Kendra schreef:Ik heb even wat bijgelezen, en volgens mij zijn er dus meer problemen met dit paard geweest. Wat voor paard is het trouwens (leeftijd, ras, niveau van africhting)? Waar stond hij voor je hem naar huis haalde?
Mijn eerste reactie is nog steeds consequent en duidelijk optreden, maar wat dat dan precies moet zijn?? Grondwerk in de wei zou ik trouwens niet doen, als je pech hebt lacht je paard je gewoon uit (zeker als je een grote wei hebt..).
sinds het paard bij ons thuis staat zijn er inderdaad wel al wat dingetje gebeurd,
maar bijna alles is opgelost.
schrapen en niet stil staan met poetsen _ is over meneer staat keurig stil nu
dreigen in de stal _ dit was geen dreigen, hij wil dan gewoon knuffelen.
gekdoen bij loslaten in de wei _ is over hij wacht keurig tot hij losgelaten wordt
tijdens longeren bokken en lostrekken _ gaat goed, af en toe probeerd hij het nog, heb nu de lijn
op een andere manier, waardoor ik hem vasthou als hij het probeerd, dus geeft hij het op en loopt dan keurig.
alleen het uit de wei halen is nog niet echt opgelost, vaak het gaat goed.
zolang hij niet probeerd te bijten, krijgt meneer geen tik op zijn neus en blijft hij rustig.
toch komt hij nog wel dreigend over, oren flink naar achteren, maar als ik dan even rustig
blijf loopt hij toch braaf mee.
hiervoor stond hij op een ruitersportcentrum, en kwam 1 x per dag eruit, longeren, rijden of losgooien.
hij is professioneel aangereden, en ook bereden door een proffessionele ruiter. niet echt wedstrijden
mee gereden, maar wel l/m niveau getraind. het is een oldenburger, 9 jaar.
hij kon geen weidegang, dus dat is nieuw voor hem, misschien dat er daarom op dat gebied wat
problemen zijn.