Mitsubishi Pajero voor- en nadelen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Mitsubishi Pajero voor- en nadelen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 06:33

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een ietwat grotere auto,
die net wat makkelijker de trailer kan trekken.

Een Mitsubishi Pajero (benzine) lijkt me wel wat.

Heb nu een Feroza en die begint toch wel wat ouder te worden en
wil dus eens een beetje rond gaan kijken voor een goede 2de hands 4x4.

Wie trekt er ook zijn/haar 1,5 paardstrailer met een Pajero en
wat zijn de voor- en nadelen?
Is het een sterke auto of heeft íe bepaalde zwakke punten?

Morris

Re: Mitsubishi Pajero voor- en nadelen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:06

De 'grote' Pajero?
Of de Pajero Pinin?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:36

Ik heb een Pajero gehad, diesel.

Trok de trailer als een beest, alsof er niks achter hing.

Maar dat slurpgeluid achterin beviel me minder, evenals de verzekering en belasting Clown

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:38

btw distributie is vorig jaar vernieuwd en met alarm....en natuurlijk de trekhaak! Belangrijk haha trekt mijn tweepaards op zijn sloffies....echt geweldig. Ik ga er op zeker 1 zoeken op gas.
Ik heb nog geen zwakke punten ontdekt aan deze auto, helaas bij mijn vorige chevrolet alle zwakke punten voor mijn kiezen gehad haha Cool maar kom maar een keertje tuffen hoor als je wilt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:11

barbaras schreef:
btw distributie is vorig jaar vernieuwd en met alarm....en natuurlijk de trekhaak! Belangrijk haha trekt mijn tweepaards op zijn sloffies....echt geweldig. Ik ga er op zeker 1 zoeken op gas.
Ik heb nog geen zwakke punten ontdekt aan deze auto, helaas bij mijn vorige chevrolet alle zwakke punten voor mijn kiezen gehad haha Cool maar kom maar een keertje tuffen hoor als je wilt.

Of je bouwt gewoon een gasinstallatie in je huidige auto Pling
Ik heb alleen ervaring met de 6-pitter Diesel (van mijn neef) een long-body met automaat en dat ding rijdt als een beest, mag 2800kg aan de haak hebben en wordt daar ook niet warm of koud van.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 11:04

De voorkeur gaat uit naar een kort model, geen long body en ivm wegenbelasting in ZH een benzinemotor. Hoe zit het met de onderdelen, zijn die duur?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:21

JoesPleasure schreef:
De voorkeur gaat uit naar een kort model, geen long body en ivm wegenbelasting in ZH een benzinemotor. Hoe zit het met de onderdelen, zijn die duur?

Geen flauw idee wat onderdelen kosten en of er fatsoenlijk after-market spul verkrijgbaar is.
Even neuzen op www.autotrader.nl leert dat de meesten V6 zijn, 3.0 tot 3.8, afhankelijk van bouwjaar en dat prijzen tussen 1.500 en 60.000 euro liggen. Er staan nu ongeveer 50 wagens aangeboden. Niet echt wat je noemt een riante keuze, te meer het gros van de wagens relatief jong is en dus dito prijzen heeft.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:09

Wij zijn zeer te vrede over de Pajero.
Trekt alles met gemak wat je er ook achter hangt.

En inderddaad het enige nadeel is de belasting wij hebben een diesel dus dat is wel prijzig.

Hier hebben wij hem gekocht heeft er heel erg veel staan.
http://www.4wdvoets.nl/

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:10

Pajero's zijn er vrijwel niet op benzine. Af en toe kom je er 1 tegen.
Vrijwel allemaal bedrijfsmatig gereden en dan is diesel veel beter.

Als je een benzine bak zoekt op grijskenteken, ben je aan het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Alternatieven op benzine
- Nissan Terrano 2.4 (trekt super)
- Opel Frontera 2.0, 2.2 en 3.2v6
- Landrovers
- Jeep Grand Cherokee (persoonlijk geen fijne ervaring mee)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:13

ik heb een benzine pajero hoor, hij rijdt geweldig maar ik maak erg veel km's dus ga op zoek naar iets anders op lpg.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:17

ikke schreef:
barbaras schreef:

Ik heb alleen ervaring met de 6-pitter Diesel (van mijn neef) een long-body met automaat en dat ding rijdt als een beest, mag 2800kg aan de haak hebben en wordt daar ook niet warm of koud van.

Inbouw gas is niet echt te doen voor mij, teveel kosten! Mijn auto is ook een 6 cylinder en 3.0 liter motor benzine. Het zijn echt super auto's, trekken overal door heen, zelfs met de trailer als je met wedstrijd ofzo op gras moet staan is het geen probleem. Even in zijn 4 x 4 en op zijn akkertje trekt hij hem er uit....geweldig!En hij mag 2800 kg trekken wat ik behoorlijk vindt, maar hij doet het toch maar effe. Wel fijn dat je dan niet kielekiele zit, mijn zusje mag maar 1700 en een beetje trekken met haar santa fe. Dat is echt te weinig voor je tweepaards...linke boel, daar moet ik dus niets van hebben. Zekerheid voor alles als je met je paardjes op pad gaat....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:04

barbaras schreef:
ikke schreef:

Inbouw gas is niet echt te doen voor mij, teveel kosten! Mijn auto is ook een 6 cylinder en 3.0 liter motor benzine. Het zijn echt super auto's, trekken overal door heen, zelfs met de trailer als je met wedstrijd ofzo op gras moet staan is het geen probleem. Even in zijn 4 x 4 en op zijn akkertje trekt hij hem er uit....geweldig!En hij mag 2800 kg trekken wat ik behoorlijk vindt, maar hij doet het toch maar effe. Wel fijn dat je dan niet kielekiele zit, mijn zusje mag maar 1700 en een beetje trekken met haar santa fe. Dat is echt te weinig voor je tweepaards...linke boel, daar moet ik dus niets van hebben. Zekerheid voor alles als je met je paardjes op pad gaat....

Heb je al geïnformeerd wat het kost, ook bij meerdere bedrijven? Ik denk dat je voor de prijs die je moet bijleggen ook een leuke gasinstallatie inbouwd. Om te beginnen zul je weinig LPG gestookte Pajero's vinden en bovendien staat er dan vaak een hoop op de klok en moet je maar afwachten hoe die aan die km is gekomen en hoe ermee is omgesprongen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:08

Mijn Nissan teranno II van 1998 is te koop. Is wel een grijs kenteken en BENZINE. Super trekauto en op de lange stukken toch vrij zuinig (vind ik)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:18

blackstar schreef:
Mijn Nissan teranno II van 1998 is te koop. Is wel een grijs kenteken en BENZINE. Super trekauto en op de lange stukken toch vrij zuinig (vind ik)

Wat is jouw defenitie van "vrij zuinig"?
Ik zit er niet mee dat mijn Range Rover 1:5 loopt, dat weegt namelijk niet op tegen de eenvoud van het eigen onderhoud.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:54

Normaal rijd ie 450 km op 60 liter (80/85 euro) ongeveer dan he. Dan kom je denk ik uit op zoiets van 1 op 7 of 8??? Veel snelweg en warme motor. 1 op 10 of 11??? Dan kan ik met een tank 600 km of 650 km doen.
Pin me er niet op vast, ben niet zo'n ster met cijfertjes. En weet ook niet de precieze hoeveelheid km's met een tank.

Ik kan het onderhoud niet zelf doen (heb wel de mazzel met een automonteur als vriendje) dus dat weegt voor mij weer anders.
Mij interesseert het niet hoeveel ie verbuikt. Ik heb lol (lees: heel veel lol) met mijn totootje. Daar heb ik de 4x4 niet voor gekozen om zo zuinig mogelijke auto te hebben (anders had ik wel een suzuki alto ofzo onder mijn kont gehad), het ging puu bij mij om: ik wil zo'n auto en ik wil fatsoenlijk een paard kunnen trekken zonder moeite.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 00:09

JoesPleasure,

heb je een uitgesproken voorkeur voor een mitsubishi pajero of zijn andere merken eventuëel ook nog een optie?

ik rijd al jaren met allerlei toyota's, kwalitatief staan die mijns inziens op een ietsje hoger niveau dan de mitsubishi... daarbij heeft bijvoorbeeld de landcruiser 120 ( maximaal trekhaakgewicht 3,5 ton ) het voordeel dat deze permanente vierwiel-aandrijving heeft, dat lijkt me bij het trekken van een trailer met 1 of 2 paarden toch wel een overweging waard.

mocht je meer willen weten, vraag gerust..! dit zijn toch beslissingen die je weloverwogen doet, tenslotte wil je vermoedelijk wel weer een paar jaar vooruit met je volgende auto.

veel succes met je speurtocht naar de "ideale" trekauto..

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:31

Permanent 4-wiel aangedreven rijden hoeft niet met een trailer. Geeft alleen maar meer slijtage. Ik kan kiezen wat ik wil. 2 wiel aangedreven op de achterwielen of 4 wiel aangedreven hoge gearing of 4 wiel lage gearing. 4 wiel is alleen nodig met of sneeuw op de weg of je gaat het terrein in, maar met de trailer over het asfallt heen is totaal overbodig om 4 wiel te gaan rijden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:47

Ik heb ook een Pajero 2800 TD Intercooler. Super auto maar ja... inderdaad... 1 op 8, daar word je niet vrolijk van.

Wat hij in onderhoud gaat doen weet ik nog niet, aangezien we hem nog niet zo lang hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:20

Wij gaan kijken naar een Pajero sport.Die zou ook die 2000 kilo moeten trekken.
Nu hangt dat er natuurlijk niet dagelijks achter 1 of 2 x per week is de bedoeling.Waarvan de 2e keer maar met 1 paard dus dat is een pak lichter.

ik had heel graag een Freelander gehad maar die trekt jammer genoeg net te weinig.
De toyota is hier vreselijk duur in aanschaf.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:23

blackstar schreef:
Permanent 4-wiel aangedreven rijden hoeft niet met een trailer. Geeft alleen maar meer slijtage. Ik kan kiezen wat ik wil. 2 wiel aangedreven op de achterwielen of 4 wiel aangedreven hoge gearing of 4 wiel lage gearing. 4 wiel is alleen nodig met of sneeuw op de weg of je gaat het terrein in, maar met de trailer over het asfallt heen is totaal overbodig om 4 wiel te gaan rijden.

even nuanceren, je hebt gelijk, het hoeft niet. meer slijtage, dat valt alles mee hoor, dat zou bij mij i.i.g. geen afweging van betekenis zijn wanneer ik op zoek zou zijn naar een andere trek-auto. voordat het een welles-nietes verhaal wordt, vierwielaandrijving voegt wel degelijk iets toe aan de veiligheid, het is echter niet noodzakelijk om te hebben.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:30

Prima, ik kreeg iig de reactie van het bedrijf waar ik de auto heb gekocht dat het niks uitmaakte qua veiligheid als je gewoon snelweg of gewone weg rijd. Alleen dat je meer slijtage heb.

Tricky, kun je mij dan vertellen wat er meer aan veiligheid is? Dat zou ik dan wel eens willen weten en dan misschien zelf ook toepassen.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:39

blackstar schreef:
Prima, ik kreeg iig de reactie van het bedrijf waar ik de auto heb gekocht dat het niks uitmaakte qua veiligheid als je gewoon snelweg of gewone weg rijd. Alleen dat je meer slijtage heb.

Tricky, kun je mij dan vertellen wat er meer aan veiligheid is? Dat zou ik dan wel eens willen weten en dan misschien zelf ook toepassen.

de toegevoegde veiligheid van een permanent op vier wielen aangedreven auto merk je vooral tijdens slecht weer. bij regen heb je voor en achter aandrijving, het risico dat je slipt vermindert daardoor. daarnaast heeft een vierwieler aandrijving op alle vier de wielen, dus je hebt meer "grip" op de weg, vooral bij bochten is het verschil goed merkbaar. de slijtage is daardoor ook gelijkmatig verdeeld over deze vier wielen. bij een trekkende auto die achterwiel-aandrijving heeft, komt er een zware belasting op de aandrijflijn van deze twee wielen. begrijp je een beetje waar het verhaal naar toe gaat? de slijtage "verdeelt zich" over vier in plaats van twee wielen. je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat elke aandrijflijn slijt, hier slijt de aandrijving over 4 wielen gelijkmatiger dan bij belasting van alleen de achteras, dus eigenlijk gevalletje "lood om oud ijzer"...

mocht je de keuze hebben, ga dan voor een 4-wd...

ik moet er helaas weer vandoor, mocht je vragen hebben, gewoon blijven schrijven..!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:03

Ik snap je helemaal. Bij mij werd alleen verteld meer slijtage in banden en dubbele bak enz. En bij echt extreem weer, dan natuurlijk wel je 4 wiel gevruiken. Ik heb het eigenlijk over normaal weer, bewolkt af en toe regen en zon, droog weer. Maar bij extreem weer zoals sneeuw, extreem veel regenval of noem het maar op, dan WEL 4 wiel aangedreven ipv 2 wiel.
Dat is hoe ik het doe en dat is ook hoe het tegen mij verteld is.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:24

oké, dank je wel voor je reactie... Afbeelding

blijkbaar heb je de zaken al aardig op een rijtje, de grote pajero is zonder meer een heel mooie wagen om te zien, de motor is meer dan goed in staat om je trailer te trekken en het wel of niet "permanent 4-wd" rijden, dat is een keuze die je kan overwegen. ik wil je geenszins afhouden van de mitsubishi, ik heb er ook diverse gereden, ze zijn goed..!

toi toi met je verdere zoektocht,

Tricky_Dicky

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:34

blackstar schreef:
Ik snap je helemaal. Bij mij werd alleen verteld meer slijtage in banden en dubbele bak enz. En bij echt extreem weer, dan natuurlijk wel je 4 wiel gevruiken. Ik heb het eigenlijk over normaal weer, bewolkt af en toe regen en zon, droog weer. Maar bij extreem weer zoals sneeuw, extreem veel regenval of noem het maar op, dan WEL 4 wiel aangedreven ipv 2 wiel.
Dat is hoe ik het doe en dat is ook hoe het tegen mij verteld is.

Weet je zeker dat er een vorm van "ontkoppeling" tussen je voor- en achterasaandrijving zit, in de vorm van b.v. visco of diff? Zo niet, pas dan erg op met rijden in 4x4 op de harde weg.