mijn rechterknie, dit is sinds een paar maanden... Dit heb ik ook soms met fietsen, ik weet niet wat het is.. als ik lichtrij heb ik er geen last van en ook niet als ik gewoon zit, maar zodra ik weer op de grond sta...! Ik had eerst ook HEEL erg last van mijn linkervoet, het bleek dat de stand van mijn voeten verkeerd was.. Stevigere schoenen zeiden ze, nuja, het is over maar mijn nu krijg ik last van mijn knie...! Weten jullie miss wat dit is? Of heeft een van jullie dit ook... njaa tips zijn handig Knipoog

montoya

Re: Pijn in mijn knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:03

mijn dochter heeft het ook en die loopt bij de fysio omdat er teweinig kraakbeen zit en ook niet wil groeien daar (het kraakbeen) nu moeten de spieren daar voller worden. maar dat van jouw kan natuurlijk iets anders zijn hoe oud ben je als ik mag vragen?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:04

ik PB wel even ok?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:05

ga anders eerst even naar de dokter Lachen

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:06

ja, maar heel lang geleden had ik het ook en ze vonden het niet ernstig genoeg dus ja.. Maar heb dr nu geen last van, aleen als ik heb paardgeren of gefietst...

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:08

dus effe naar laten kijken door dokter of fysio

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:09

ik vind het raar dat ze het niet ernstig genoeg vinden... Clown
Als jij er bij zulke bewegingen last van hebt dan moeten zij er naar kijken. Vooral als je nog zo jong bent

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:10

ach, ik kan dr eigenlijk wel mee leven, maar hoopte dat jullie met een of ander geniaal wondermiddel kwamen ofzeuh Tong uitsteken

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:10

Heb er trouwens niet last bij TIJDENS het paardrijden hea, aleen ná

Bij fietsen wel tijdens het fietsen, maar niet zo heel erg

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:11

ja ook al is het maar iets klein wat niet ernstig is kan het wel worden . ze kunnen je wel helpen echt waar .

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:12

klinkt als een ontsteking..
Moet dus wel verzorgd worden, je kunt best een naar een dokter of fysio gaan.

Ik heb momenteel ook een ontsteking. Zoveel rijd ik niet meer paard maar ik weet dat ik daar ook wel last van had nadat ik gereden had, die ene keer dat ik reed.
Als ik fiets doet het ook enorm veel pijn. (TIP: je zadel en stuur van je fiets wat hoger zetten, dit doet echt heel veel, je onlast daar me je knie. Bij mij heeft dit toch al een pak geholpen Lachen )

Verder als ik zit met mijn benen gebogen dan voel ik precies een drukkend gevoel in mijn knie, en dan moet ik heb strekken om de pijn te verminderen. En wanneer ik hem dan strek, kom ik op een bepaald moment in een positie waarin ik het hoor en voel kraken.
Ik weet niet als het dit is wat je ongeveer bedoeld?

Ik ga momenteel naar de fysio, wordt daar behandeld en moet oefeningen doen voor de doorbloeding in de ontsteking te verbeteren.

Ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde hebt, maar ik zou toch zeker hulp opzoeken.
Tegen mij zeiden ze dat ik het goed moet verzorgen want dat anders mijn kraakbeen beschadigd kan raken.
En als jij zegt dat je er al maanden mee rondloopt, lijkt met dat niet echt gezond...

Succes Lachen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:13

als je naar de dokter gaat moet je altijd een beetje overdrijven Knipoog
aangezien er ook heel veel mensen komen met een kleine klacht, als je zelf al zoiets hebt van kan er mee leven, zal de dokter dat ook wel denken Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:15

MaaikeMo schreef:
als je naar de dokter gaat moet je altijd een beetje overdrijven Knipoog
aangezien er ook heel veel mensen komen met een kleine klacht, als je zelf al zoiets hebt van kan er mee leven, zal de dokter dat ook wel denken Haha!

hangt er ook vanaf hoe hardhandig je dokter is Haha!.
Als de ene fysioloog erop drukt tegenover de andere, dat is echt een verschil.
Dan denk ik, oooh, ik heb niet meer veel pijn, tot de andereen komt, die masseert een stuk harder, en dan voel ik de pijn terug Tong uitsteken.

JoeLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:37

hoe oud ben je?
ik heb er ook wel eens last van.
Volgens mijn moeder kan het ook gewoon groeipijn zijn
ik ben zelf 16. Groeipijn gaat vanzelf wel weer weg

gr.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:01

ik zou het toch eens laten onderzoeken... Misschiwen speciale zooltjes of wat dan ook.
Je zou iig wel rekening kunnen houden met warming up van jezelf. je kan bijvoorbeeld zonder beugels rondjes draaien met je voeten/enkels zwaaien met je benen, etc.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:19

Ik had dit ook toen ik zo 14-15-16 was. Mijn broer ook, mijn moeder vroeger ook. Maar ik zou toch ff langs de ha gaan, en aangeven dat je er altijd met fietsen echt last van krijgt. En altijd die ene knie. Misschien dat je dan door een fysio kan laten kijken, en dan merk je vanzelf of er iets is of niet. Ik denk dat het meevalt, maar je kan het maar beter zeker weten voor je strax je knie verknalt!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:22

hmm,.., ik heb het ook zpo nu en dan

mdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:00

ik heb soms last van mijn knie als mijn beugel te kort heeft gezeten.
Misschien proberen ze een gaatje langer te doen?

Marieke

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:04

Ik heb hier eigenlijk altijd last van na het paardrijden, intensief fietsen,hardlopen of andere sporten. Tijdens de sport heb ik nergens last van, maar een paar uur later krijg ik me toch last van mijn knieen. Ben ervoor ook naar de huisarts geweest en die heeft mijn doorverwezen naar een fysio. Het blijkt dat ik te weinig kraakbeen heb en dan ik hypermobiel ben. Dat betekend dat mijn gewrichten overstrekken. Ik moet dit oplossen door mijn spieren extra te trainen. Maar ik moet zeggen dat het niet echt helpt en dat ik bijna elke dag pijn heb! En dat al 4 jaar lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:07

ik heb het ook heel vaak en ook vaak last van m'n enkel maar dat komt omdat m'n enkels naar binnen staan en daardoor m'n knieën ook scheef groeien. af en toe kan k van de pijn niet meer lopen.

ik zelf heb jaren geleden steunzolen gekregen maar omdat dat niet veel hielp omdat ik gewoon hetzelfde bleef lopen zijden ze dat ik het maar moest laten

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:15

Ook hier iemand met knieproblemen

Dit begon op mijn 7e toen werd het jarenlang door de HA afgedaan als groeipijn, maar na al die jaren werd de pijn niet minder(moet erbij zeggen elke keer als ik naar de HA ging voor andere dingen dit ook telkens aangekaart) na jaren werd er gezegd dan zullen je gewrichten niet goed op elkaar passen, en wat blijkt nu weet nu sinds 4 jaar ongeveer wat eraan mankeerd ben nu 29, dat er wondjes zitten op de aanhechtingen van de pezen welke niet meer dicht willen, een kijkoperatie is de kans van slagen erg klein, met kans dat het erger word dan dat het nu is.
Alles waar te voor staat kan ik uit mijn hoofd laten, dus lang staan, lopen, fietsen, dansen, paardrijden(op sommige paarden kan ik helemaal niet rijden) etc, en door mijn knieproblemen en het naar mijn knieen bewegen, staan etc(fysio e.d heb ik ook gehad werd het zelfs nog erger) heb ik ook rugproblemen, heb hierdoor veel andere hobby´s, werk moeten laten varen.
Dus wees zuinig op die knieen ga naar een dokter, desnoods met je ouders, en laat je niet zomaar afschepen, wees duidelijk dat je echt wilt weten wat er aan de hand is Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:32

--> RUI

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:34

Scum schreef:
--> RUI

sorry maar wat betekent dit? zit nog niet zolang op bokt Bloos

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:41

misschien moet je eens kijken naar je beenligging?

het kan zijn dat je vanuit je knie en enkel krampachtig probeert je tenen naar binnen te houden, terwijl je dat eigenlijk vanaf je heup moet doen dwz,
steek je been even af vauit de heup en draai hem dan mooi recht naar voren zodat je dijbeen mooi tegen je zadel ligt
(dit was bij mij de oplossing tenminste,)

ik hoop dat je het zo snapt....................

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:41

dat heb ik ook (alle 2 de knieen) maar na paardrijden hersteld dit zich snel ... met fietsen echter lijkt het soms alsof er een naald (of meer) in mn kniegewricht zit die er dan ingeduwt word (pijnlijk) ik heb dit gekregen vroeger na een judo blessure de dokter heb ik ervoor vaker bezocht. bij mij is het een lichte xstand en na een tijd heeft de dokter gezegt dat ik moest stoppen als ik pijn kreeg (ik ging altijd door de pijn heen met gym of met fietsen omdat je toch daar moet komen Haha!) en lag erna 6 weken plat omdat ik er niet eens meer op kon staan. NU zegt de dokter dus dat ik best dingen moet doen maar dus zeker moet stoppen als ik pijn krijg. helaas krijg ik dit met fietsen al snel (en nee niet dat wat je voelt als je minder conditie hebt of een stijle berg opfiets !!)
ik kom dus met mn fiets helaas alleen net buiten mn dorp Boos!

enige wat helpt is als je de oorzaak weet andere spieren trainen die het enigsins verlichten maar dit mag ik dus alleen onder toezicht. (ik heb dus een constante overbelasting van de knie) eventueel schoenen met een steunzool wil ook helpen omdat ik mn voeten een beetje naar binnen kantel.wat wel nouwelijks tot niet zichtbaar is! EN buiten dat zal ik dr toch last van blijven houden... of ik moet me laten opereren maar de dokter zei ook dat dat alleen aan te raden was als het te erg word. dus zou ik niet meer kunnen lopen en paardrijden dan moet het maar....

miss heb jij ook een lichte xstand...