Mijn verzorgpony is heel erg lui. (sloom kun je het ook noemen.) Echt z'n luie pony heb ik nog nooit ontmoet!
Ze is een new forest van 16 jaar oud. Ik kwam haar berijden omdat ze te dik was.

Ik weet niet precies hoelang ze stil heeft gestaan, maar wel lang.
Ik rij haar nu ong. 2 maand. Ze staat ook op dieet. Overdag in de wei met 2 andere paarden. 's avonds en 's nachts op stal.
Ze is zo lui, als je niks met je been doet staat ze zo stil. Op de zweep reageert ze 3/4 passen, dan valt ze weer terug. Ik ben erg bezig met voorwaarts neerwaarts te rijden.
Het nageeflijk lopen lukt erg goed. Maar daar ben ik niet altijd mee bezig, want ik wil eerst proberen of ze voorwaarts te krijgen is.
Iemand heeft me al 1x geholpen, toen liet ze wel zien dat ze het kon! We hadden toen kwartiertje met elastiek gereden. Daar reageerde ze wel op. Ook met sporen gereden, ging wel beter. En ik weet dat sporen niet voor de snelheid zijn, Alleen we hadden het toch geprobeerd. Conditie heeft ze ook niet erg. Maar dat wordt wel steeds beter.
Ik heb nog wat foto's van mij en Biscaye.

Misschien kun je daar wat aanzien?
Foto's zijn niet erg scherp. Met mobiel genomen.
Ik heb niet echt rij foto's.1. Stappen.

2. Stappen.

3. Hier kun je zien hoe dik hij is.

4. Z'n knappe koppie.

Nog een kort filmpje.

Ik hoop dat jullie tips kunnen geven.

Groetjes Iris.
)
. uit de foto's en het filmpje is ook af te leiden dat hij niet stevig op de benen staat. Op de foto's kantelt hij voorover en in het filmpje lijk ik te zien (tis maar een kort fragmentje helaas, dus niet zo duidelijk) dat hij nogal sloft met de achterbenen.