Ik heb nu sinds een week me eigen paard . ( 3 1/2 jarige haflinger ruin )
Alles gaat heel erg goed , en het gaat met de dag beter zelfs.
Echter blijf ik 1 probleempje met hem houden.
Hij duikt continu ...en zei het met lopen na de bak of een rondje om het pension om de haverklap
de kant in om gras te eten.. ( met mij erbij .. gezellig heh
)Net zo erg wordt het als hij de hooikar ziet of riet ziet ..je kunt blijkbaar alles eten als je honger hebt.
Ik heb al wat dingen geprobeert nu .. een klein schopje tegen de kin zodat hij denkt dat hij zich zelf raakt.
zelfs een keer een tikje met de zweep en een knijp in ze neus , maar niks werkt gewoon !
Het raare is , dat het de 1ne keer heel erg is .. en soms heeft hij er juist totaal geen intresse in en volgt hij goed.
Wel valt me op dat zolang ik naast hem blijf lopen ( korthouden ) en hem met 1 oog in de gaten houdt ..er dan weinig aan de hand is.
Maar zodra ik een 1 x om kijk ... dan ga ik al bijna met een dubbele salto de kant in
Goed ... Inmiddels ben ik er achter dat ik geen bijzondere haflinger gekocht heb , want het schijnt een nogal bekend probleem
te zijn onder Fjorden & Haflingers . ( idd ik heb de zoekfunctie gebruikt
)Maar ik heb dus nog nergens een concreet werkende oplossing gelezen , dus waag er nog een poging aan.
Wie herkent dit probleem ? en heeft 1ste hand ervaring hoe je dit afleert ?
Hoop snel een oplossing te vinden , want wordt er nu ... nota bene na een week al best wel gek van
Kijk ... een keertje is niet erg !! maar soms is het echt TE irritant gewoon.
( bij te vermelden is dus ... het is mijn eerste eigen paard .. ik heb zelf zeer weinig ervaring maar wel heel erg veel hulp op stal
en een vriendin ( @bokt "cinnepin" ) die nagenoeg altijd met mij daar is en zeer veel ervaring heeft ..
ook snap ik dat het beestje nog jong is , en dus best zijn nukken heeft , en hij pas een week op dit pension staat "noem het wennen"... )
ok kon het niet laten ... hier nog even een foto van m'n held dan

mijn haflinger doet het ook.... altijd eten eten
ook al geef ik hem nog z'n tik.... 5 min later probeert hij het weer
haha... het zit er gewoon in. ik weet inmiddels wanneer hij het doet en je moet ze gewoon echt voor zijn. als ik met hem wandel kan ik vanuit mijn ooghoek al zien wat hij wil gaan doen.... ik hoef nog maar eueu te zeggen met mijn stem en hij weet al precies dat hij het niet mag.... met rijden net zo... ik zeg al met mijn stem eueu als ik iets merk dat hij wil gaan eten.. dan loopt hij al snel door. ik heb mijn pony nu 3 jaar en weet dus precies wanneer hij wat gaat doen. mijn tip is dus.... wees hem voor. en op den duur word het steeds minder en weet hij dat het niet mag. 

. Maar niet zo extreem. Vooral doorpakken zou moeten werken, en wat Cinnepin zegt, belonen! Succes!