Welke leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Welke leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:53

Ik ga nou toch op zoek naar leren rijlaarzen, dus ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie met welke leren rijlaarzen goed zijn en welke ik zeker niet moet nemen etc.
Prijsklasse = maxiamaal rond de 200 euro.
Dus, ik ben benieuwd..

Ik zou wel graag meer willen weten over:
-Petrie
-Cavallo
-Mountain Horse
-Derby
En verder is eigenlijk alles wel welkom.

Edit: Ohja, ik heb vrij korte benen dus het mogen geen hoge laarzen zijn.
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 28-08-08 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Re: Welke leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:58

Hier zijn al een aantal topics over...

Maar ik heb leren laarzen van Cavallo. Omdat ik niet weet of mijn voeten nog groeien heb ik 'meegroei' laarzen gekocht. Daar zit een zooltje in en als ze te klein zijn kan die eruit halen en dan heb je een halve of hele maat groter (weet niet zeker wat het nou is..) en er zit ook elastiek in zodat als je kuiten groter worden, je de rits nog dicht krijgt Clown Ze waren 230 euro volgens mij!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:00

Oke, dankjewel. Ik heb dat alleen niet nodig want mijn voeten groeien niet meer.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:16

suus_Mette schreef:

Maar ik heb leren laarzen van Cavallo. Omdat ik niet weet of mijn voeten nog groeien heb ik 'meegroei' laarzen gekocht. Daar zit een zooltje in en als ze te klein zijn kan die eruit halen en dan heb je een halve of hele maat groter (weet niet zeker wat het nou is..) en er zit ook elastiek in zodat als je kuiten groter worden, je de rits nog dicht krijgt Clown Ze waren 230 euro volgens mij!

deze laarzen zijn bij divoza 199 euro
niet om jou af te vallen maar om de ts goede info te geven

verder hebben ze bij ons op stal veel petrie perfect alleen die moet je dus wel goed inlopen verder weet ik niet hoe de kwaliteit is ofzo Vork

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:18

Inge: Ik heb ook al naar de petrie perfect gekeken inderdaad, maar ik las dat de coating daarvan snel loslaat ofzo.. Inlopen vind ik niet zo erg, als ze daarna maar wel lekker zitten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:23

Sodeletuut schreef:
Inge: Ik heb ook al naar de petrie perfect gekeken inderdaad, maar ik las dat de coating daarvan snel loslaat ofzo.. Inlopen vind ik niet zo erg, als ze daarna maar wel lekker zitten.

Ik heb ze een maand terug naar de schoenmaker gebracht om ze wat op te laten rekken, en hij dacht dat mijn laarzen net nieuw waren, maar ik heb ze al zeker 2 jaar.
[EA-TK-AR] Petrie Perfect (7-48-39-5)
Hier even om te zien hoe ze dr uit zien

Super tevreden! Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:35

oh die zien er supergoed uit! Ik ga morgen naar divoza dus ik zal ze wel eens aantrekken en daar ook even vragen hoe ze zijn.
Kan ik daar trouwens gewoon mee door de modder lopen enzo? Clown Want de wei is nog wel eens een blubberbende

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:39

Euh ja deed ik ook regelmatig. Clown
Wel zorgen dat je ze dan even met het petrie reinigingsmiddel schoonmaakt daarna.

Ik zal er ook eerlijk bij zeggen dat ik ook weleens Petrie Perfect rijlaarzen met afgebladderde coating voorbij heb zien komen, maar ik rij ook zo ongeveer elke dag paard en ze zien er nog steeds heel goed uit.. ik begrijp dan ook niet echt waar het aan kan liggen.
Misschien toch verkeerde behandeling ofzo?
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 28-08-08 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:40

Oke is goed.. En hoevaak rijd je er mee?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:47

5/6 keer per week gemiddeld
En dan 1 pony

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:53

Oke dus ook intensief Lachen Dankjewel voor je info!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:53

Nog iemand tips? Ik ga vandaag trouwens de petrie perfect passen bij divoza Lachen

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:57

Petrie anky! Die heb ik, ze zijn alleen wel iets duurder dan 200 euro!
De perfect werd mij afgeraden, omdat daar de cotinglaag heel snel van los laat!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:58

Cavalliero leren rijlaarzen. Erg mooie kwaliteit leer, goede pasvorm en voor een betaalbare prijs. met rits 134,90

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:16

Ik heb zelf de Petrie Anky, ook omdat ik geen laarzen met coating wilde hebben (tja, je moet wel wat te poetsen hebben). Bij elke laars is het natuurlijk belangrijk dat je zand verwijdert zodat het niet gaat schuren.
Verder heb ik wel gehoord dat de Petrie's over het algemeen fijner zitten als je een wat lagere wreef hebt, de Cavallo's schijnen daar iets ruimer te zitten. Verder moet je elke lederen laars goed inlopen (of je moet voor kalfsleder oid gaan, maar die zijn ook gelijk een heel stuk duurder).
Dus vooral veel passen en zelf aanvoelen!
Verder zijn de meeste laarzen ook in verschillende hoogtes te verkrijgen, dus dat mag geen probleem zijn.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:18

Lauraaa_ : Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord, maar Pikeur heeft ze nu al lang en daar was nog niks mis mee.. Dus ik weet niet..

En cavaletti: Die ben ik inderdaad ook al tegen gekomen, maar die kan je zeker niet ergens passen ofzo.. of wel?

Ivon: Ik heb zelf geen hoge wreef, dus dan zou de petrie beter voor mij zijn? Ik heb zelf niet veel geld te besteden voor zulke dure laarzen, maar ik zal nog wel even vragen bij de Divoza. Er zijn volgens mij wel veel mensen met de Petrie Perfect..

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:32

Sodeletuut schreef:
Lauraaa_ : Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord, maar Pikeur heeft ze nu al lang en daar was nog niks mis mee.. Dus ik weet niet..

En cavaletti: Die ben ik inderdaad ook al tegen gekomen, maar die kan je zeker niet ergens passen ofzo.. of wel?

Ivon: Ik heb zelf geen hoge wreef, dus dan zou de petrie beter voor mij zijn? Ik heb zelf niet veel geld te besteden voor zulke dure laarzen, maar ik zal nog wel even vragen bij de Divoza. Er zijn volgens mij wel veel mensen met de Petrie Perfect..

Ik zou in ieder geval even wat verschillende merken aantrekken om te voelen.
Het schijnt wel dat de coatingslaarzen beter geworden zijn, een aantal jaar geleden zijn er veel klachten over geweest (en dan met name de coatings van Petrie). Het voordeel van echt leer is dat je oneffenheden nog wat kan wegwerken met schoenpoets. Je hebt ook nog de Petrie Standaard, dat is er ook 1 zonder coating, maar ook wel duurder dan de perfect (€299). De coatings-laarzen zijn inderdaad wel een stuk goedkoper en vragen minder onderhoud (alleen het zand eraf wassen).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:35

Hoe zien de coatinglaarzen eruit dan als de coating eraf gaat?

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:42

Volgens mij als een doffe lichtere plek, maar misschien heeft iemand er een foto van?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:45

Oh dat is wel minder.. Ik vraag wel even bij Divoza en anders spaar ik nog even verder of zoek ik nog even verder (die van Cavalletti zien er ook goed uit..)

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:55

Sodeletuut schreef:
Oh dat is wel minder.. Ik vraag wel even bij Divoza en anders spaar ik nog even verder of zoek ik nog even verder (die van Cavalletti zien er ook goed uit..)

Ja, maar volgens mij zijn de coatings nu wel beter hoor, je moet alleen voorzichtig zijn met scherpe voorwerpen en zand (en ik dat na een paar jaar aan de binnenkant van de laars de coating eraf slijt door het rijden zelf, maar die plekken slijten ook bij volledig leren laarzen).
Ik zou vooral veel passen om te kijken of ze lekker zitten, dat je niet met je hiel gaat slippen, maar dat ze ook niet te strak zitten en pas daarna kijken welk merk dat dan is.
Met andere merken heb ik zelf geen ervaring, maar anderen zweren weer bij een ander merk (dat is gewoon heel persoonlijk).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:58

Oke, nouja ik kijk wel eventjes.. Ik rijd trouwens bijna nooit in een bak dus zandproblemen zullen er niet komen, ik rijd namelijk altijd in een wei. En als ik dan in een bak rijd of een zandpad (buitenrit) zal ik ze wel goed schoonmaken. Dankjewel voor al je info!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:32

larabo schreef:
suus_Mette schreef:

deze laarzen zijn bij divoza 199 euro
niet om jou af te vallen maar om de ts goede info te geven

verder hebben ze bij ons op stal veel petrie perfect alleen die moet je dus wel goed inlopen verder weet ik niet hoe de kwaliteit is ofzo Vork

Even een correctie Inge, niemand bij ons heeft de Perfect maar de Standard, omdat de Perfect een coatinglaag heeft die gaat bladderen. Knipoog

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:40

Laarzen rond de 200 euro krijg je niet zonder coating ben ik bang, coatinglaarzen raad ik je toch erg af door dat bladderen.. Knipoog
Ik heb nu driekwart jaar de Petrie Standard, 300 euro, maar toch heel fijn.
Alhoewel het inlopen even doorbijten was. Bloos
Je hebt zo'n uitgebreid maatsysteem dat hoogheid van de laarzen niet uitmaakt, de dressuurboog is wel per laars verschillend maar daar voel je zo goed als niets van.
Bij Petrie is hoe hoger de dressuurboog hoe duurder, maar goed. ROFL

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:25

Ik heb ook de Petrie Perfect. Ik vond ze altijd erg fijn met rijden, heb ze goed onderhouden. Het leer is niets mis mee, alleen is een laagje van de hak eraf gevallen Huilen van het lachen Even naar de schoenmaker om er weer onder te laten zetten.

Ik pas er nu niet meer in, mijn kuiten klemt ie af. Achteraf had ik liever laarzen met rits gekocht, maarja, daar betaal je dan ook voor.