Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hagar_Helga schreef:Waarmee zit de ketting vast aan de shetlander? En ga je te voet of met een trailer naar je eigen wei?
Het lijkt mij in ieder geval het beste om een snelle manier te kiezen en niet een halve dag het beestje lopen stresse om een zo'n ''paardvriendelijk'' mogelijke manier te zoeken.
ellepel schreef:misschien een idee om wat voer te geven met daarin een middel wat haar suf/rustig maakt?
hoef je eerst niet aan haar te komen en als ze het op eet kan het middel rustig inwerken.
als ze dan suf is moet het wel lukken om haar een halstertje om te doen en zo mee te nemen.
Binckydenice schreef:Je geeft aan dat je er niet de tijd voor hebt? Dit diertje heeft zo te horen echt tijd nodig om vertrouwen in de mensen te krijgen, ik zou haar iedere dag gaan voeren en steeds een stapje verder gaan met aanraken....
ellepel schreef:ja de dierenarts heeft wel spul wat in het voer kan om een pony te verdoven.
je kunt tranquigel proberen en anders heeft de dierenarts zelf wel wat.
wij hebben het ooit gedaan bij een half wilde pony die ook niet te benaderen was en op de trailer moest.
ging toen hartstikke goed! we hadden een bak met muesli,appels en wortels en een flinke schep honing en daar de gel in en dat werkte erg goed, het dier was zo suf dat ze niet meer in paniek raakte maar nog wel de trailer op kon lopen.
Duplo schreef:kan je niet de ketting vastpakken van daar af steeds dichterbij komen?
Zolang jij die ketting vast heb kan ze ook niet om je heen rennen lijkt mij?